Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Niet zeker van nee. En defect is hij (nog) niet.
Alleen soms start de motor niet. Door even een klap te geven onder de benzinetank start de motor daarna wel. Dit probleem speelt maar af en toe maar ben bang dat het erger zal worden..
Niemand tips?
Dat is even afhankelijk van wanneer het aan beide kanten schikt (heb een aanbod gekregen van een forumuser). ;)
Nog even een vraagje: Ik rij nu dus tijdelijk wel met een doorgelust brandstofpomprelais (alleen wanneer ik een langere rit uit noodzaak moet maken steek ik het kabeltje erin omdat anders de pomp continu op volle toeren draait, voor een kort ritje gok ik het er zo op) totdat het ecu vervangen wordt. Nu had ik gisteren dat de auto even begon te stotteren tijdens het optrekken toen de motor wat warmer werd, alsof de motor eigenlijk uitviel maar daarna weer begon te lopen. Kan dit ook wanneer het brandstofrelais is doorgelust of komt dit juist daardoor?
Vandaag de bevestiging gekregen dat het inderdaad om het ECU gaat dat het probleem veroorzaakt. De Opel dealer dacht eerst nog dat er verder geen problemen waren en dat het een eenmalig en toevallig gebeuren was dat ik last had gehad van motoruitval. De monteur had de foutcodes gewist en liet de motor een hele tijd stationair draaien, geen enkel probleem. Daarna wilde hij nog even een proefritje maken om een laatste controle te doen en dan kon ik de auto gewoon weer ophalen. Echter belde de dealer me een uurtje later op dat de monteur ook was gestrand en dat ze na de auto terug naar de garage te hebben gesleept, eerst nog dachten aan een defecte brandstofpomp maar dat ze het er nu wel over eens zijn dat het het ECU is.
Deze geeft namelijk bij een warm wordende motor geen massa meer aan het brandstofpomprelais waardoor de brandstofpomp uitvalt. Nieuw gaat bij de dealer zo’n 1900 euro kosten incl BTW, bij een vakgarage ook minstens 500 a 1000 euro..De man van de dealer zei nog dat een massakabeltje trekken van het brandstofpomprelais naar de accu ook het probleem kan oplossen omdat deze dan wel massa heeft. Alleen mocht hij dit eigenlijk niet adviseren of zelf doen vertelde hij.
Ik vraag mij af of dit wel een goede en veilige oplossing is? Blijft de brandstofpomp dan nooit doorgaan indien de motor uit valt of in een noodsituatie als deze niet meer op een normale manier vanuit het ECU wordt aangestuurd?Of is een tweedehands ECU een betere optie? *durftevragen* :?:
Daar was ik al bang voor idd. Enig idee wat voor kostenplaatje er hangt aan een defect ECU? Zag dat je deze ook kunt laten reviseren via de site ECU repair en zag er op marktplaats een paar tweedehands. Of doe je er beter aan dit aan de garage over te laten? Dat EGR klep probleem moet ik sowieso daar laten doen althans bij een garage maar als dat ECU verhaal elders (veel) goedkoper kan, mocht het dat idd zijn, dan zou ik daar nog wel eens over willen denken.
Auto staat nog altijd bij de garage. Omdat het vakantie is hebben ze maar twee monteurs helaas en een groot aanbod aan werk.
Gisteren is de auto in ieder geval uitgelezen en er kwamen een aantal foutmeldingen uit, twee waren gerelateerd aan elkaar en gaven dat er sprake is geweest van storing m.b.t. het functioneren van het brandstofrelais. Twee andere foutmeldingen wezen op problemen met de EGR klep wat natuurlijk gezien de leeftijd van de auto redelijk vervuild is geraakt door alle uitlaatgassen en problemen kan gaan geven.Volgens mijn garage moet het zaakje daarom helemaal los worden gehaald in de hoop er zo achter te komen welk probleem/problemen er precies spelen. Om te beginnen wordt er maximaal anderhalf uur in gestoken om te kijken, mocht het nog meer werk zijn wordt ik even gebeld om te overleggen is afgesproken. Aangezien er pas volgende week tijd is om ernaar te kijken ben ik de auto nog zeker een week kwijt en ben nog niet heel veel wijzer over wat nu het probleem echt is of wat de kosten ongeveer kunnen gaan worden. :(
Bedankt, heb de auto bij de plaatselijke Opel dealer neergezet en zodra ze tijd hebben gaan ze ernaar kijken en zien of er iets uit te lezen valt aan (een) foutmelding(en).
Hoop dat het meevalt allemaal maar ja we zien wel. ;)Overigens is de nokkenassensor nog geen half jaartje geleden vervangen..
Ik heb het topic gezien en gedaan wat erin staat. Als ik de auto start blijft de naald van de toerenteller echter niet op 0 staan, deze loopt op naar ongeveer 1000 toeren en blijft ook redelijk stabiel. Is het dan uitgesloten dat het de krukassensor kan zijn?
