Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@remutr wrote:
En weet iemand te speakermaten van de Omega.
Vooraan 165, achter 140/135/130 ofzo
@remutr wrote:Best veel vragen maar de cdr 2500 radio met de standaard speakers is echt een drama qua geluid.
Klopt
@remutr wrote:De vorige cd uitvoering had het bose systeem en dat was na 16 jaar nog steeds top. Nu had ik al gelezen dat een bose set uit een b1 niet 123 in een b2 in te bouwen is, klopt dit?
Niet combineerbaar met de cdr 2005, wel met ncdc2013/2015.
Enkele stukken kabelboom bijleggen, speakers omschroeven, ncdc inleren met bose met Tech2.Ik heb het nog niet gezien, maar het is een leuk project.
Vergeet ook even niet dat je in België woont en dat elke motorswap door de fabrikant/invoerder moet goedgekeurd worden voor gebruik op de openbare weg.
Denk ook even verder dan motor en bak:
De 23yd levert ongetwijfeld nog steeds zijn volle 73pk, je y25dt gaat er ongeveer 163pk uitdraaien.
Ook het diff, cardan en steekassen moet je gaan passend maken. (achter subframe is anders opgebouwd)
De 23yd was de zwakste telg uit de Omega A reeks, ondanks hij op het ‘stevigere’ 6cyl/diesel chassis staat.Wil je dit reienseschser geweld daarna ook weer tot stilstand brengen, dan ook nog even de ABS met remmen overbouwen.
Op zich is het omega chassis vergelijkbaar gebleven, maar maten zullen toch wel verschillen.
Ook hier weer een little catch: de y25dt is eigenlijk een BMW M57D25 waarvoor ze zowel specifieke Opel onderdelen gemaakt hebben, als stukken van bij BMW ingekocht.
Zo is het subframe vooraan bijvoorbeeld specifiek aan de Omega 2.5DTI.Ik wil je idee helemaal niet de grond inboren, want ik ben een absolute liefhebber van de 3 autowonderen hier vermeldt: A 23YD, 2.5DTI en Omega.
Integendeel, ik zou het willen zien rijden! maar plug-en-play is het niet[rquote=1886353&tid=143697&author=wim-v6][rquote=1886058&tid=143697&author=Slurpy]De standkachel zou automatisch moeten aanslaan bij een koude start gecombineerd met een buitentemperatuur van minder dan 5
graden. Doet ie het niet dan is er iets mis.[/rquote]
Dit is dus GEEN stand verwarming maar een hulpverwarming, deze zou moeten aanslaan als de (koude) motor is gestart en weer uit moeten slaan als de motor rond de 60 a 70 graden is.
als het wel een standverwarming is, dan zou er inderdaad een AB bij horen.
Wilem
[/rquote]
Een standkachel heeft niet per sé een AB erbij.
Meestal gewoon het “mini-uhr” links van het stuur.
De AB’s zijn uiterst zeldzaam…Wel, als Irmscher die motor geleverd heeft wil ik daar graag een afschrift van het factuur ontvangen :P
Ik vrees dus dat dit idd allemaal larie is…
is inderdaad een vreemde combinatie, een 95’er met een Y32SE
Ik dacht dat die zelfs in de B2 slechts vanaf 2002 geleverd zijn…
Holy F
Dan zie je wat een stevige wagen doet…
Hoewel er toch best wel wat ‘ruimte verloren gegaan is’ voor passagiers…Zo’n zware crash was de mijne niet, maar dit getuigd toch maar weer van onze Engelbewaarder…Amen
Dopke..succes met je herstel
origineel gepost door stillekracht
Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar er een recentere software in geladen, waardoor hij de oudere niet meer herkend. Of de orginele cd is stukk heb bij men pa 1x geweten dat de 2013 (maar is in principe gelijk) er nieuwe software werd geladen door een navi-cd van duitsland.
Bij het terug steken van de BENELUX cd werd die software weer ingeladen…en de kleur? als origineel?
hey, nog een A erbij, welkom! (in het toch wel selecte publiek :))
auto dimmen?
heb je ook aan de chterkant geen Lensje? (kijkzijde)
origineel gepost door Botho
Aan de schouder???hahaha succes man. Ik heb nu net na de 5e keer arm uit de kom ook een zware operatie gehad. Ze hebben alle spieren,pezen en het kapsel gerepareerd en me gelijk een verse apk gegeven. Het is mijn rechter en ik ben rechts.weken niet auto rijden,niet sleutelen,computeren met mate,kan me reet niet eens afvegen…. succes maat ik weet wat je doormaakt!!!!
idd, de simpelste dingen kan je niet meer.
ben ook rechtshandig, en ook rechtse schouder.
succes ook daarginder ;)27 september 2009 om 14:57 In reactie op: eindelijk mn rollo knop binnen doet ie het niet:-( #17525784zien er wel leuke velgjes uit.
Let op met de achter-remklauw.
Mijn 10×20 ET38 zat tegen die cilinder aan, spacer nodig van min. 8mm.
Grtz SGlenn, ik zou de 20 igers huoden ;)
Het zonlicht doet in dit geval de foto geen goed.
Welke kleur was dit nu juist? de champagne?24 september 2009 om 21:37 In reactie op: na een totalosse x20xev nu op zoek naar een 2,5,iemand tips #17525552origineel gepost door coma2912
Graag reageren mannen ,er moet er van het weekend weer een staan……….ben verslaafd aan een ommi:PMag ik je een tip geven en kijk rustig naar een andere.
