na een totalosse x20xev nu op zoek naar een 2,5,iemand tips

Forumindex Forums Modellen Omega na een totalosse x20xev nu op zoek naar een 2,5,iemand tips

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212351
    coma2912
      Lid sinds:
      10 June 2006

      Hallo luitjes!
      Afgelopen zaterdag na een uitwijk maneuvre me omega met +/- 50 tegen een boom gezet.Wat een pleuris klap!!!!Maar……hoofd uit het kussen gehaald en een shagie gerookt en niks aan het handje.Wat een tank zo’n omega!!!
      Foto’s volgen.
      Het staat voor mij vast…….en komt een andere pantzergeneraal in de plaats.Nu ben ik op zoek naar een 2,5 liter met wat meer opties aan boord.Maar goed dat terzijde,waar moet ik opletten met een 2,5 en ook in combinatie met een automaat.Heeft iemand specifike tips of kwaaltjes anders als roest en de gebruikelijke dingen?

      Graag reageren mannen ,er moet er van het weekend weer een staan……….ben verslaafd aan een ommi:P

      #17525540
      TonSR
        Lid sinds:
        29 October 2007

        is jammer van je omi,maar zelf goed van af gekomen,wat is er dan
        belangrijk,wat was de reden van het uitwijken,mischien schade verhaal mogelijk,als er getuigen zijn,die het warom kunnen vertellen ivb
        verhaal bij de verzekering.
        veelsuc6 bij je zoektocht of schade verhaal.
        vgr tonsr.

        #17525541
        tcat
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 December 2004

          Zo hee, das minder prettig om een week te beginnen..

          Tja, zwakke kwalen,,,
          Best een boel moet ik zeggen.

          Pas nog stad en land afgezocht naar een gezonde…
          En gevonden uiteraard.

          Let vooral opde bekende roest plekken, en of de motor droog is.
          Bak geen bij geluiden maakt, en goed over schakelt..
          Eigenlijk het standaard verhaal.

          IIG succes gewenst met schade afhandeling en veel plezier met de zoektocht.
          Zo kom je nog is ergens:P

          #17525542
          edjuhh
            Lid sinds:
            22 November 2006

            2.5….. daar kan ik wel over meepraten ondertussen. vul me gerust aan als ik iets mis:

            kleppendekselpakkingen
            driewegklep
            krukaskeering
            spruitstukpakkingen
            koppakking
            oliekoeler

            zal vast nog wel wat hebben gemist.

            hoe weet ik dit alles??? heb ook een omega v6,superfijne auto maar eens kom je aan de beurt. ik ben nu aan de beurt.

            maar als alles goed (gemaakt) is heb je heeeeeeel veel plezier van je auto.
            heb zelf ook een 2.5 met leer ,climate control,alles electrisch…. heeeeerlijke auto.
            daarom wordt ie dus ook gereviseerd.

            succes met je zoektocht

            #17525543
            coma2912
              Lid sinds:
              10 June 2006

              De uitwijk maneuvre is gekomen door een hond die achter een eerdere boom vrolijk vandaan sprong.Soort talibanhond,die vervolgens ook nog de kuierlatten nam.Er was wel een getuige en die gegevens zijn opgeschreven en gelukkig is/was me omi allrisk verzekerd.Nu nog effe afwachten wat de dagwaarde is.
              Maar ik begrijp dat er geen echte x25xe c.q. automaatbak kwalen zijn??

              gr.M@rco

              #17525544
              Gebruikersnaam
                Lid sinds:
                21 June 2009

                origineel gepost door edjuhh
                2.5….. daar kan ik wel over meepraten ondertussen. vul me gerust aan als ik iets mis:

                kleppendekselpakkingen
                driewegklep
                krukaskeering
                spruitstukpakkingen
                koppakking
                oliekoeler

                zal vast nog wel wat hebben gemist.

