Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ey bedankt voor de reacties allemaal,
Na een kleine internetloze tijd weer een update.Ik heb ondertussen meer als 700Km gereden en de witte pluimen zijn weg. :D
Het enigste wat ik nog heb is het soms na +4 min stationair een pufje blauwe rook.
Koelvloeistof is ondertussen nog steeds niets gedaald.
Olie is klein beetje gedaald.Ik heb zelf het idee dat doordat de carterontluchting verstopt heeft gezeten de olie op plaatsen is gekomen waar deze niet gewenst is geweest. Na het flushen van de motor en alles reinigen heeft deze dus denk zeker 600Km (en meerdere uren stationair) nodig gehad om alle overtollige olie te verbranden. (teminste dat hoop ik, anders heb ik nog geen verklaring)
Olielekkage turbo aan uitlaatzijde lijkt me onwaarschijnlijk gezien de leeftijd van de turbo. (1800 Km)
Ik zou ook niet weten hoe dit te testen, je kan er niet even een doek er tussen spannen ofzo. en dan nog komt het vanuit de turbo of uit de motor..Ik ga er in mijn geval vanuit dat mijn klepseals niet 100% meer zijn. gezien na 4 min stationair.
Ik heb gekeken hoe deze te vervangen en wil dit zelf met een luchtdruk verloop vervangen zoder demontage van de kop.Ik heb een beschrijving gevonden voor het vervangen van de klepseals bij een CRX.
http://www.decrxgarage.nl/index.php/handleidingen/motorisch/138-klepseals-vervangenHeeft er iemand ervaring/beschrijving voor de Z20let op deze manier?
Grtz.
Update 02-04 geplaatst,
was bij de garage om de koelvloeistof te laten testen.
Dit is niet uitgevoerd omdat dat ook geen uitsluitsel zou geven en er geen koelvloeistof weglekt.
Tevens omdat er eerst een pluimpje blauwe olie uit komt voor de witte rook.
Daar hebben ze het vermoeden dat het olie (blauw) is en daarna een rest verbranding van de olie wat witte rook geeft.Ik heb het advies gekregen eerst nog even te rijden en de vloeistoffen in de gaten te houden.
Zodat we weten wat er weglekt.Mark,
Zegt mij niets ben geen 200SX kenner, maar ik ben wel een eenwegklep tegengekomen in het dunne slangentje vanaf de kleppendeksel. Is ook schoon gemaakt en functioneerd…….. die zuigt vacuum tijdens draaien van de motor.
tnx
Tnx voor je reactie, alleen hoe is het dan mogelijk dat ik absoluut 0.0% koelvloeistof verlies??
en tevens alleen stationair…..
Ik kan evt het koelsystheem ook nog laten afpersen voor de zekerheid.
-
AuteurBerichten