Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als de stroomonderbreking niet het
gevolg is van een ontladen accu, keu‐
zehendel ontgrendelen:
1. Handrem aantrekken.
2. Bekleding van de keuzehendel
aan de achterkant van de midden‐
console losmaken, deze omhoog‐
klappen en naar links draaien.
3. Gele pal met een schroeven‐
draaier naar voren duwen en de
keuzehendel uit stand P halen.
4. Kap van de keuzehendel weer op
de middenconsole aanbrengen.Daarna kwam ik de lekstroom tegen die alleen wegging als ik de accupool even losnam
Groet Hugo
Leuk dat je wat aan de moeite hebt gehad.
Het begon bij mij dat de massa of de plus draad in de accu pool slecht contact had, hierdoor was de accu nooit goed geladen en ik had een lekstroom doordat het lampje in dashboard kastje bleef branden.
Problemen alom dus…
Tijdens dit alle lokaliseren kwam ik dit tegen.
Ik heb later de meting bedacht om met de voltmeter verschil te meten met de massa van de motor en de – pool op de accu.
toen deze iets van 1 volt was kwam ik het op het spoor.
Ja, je breekt je hoofd erover.
Hij heeft daarna altijd perfect gestart.
Groet Hugo
31 augustus 2016 om 09:46 In reactie op: astra z17DTH start slecht, Deze klep zit af en toe vast. #18325491Op internet vond ik een filmpje van dezelfde auto met een cold start.
https://www.youtube.com/watch?v=XAMg0dm7QRk
Mijn startmotor draait 22% langzamer.
Dit zal wel in ieder geval een deel van het probleem zijn.
Dus, is de accu wel echt geladen en zijn de kabels goed verbonden.
Wordt vervolgt.
Groet Hugo30 augustus 2016 om 17:52 In reactie op: astra z17DTH start slecht, Deze klep zit af en toe vast. #18325490Met opcom had ik al eens gekeken, na 3 seconden is de high pressure volledig aanwezig, toch duurt het dan nog enige seconden.
Mogelijk draait de startmotor te langzaam.
In de winter heb ik minder last want dan werkt de voorgloeing.
Is er een getal bekend hoe snel een startmotor hoort te draaien?
Er zit al een nieuwe accu in maar geen Varta.
Groet Hugo30 augustus 2016 om 16:40 In reactie op: astra z17DTH start slecht, Deze klep zit af en toe vast. #18325487Hmm, toch te vroeg gejuicht, het slechte starten is alleen verbeterd met een warme motor, een koude start gaat nog steeds slecht.
12 seconden starten en soms, zeker niet altijd daarna een blauwe pluim.
Dus,,, wordt vervolgd.
Groet Hugo28 augustus 2016 om 18:28 In reactie op: astra z17DTH start slecht, Deze klep zit af en toe vast. #18325485Slecht starten van een Astra diesel zal je niet nieuw voor je zijn.
Het zou zo maar kunnen dat veel van die start problemen door dit stomme ding komen want het werkte op de ene millimeter wel en op de oude stand net niet.
Als ik er maar even tegenaan tikte dan kwam hij los.
Dit lijkt mij voor publicatie vatbaar.
Groet Hugo28 augustus 2016 om 18:09 In reactie op: astra z17DTH start slecht, Deze klep zit af en toe vast. #18325483Bedankt voor de ontbrekende reacties, ik heb nu een extra gaatje geboord in dit ding en kan hem daarom goed in lijn stellen.
Het startprobleem,( 12 seconden starten) is hiermee verholpen.
Groet HugoEindelijk, het probleem is nu echt gevonden.
De CIM is nog niet vervangen.
Vandaag deed ik de motorkap aan de handle binnen open, ik tikte ergens tegenaan en ja hoor daar ging hij weer vrolijk knipperen.
Wat bleek:
Vlak bij deze handle was een draad uit een draadboom gehaald aftakking gemaakt en een zekering tussen gezet.
Deze zekering geeft het alarmsysteem de 12 volt.
een van de 2 plugjes op de zekering zaten niet goed vast of het waardoor het alarmsysteem even spanningsvrij komt en daarbij automatisch de knipperlichten activeert.
Groet HugoHet is echt belachelijk, het is een aantal weken weggeweest, terwijl ik mij vorige haleluja schreef heeft mij zoon er een paar honderd km mee gereden waarbij hij toch weer ging knipperen….
Dus de CIM moet toch worden vervangen.
Groet HugoHet lijkt verdwenen nadat ik de CIM gedemonteerd en alle stekkers met een stoofzuiger heb schoongenmaakt.
Groet HugoWat denk je, na een paar dagen, knipper, knipper….whouha!@#$%&^.
Nu heb ik de draad, afkomstig van de schakelaar onderbroken waarna hij nog steeds af en toe knippert.
Zeer waarschijnlijk moet de combi schakelaar (net onder het stuur) ook wel CIM genoemd worden vervangen.
Als de dealer het doet begin je met 500 euro en van de sloop is dat 50.