                hoe weet ik dit alles??? heb ook een omega v6,superfijne auto maar eens kom je aan de beurt. ik ben nu aan de beurt.

                maar als alles goed (gemaakt) is heb je heeeeeeel veel plezier van je auto.
                heb zelf ook een 2.5 met leer ,climate control,alles electrisch…. heeeeerlijke auto.
                daarom wordt ie dus ook gereviseerd.

                succes met je zoektocht

                Ik denk dat je wel een heel groot deel gehad heb ;)

                Ik ben nu ook aan de beurt (tenminste geweest) en heb alles uit het lijstje laten/moeten doen. Ook de aircopomp, condensor laten vernieuwen en rondom nieuwe schijven met remblokken enz.

                Maar je kent het wel, leer, xenon, automaat leuke mooie en volle auto dus toch maar laten doen.

                Nadeel is dan wel weer dat ik het geld in een auto heb gestoken die ik eigenlijk moet verkopen. Rij momenteel zoveel dat het gekkenwerk is dat ik het niet met een diesel doe.

                ik heb de auto sinds mei en heb al 23.000 km gereden :D

                #17525545
                coma2912
                  Lid sinds:
                  10 June 2006

                  zijn dit kwalen die voorkomen bij een hoog kilometer gehalte?
                  Ik ga kijken voor ’99 met 159000 km op de teller.hoe is het met de dis.riem ook gewoon bij 60dkm?

                  marco

                  #17525546
                  Jerremy
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 October 2004

                    Ik heb nog wel een handgeschakelde 3.0 V6 voor je in de aanbieding anders.
                    ’99, 126.xxx km. en heb je alvast veel, echt veel geld bespaard door een mega beurt te laten doen begin dit jaar.. alles nieuw erop, bij de dealer. Bonnen alles aanwezig.
                    vorig jaar voor 2500 laten overspuiten (hele auto, op dak en kofferklep na). Nieuwe WW voorruit, kortom zitten hoop centjes in die ik nooit meer terug ga zien. Maar goed.

                    voor 3000 is ‘ie van jouw.

                    #17525547
                    edjuhh
                      Lid sinds:
                      22 November 2006

                      tja t zijn echt heerlijke wagens en daar heb ik wel wat centen voor over..

                      en automaat, kunnen rotzakken bijzitten maar als er normaal mee om is gegaan dan hoef je er niet zo snel problemen mee te verwachten.
                      een keer nieuwe bakolie en filtertje kan zowiezo geen kwaad.

                      kwalen die een 2.5 kan hebben die gelden ook voor een 3.0.

                      en die kwalen hoeven niet bij een bepaalde KM stand te gebeuren,allemaal komen ze aan de beurt. meeste gebeurt rond de 200.000 heb ik t idee.

                      de mijne gaat nu geschorst worden zodat we er op ons gemakje aan kunnen werken. kaal blok wordt helemaal met nieuwe onderdelen opnieuw opgebouwd. weet k zeker dat ik de komende tijd safe zit.
                      dat geld haal je inderdaad er nooit meer uit maar ja…. ik zuip,snuif,etc. niet dus jah… geld rolt t best op wielen.

                      als t meezit volgend jaar weer lekker naar salou met onzen omega,super reisauto. cruisecontrol aan en :agent……heeeerlijk met de climate control op 22:D

                      #17525548
                      Gebruikersnaam
                        Lid sinds:
                        21 June 2009

                        origineel gepost door Jerremy
                        Ik heb nog wel een handgeschakelde 3.0 V6 voor je in de aanbieding anders.
                        ’99, 126.xxx km. en heb je alvast veel, echt veel geld bespaard door een mega beurt te laten doen begin dit jaar.. alles nieuw erop, bij de dealer. Bonnen alles aanwezig.
                        vorig jaar voor 2500 laten overspuiten (hele auto, op dak en kofferklep na). Nieuwe WW voorruit, kortom zitten hoop centjes in die ik nooit meer terug ga zien. Maar goed.