Ik ga hem idd eerst maar eens laten uitlezen. Maar jij denkt dus bij het lezen van de problemen ook richting het ECU? Iig bedankt.
Valvoline ken ik wel ja. Dus dat het verschillende merken zijn boeit niet? Als je maar geen bijv halfsyntheet mengt met volledig minerale olie en/of geen oliën met verschillende viscositeit door elkaar gebruikt is het dus geen ramp als ik het goed begrijp.
@OscaR-16v wrote:
@Indovidueel wrote:
Weet iemand wat de originele bandenmaat is voor de Astra G 1.6 16V Sport uit 1999?
Ik heb sinds kort namelijk 4 nieuwe all-season banden van het merk Maxxis in de maat 205/50 R16 87v.
Daarvoor lagen er Michelin’s en Pirelli’s onder in de maat 205/55 R16, maar die waren ver versleten.
Volgens mijn bandendealer moeten die nieuwe erg goed zijn en is de maat prima.
Maar ik vraag me enigszins af welke maat nou origineel geleverd werd bij mijn type auto. :hmmz205/50/16 is de originele maat banden uit de fabriek :thumb
Thnx voor het antwoord! king:
Weet iemand wat de originele bandenmaat is voor de Astra G 1.6 16V Sport uit 1999?
Ik heb sinds kort namelijk 4 nieuwe all-season banden van het merk Maxxis in de maat 205/50 R16 87v.
Daarvoor lagen er Michelin’s en Pirelli’s onder in de maat 205/55 R16, maar die waren ver versleten.
Volgens mijn bandendealer moeten die nieuwe erg goed zijn en is de maat prima.
Maar ik vraag me enigszins af welke maat nou origineel geleverd werd bij mijn type auto. :hmmzOk bedankt! Dan ga ik misschien de gok wel eens wagen. :thumb
Ik heb al sinds de koop van mijn tweedehands Astra G nogal doffe koplampen. Er zit een soort aanslag op de doorzichtige kappen waardoor het licht niet heel fel is en je de lamp zelf niet ziet zitten. Ook lijkt het als ik ‘s nachts op een donkere weg rijd of mijn koplampen minder licht geven dan normaal zou moeten, plus is met groot licht de bundel opvallend smal.
Nu heb ik momenteel een vrij klein budget, toch ben ik eens op zoek gegaan naar goedkope setjes aftermarket koplampen.
Op Ebay kwam ik dit setje tegen:http://www.ebay.nl/itm/SCHEINWERFER-OPEL-ASTRA-G-98-04-LINKS-RECHTS-SET-NEU-/220764800319?pt=DE_Autoteile&hash=item33669b853f#ht_1169wt_1140″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Nu weet ik dat (goedkope) aftermarket setjes er bekend om staan dat ze soms afwijkend zijn van het originele design en dat er soms problemen zijn qua vocht of de hoeveelheid licht die ze stralen.
Voor de kenners, is dit prut of kan het ermee door?
Uiteraard is dit niet altijd van een foto af te leiden.
Maar als het echt grote nadelen heeft doe ik het namelijk liever niet.
Kenners weten er vast meer dan dan ik. ;)@opel-motorsport wrote:
zit er geen slag in je achterste velg ?
daarom hoef je het nog niet direct te voele maar kan het wel ongepaste trillingen in in de wagen veroorzaken waardoor er vanalles gaat rammele :)Ik heb bij de bandendealer alles laten controleren en die hebben gewoon een nieuwe band om die velg heen gelegd. Verder ook uitgebalanceerd en volgens hen was er geen schade.
Hoe zou ik dat zelf nog kunnen controleren?
Echter heb ik zelf toch meer het idee dat het iets in het dashboard zelf is, aangezien hij al rammelt bij het optrekken met hele lage snelheid en het ook vooral gebeurt bij het nemen van een bocht.
Vooral op lange rechte stukken met glad wegdek is het getril er ook niet.Ik ben laatst in België vol over de standaard van een geleidebaak gereden die een of andere idioot midden op de weg had gegooid.
In eerste instantie leek er geen schade te zijn, todat de auto ineens flink begon te rammelen.
Toen gauw een plekje gezocht om te stoppen en ja hoor, een lekke band rechtsachter.
Nu is dat allemaal wel weer verholpen, alleen doordat ik een stukje bijna op de velg heb gereden toen die band eenmaal helemaal leeg was heeft alles nogal lopen trillen.
Ik merk nu dat er iets (of enkele dingen) in het dashboard meer trillen dan voorheen het geval was. En het zijn niet meer de banden, want het stuur trilt niet en ook is het getril er enkel bij het rijden over een kuil of bij een bepaald toerental van de motor.
Irritant is het zeker wel.
Is zo’n dashboard van een Astra G een beetje makkelijk te demonteren of kan je zoiets beter aan een dealer overlaten?
Ik wil toch graag iets doen om dat irritante getril te verhelpen. :???:Ja dat is inderdaad het geval. Heel stabiel loopt hij niet stationair. ;)
-
AuteurBerichten