Er moeten wel wat nummers overeen komen.
Alleen, hij moet geprogrammeerd worden.
Mijn Opcom heb ik weer aan de praat, er zijn geen foutcodes.
De sloop CIM moet in de oude auto, door de sloper, met zijn securiti code worden gereset anders heb je er niets aan.
Deze blanko CIM kan dan geprogrammeerd wiorden
Echter, dit is niet zonder risico, je kan behoorlijk veel fout doen.
Morgen ga ik eerst bij de oude CIM kijken of daar nog iets te verbeteren valt.
Groet HugoHet probleem is opgelost, in de alarm / paniekschakelaar zat wat rommeltjes.
Het is een printschakelaar, dus best wel gevoelig.
Ik heb hem schoongemaakt en het probleem is tot nu toe weg.
Groet HugoHet probleem is opgelost, in de alarm / paniekschakelaar zat wat rommeltjes.
Het is een printschakelaar, dus best wel gevoelig.
Ik heb hem schoongemaakt en het probleem is tot nu toe weg.
Groet HugoVandaag zekeringen paneel even eruit gehad, hij ziet er als nieuw uit, ook de contacten.
Het knipperen gaat gewoon door.
Als je wat wil demonteren , moet je hier kijken:
[url]http://www.vxronline.co.uk/forum/showthread.php?66709-HOW-TO-Remove-and-Fit-piano-black-Centre-Console-and-steering-controls.
[/url].
Het lijkt mij zinloos, aan de andere kant, als ik de alarmlichten knop ingedrukt houd lijkt het toch te stoppen.
Als het een mechanische fout zou zijn in de schakelaar dan zou het toch op kloppen etc moeten reageren.
UItlezen,,,mijn Opcom krijg ik niet meer aan de praat.
Morgen ga ik het nog eens bekijken.
Groet HugoIk heb net een tip gekregen dat ik het beter kan zoeken in het zekering paneel die in het motorruimte zit.
Daarvan moet ik dan eigenlijk een schema van hebben.
Heeft iemand dat?
Groet hugoLees dit goed!!!
Je gelooft het niet, weer accu leeg….!@#$$%%
Wat blijkt, 400 ma lekstroom.
De oorzaak is de diagnostic tool die in de auto zit ingebouwd.
Om het probleem van de lekstroom van het lampje in het handschoenenkastje op te lossen heb ik de tool gebruikt om op het display het aantal volts uit te lezen. Deze waarde is 0,7 volt onder de werkelijke accuspanning.
Je zet dit aan door: eerst de radio aan, dan 10 seconden op het setting knopje te drukken, je hoort een toon door je speakers komen.
Nu nog 7 keer op BC drukken en je ziet het voltage.
Als je dit doet dan blijft er, ook na uren een lekstroom van 400 ma lopen.
Deze lekstroom gaat nooit meer weg totdat je de accu pool even hebt losgenomen.
Nu is de lekstroom 0,05 ma.
Doe je voordeel ermee.
Groet HugoIs dat eigenlijk wel slim, gaat er nu constant een signaal naar de computer dat hij het lampje moet aanzetten?
Hij is bij ons volgepropt, het lampje kan je helemaal niet zien.
Ik heb het eruit gehaald.
Groet HugoHet is een Astra H station, 2005.
De accu, ja, die zou gesloopt kunnen zijn maar ik denk dat het meevalt want de startmotor draaide nog een beetje.
Groet hugoNet gevonden, het was het lampje van de handschenenkast.
Deze bleef branden.
Bedankt voor het meedenken.
Groet HugoHa, je hebt gelijk, het is een H.
0.8 ampere is genoeg om de accu in 2 dagen in halflege toestand te krijgen.
0.050 is een normale waarde.
Hij heeft een minuut nodig om in rust te komen.
Er zit een nieuwe accu in.
Ik kan ook niet de interieurverlichting zekering vinden.
Volgens het boekje de betreffende zekering getrokken maar het lampje gaat vrolijk aan als je de deur opendoet.
Groet Hugoeen heleboel draden, de boom gaat naar het interieur
Nu nog de vraag, had ik dit kunnen zien aankomen??
Mogelijk wel, vanaf dat ik hem kocht hoorde ik een tik die bij 70 graden verdween.
Ook, als ik een tijdje rustig had gereden en ik gaf een dot gas zag je even een enorme donkere rookpluim.
Meermaals is gedacht dat er een slechte verstuiver inzat die een gat in de zuiger heeft gebrand waarna het kaartenhuis instortte.
Die tik was dan waarschijnlijk de verstuiver.
Groet HugoCarlo heeft een bovenmenselijke prestatie geleverd door door een andere motor heel netjes in te bouwen, dat terwijl hij eigenlijk te ziek was om dit te doen.
Een behoorlijke tegenslag nog doordat er een sensor in de nieuwe motor defect was waardoor de motor niets deed….
Carlo, bedankt!!!!.
Groet Hugo -
AuteurBerichten