Accu loopt langzaam leeg, lekstroom 0.8 ampere

Forumindex Forums Modellen Astra Accu loopt langzaam leeg, lekstroom 0.8 ampere

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275406
    Hugo52
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 January 2013

      Ik heb een Astra G 2005

      Als ik een meter tussen de min pool doe dan meet ik eerst 1.4 ampere na 20 seconden 50ma, goed dus.
      Als ik daarna een deur open heb gehad dan zie ik eerst 2 ampere waarna de stroom terugloopt naar .8 ampere.
      Er brandt geen lampje, ook heb ik beide interieurlampjes eruit gehad

      Na 2 dagen start de auto er niet meer op.
      Zekeringen lostrekken in beide panelen heeft geen effect, de .8 ampere blijft lopen.
      Haal ik de draadboom los, achterin de auto, links onder op het paneel dan valt het weg.

      Heeft iemand enig idee?

      Groet Hugo

      #18310681
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        Wat zit er allemaal aan die draadboom die je loshaalt? daar zul je het moeten zoeken.

        #18310682
        Hugo52
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 January 2013

          een heleboel draden, de boom gaat naar het interieur

          #18310683
          littlebird
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 February 2015

            Je radio zit op constante stroom. Je centrale vergrendeling heeft constant stroom nodig. Evt alarm. Dus zijn redelijk wat onderdelen waar lekstroom bij kan zijn.

            Je zou eens langer kunnen meten. Vaak na x aantal tijd zal de auto in “rust” gaan en vallen er meerdere voedingen af. De tijd voor slaap verschilt per merk en type auto. Weet ik niet van een astra. Bij bmw duurt bijv 10 minuten.

            Kan ook goed zijn dat je accu behoorlijk heen is. Je zal ook eens voltage moeten meten als de auto uit staat. En als de motor start en loopt. Vaak valt voltage helemaal in bij starten.
            De 0.8 A weet ik niet of hoog of laag is. Waar ik nooit heb gemeten wat dit is.

            Even een ander vraagje. Is er een astra G gebouwd in 2005? Dacht dat ze toen al over waren of de astra H.

            Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

            #18310684
            Hugo52
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 January 2013

              Ha, je hebt gelijk, het is een H.
              0.8 ampere is genoeg om de accu in 2 dagen in halflege toestand te krijgen.
              0.050 is een normale waarde.
              Hij heeft een minuut nodig om in rust te komen.
              Er zit een nieuwe accu in.
              Ik kan ook niet de interieurverlichting zekering vinden.
              Volgens het boekje de betreffende zekering getrokken maar het lampje gaat vrolijk aan als je de deur opendoet.
              Groet Hugo

              #18310685
              Opeltje17
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 January 2012

                Iemand erin laten zitten en zekeringen trekken totdat de stroom meteen wegvalt.

                Astra G was trouwens in 2005 nog leverbaar.

                #18310686
                Hugo52
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 January 2013

                  Net gevonden, het was het lampje van de handschenenkast.
                  Deze bleef branden.
                  Bedankt voor het meedenken.
                  Groet Hugo

                  #18310687
                  Fearless
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 January 2005

                    doorgesmolten zeker? dan blijft het lampje idd branden.

                    #18310688
                    littlebird
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 February 2015

                      @Opeltje17 wrote:

                      Iemand erin laten zitten en zekeringen trekken totdat de stroom meteen wegvalt.

                      Astra G was trouwens in 2005 nog leverbaar.

                      Weer wat geleerd! Maar geldt dat voor zowel de hatchback, sedan en coupe? Dacht namelijk de coupe iets langer was geleverd tot in 2004. En daarna de astra h in 2004 kwam.

                      Maar goed dat het opgelost is. Enige is dat als de accu een keer teveel en te ver leeg getrokken is dat deze niet goed meer werkt.

                      Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

                      #18310679
                      Hugo52
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 January 2013

                        Het is een Astra H station, 2005.
                        De accu, ja, die zou gesloopt kunnen zijn maar ik denk dat het meevalt want de startmotor draaide nog een beetje.
                        Groet hugo

                        #18310680
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          Wou zeggen, van een Astra-G gaat het dadhboardkast lampje uit met Contact.