                        voor 3000 is ‘ie van jouw.

                        Tja, het geld zie je nooit meer terug…

                        Ik probeer nog €2500 terug te halen door de verkoop van mijn auto, maar dat dekt niet eens de reparatiekosten die ik gehad heb.

                        Voordeel is dat de koper wel een nieuwe auto heeft :cry

                        #17525549
                        opel_omega_steinmetz
                          Lid sinds:
                          22 March 2007

                          Punten waar je op moet letten heb ik allemaal in een topic op http://www.opelomega.nl beschreven, en wel hier:

                          http://www.opelomega.nl/phpbb/viewtopic.php?f=13&t=366

                          #17525550
                          edjuhh
                            Lid sinds:
                            22 November 2006

                            owwww ja vergeet de warmtewisselaar niet en de oliekoeler…. ook bekende problemen.:hmmz

                            verder is het een hele fijne auto hoorking:

                            #17525551
                            Jack-omegax3.0xe
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              23 September 2007

                              origineel gepost door edjuhh
                              owwww ja vergeet de warmtewisselaar niet en de oliekoeler…. ook bekende problemen.:hmmz

                              verder is het een hele fijne auto hoorking:

                              Is een en het zelfde onderdeel Ed.

                              Vergeet niet de sensoren te noemen
                              Krukas nokkenas sensor.
                              Olie peil sensor.
                              Abs tc sensoren.

                              Gr Jack

                              #17525552
                              Illuminat0r
                                Lid sinds:
                                16 September 2004

                                origineel gepost door coma2912
                                Graag reageren mannen ,er moet er van het weekend weer een staan……….ben verslaafd aan een ommi:P

                                Mag ik je een tip geven en kijk rustig naar een andere.
                                Weeg ze allemaal tegen mekaar af ;)
                                Ook een tripje naar Duitsland kan vruchten afwerpen ;)
                                check mobile.de en maak je keuze ;)
                                Ik ben de mijne in Berlijn gaan halen, hele trip,
                                maar al wel veel plezier van gehad.

                                #17525553
                                edjuhh
                                  Lid sinds:
                                  22 November 2006

                                  gisteren is carloastra hier geweest en hebben ff een lijstje onderdelen gemaakt die ik nodig heb voor mn omega…:o

                                  had beter een faxrol kunnen pakken,maaaaar als ie klaar is dan ist weer een nieuwe!!king:

                                  en idd warmtewisselaar/oliekoeler zijn dezelfde;)

                                  #17525554
                                  roekenest
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    8 February 2008

                                    al eentje op t oog?..

                                    #17525555
                                    Jerremy
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      29 October 2004

                                      origineel gepost door Gebruikersnaam

                                      origineel gepost door Jerremy
                                      Ik heb nog wel een handgeschakelde 3.0 V6 voor je in de aanbieding anders.
                                      ’99, 126.xxx km. en heb je alvast veel, echt veel geld bespaard door een mega beurt te laten doen begin dit jaar.. alles nieuw erop, bij de dealer. Bonnen alles aanwezig.
                                      vorig jaar voor 2500 laten overspuiten (hele auto, op dak en kofferklep na). Nieuwe WW voorruit, kortom zitten hoop centjes in die ik nooit meer terug ga zien. Maar goed.

                                      voor 3000 is ‘ie van jouw.

                                      Tja, het geld zie je nooit meer terug…

                                      Ik probeer nog €2500 terug te halen door de verkoop van mijn auto, maar dat dekt niet eens de reparatiekosten die ik gehad heb.

                                      Voordeel is dat de koper wel een nieuwe auto heeft :cry

                                      Precies dat heb ik dus ook !
                                      Maar, heb je interesse ?
                                      Alles is vervangen. Auto is praktisch nieuw technisch gezien.
                                      Onlangs maar weer wat geld tegen aan gegooid.
                                      Net ingereden met ze 126.xxx km-tjes.

                                      :thumbup

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.