Weeg ze allemaal tegen mekaar af ;)
Ook een tripje naar Duitsland kan vruchten afwerpen ;)
check mobile.de en maak je keuze ;)
Ik ben de mijne in Berlijn gaan halen, hele trip,
maar al wel veel plezier van gehad.Ja de airco kan soms heel fel condenswater afgeven.
Daartoe zitten er langs de versnellingsbak 2 darmpjes,
normaal op de brug zie je die goed lopen.Hou goed je koelwater in het oog, maar als je er niets speciaal aan ruikt, dan zal het niet zo erg zijn, alle andere vloeistoffen in de wagen ruiken wel specifiek eh, of zijn bruin (olie)…
Bij men broer zen Golf IV hebben we ooit echt een stromende beek onder de wagen gehad. Was toen heel vochtig weer,
en de garage stond letterlijk onder water…Dat condenswater is helemaal geen teken van falen,
is gewoon tjah, ambetant dat dat in de garage ligt :PSjors, ik ken je probleem :wors
Echter je weet wat ik met men A nog gedaan heb na afgelopen winter.
Gewoon weer in gebruik gesteld :cool:Vandaag of zonet eigenlijk heb ik zelf aan de Omega gedacht.
Zonet bij wat opruimen van ‘archieven onder de kast’ op men kamer
een origineel boekje tegengekomen van de Omega.
Opel Belgium N.V. – Handelsregister Antwerpen nr. 1786
Datum mei 1996, inclusief optie en prijslijst :DIk heb er minstens 10min. in rondgedwaald :mrgreen:
Morgen wordt de Omega voor mij als chauffeur een tijdje aan de kant gezet.
Ikzelf moet morgen binnen voor een reparatie aan de schouder,
en de dokter heeft mij al gezegd dat autorijden er niet zo snel weer inzit :(
Hoog tijd om me te laten rijden in de Omega dus :mrgreen:Er is er nog één vrij, pal boven de stuurkolom.
Dat is in de bovenstaande foto links van de rembekrachtiger die je voor een stukje ziet…origineel gepost door opel_omega_steinmetz
Jammer, onze andere super Belg was er zoals altijd wel bij :DWAHAHAHA wat lees ik hier nu :jerry:jerry
origineel gepost door sean
misschien een een rare opmerking maar kunnen het niet de bougies of de bougieskabels de storing veroorzaken.
dit gebeurd regelmatig bij autoradio’s.mvg sean
>diesel :vertag ;)
Ik heb vandaag nog eens met de transceiver in en rond de auto gewandeld.
op 145.750 noch op .275 heb ik geen problemen met ruis op mijn TH-D7.Ik heb dat vroeger ook nooit in men Limousine gemerkt, en daar heeft toch
al wel wat zendapparatuur ingestoken, 2m, 70cm, PMR, …Grtz
Stijnkabelboompje ligt ‘in’ de bumper, en de connector ligt dacht ik aan de linkerkant buitenkant chassisbalk. (4 polige stekker, waterdicht)
origineel gepost door Sjors-V6
Dat was hopelijk toch niet bij Wesel in de Lutte ? want anders geef ik dat even door aan mijn contactpersoon :vertagKen je die mensen goed?
Ben daar pas ook geweest.
Staat heel véél, maar je ziet toch ook dingen die volgens mij ook nog bruikbaar waren, en die er gewoon nog in staan.
zoals stoelen…
vind dat ook altijd triest…origineel gepost door timmerman_606
Heb een 2,5 diesel Omega en als radioamateur heb ik er een twee meter set instaan. Op de omzetter op 145.750Mhz heb ik een draaggolf op mijn toestel dat voortkomt van de wagen. De antenne staat achteraan op de flank (kwartgolf) en als ik die er af haal is de storing weg. Het stoorsignaal komt dus langs de antenne binnen en als ik mijn contakt afzet is het weg. weet iemand wat er in de wagen dit signaal voortbrengt? en hoe eventueel op te lossen.:cry
MaxVolgende week wil dat voor jou hier ook wel eens proberen.
Als radioamateur ben ik dat wel verplicht.
volgende week ten vroegste vrijdag heb ik dus terug een
2.5DTI…145.750 is nu niet een frequentie die wij hier veel gebruiken,
maar op 775 hebben we hier in de buurt wel een repeater staan, en daar heb ik nooit iets opgevangen.
noch met kenwood TM-D700, noch met TH-D7
Noch op andere 2m frequenties heb ik ooit echt storingen gehad dat ik weet.
Op de 2m-band zijn wij dacht ik primaire gebruiker, dus daar
mag zomaar geen ander toestel gebruik van maken…
De AB werkt wel op 433.975 dacht ik. LPD-toestel he, euro-wetgeving.Heb jij een 2.5TD of een DTI?
Dit kan ook nog een verschil maken mogelijk…Hoe liggen je voedingskabels?
Ik had aparte batterij achteraan, dus ook massa achteraan (max 0.5m lang).
Batterij werd wel d.m.v. relais gekoppeld aan de alternator van zodra de motor draaide…Grtz
Stijn
ON4ILLhehe daar heb je een punt!
Die neus woog eigenlijk best nog veel om zo effe in je eentje over het subframe uit te kantelen :jerry
@Sjors: dankje voor die foto’s :D
Die had ik nog niet :wub:wub:wub:wub:wub:wub:wub:wub
Heb ze even met F11 bekeken :angel
@Martijn: Er komt terug een 2.5DTI wss een Caravan.
Oliehoudende spullen?? :) op de meeste dingen staan ondertussen
dopjes. al van bij het uitbouwen. -
AuteurBerichten