                          verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                          #18310689
                          opel-mark
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 March 2011

                            wilde net opperen handschoen kastje, maar ik zie het je hebt het gevonden, het probleem is dat daar om een of andere gekker reden de contacten warm worden en de houder gaat smelten, het beste is om daar een gewoon ledlampje in te zetten (geen canbus led) dan heb je dat probleem niet, bij mij was hij ook gesmolten en kwam ik er achter toen de verlichting het niet meer deed.

                            #18310690
                            Hugo52
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              1 January 2013

                              Hij is bij ons volgepropt, het lampje kan je helemaal niet zien.
                              Ik heb het eruit gehaald.
                              Groet Hugo

                              #18310691
                              Hugo52
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                1 January 2013

                                Is dat eigenlijk wel slim, gaat er nu constant een signaal naar de computer dat hij het lampje moet aanzetten?

                                #18310692
                                opel-mark
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  6 March 2011

                                  nee dat lampje zit niet achter canbus, daarom kun je hem ook gewoon vervangen door een gewone led(niet canbus) waardoor er geen warmte ontwikkeling is en weinig stroom loopt.

                                  ik heb die van mij in de kofferbak van de stationwagon ook vervangen voor een led, veel meer licht

                                  #18310693
                                  Hugo52
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    1 January 2013

                                    Lees dit goed!!!
                                    Je gelooft het niet, weer accu leeg….!@#$$%%
                                    Wat blijkt, 400 ma lekstroom.
                                    De oorzaak is de diagnostic tool die in de auto zit ingebouwd.
                                    Om het probleem van de lekstroom van het lampje in het handschoenenkastje op te lossen heb ik de tool gebruikt om op het display het aantal volts uit te lezen. Deze waarde is 0,7 volt onder de werkelijke accuspanning.
                                    Je zet dit aan door: eerst de radio aan, dan 10 seconden op het setting knopje te drukken, je hoort een toon door je speakers komen.
                                    Nu nog 7 keer op BC drukken en je ziet het voltage.
                                    Als je dit doet dan blijft er, ook na uren een lekstroom van 400 ma lopen.
                                    Deze lekstroom gaat nooit meer weg totdat je de accu pool even hebt losgenomen.
                                    Nu is de lekstroom 0,05 ma.
                                    Doe je voordeel ermee.
                                    Groet Hugo

                                    #18362130
                                    GH45T
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      10 July 2005

                                      [quote quote=18310693]Lees dit goed!!! Je gelooft het niet, weer accu leeg….!@#$$%% Wat blijkt, 400 ma lekstroom. De oorzaak is de diagnostic tool die in de auto zit ingebouwd. Om het probleem van de lekstroom van het lampje in het handschoenenkastje op te lossen heb ik de tool gebruikt om op het display het aantal volts uit te lezen. Deze waarde is 0,7 volt onder de werkelijke accuspanning. Je zet dit aan door: eerst de radio aan, dan 10 seconden op het setting knopje te drukken, je hoort een toon door je speakers komen. Nu nog 7 keer op BC drukken en je ziet het voltage. Als je dit doet dan blijft er, ook na uren een lekstroom van 400 ma lopen. Deze lekstroom gaat nooit meer weg totdat je de accu pool even hebt losgenomen. Nu is de lekstroom 0,05 ma. Doe je voordeel ermee. Groet Hugo[/quote]

                                      :dank-u: :dank-u:  :dank-u:  :dank-u:  :dank-u:  :dank-u:  :dank-u:  :dank-u:  :dank-u:  :dank-u:  :dank-u:  :dank-u:  :dank-u:  :dank-u:

                                      Ik weet dat ik een oud topic omhoog schop, maar je bent een held! In mei heb ik een Astra H gekocht. De goede accu uit mijn oude Vectra B had ik bewaard. Al verschillende keren heb ik een lege accu gehad en dit gebeurde met beide accu’s. Afgelopen woensdag zelfs een nieuwe accu gekocht en die geplaatst maar die liep ook weer snel leeg waarna ik maar een accupool los ben gaan draaien om mijn nieuwe accu niet te vernielen. Nameten met een multimeter leverde mij telkens goede resultaten, de laadspanning is/was goed en als ik de lekstroom ging meten viel die alleszins mee. Echter, ik zette telkens mijn multimeter in serie op de massa van de accu en verbrak zodoende de verbinding eerst als ik ging meten. Tevens gebruikte ik vaak het diagnostische menu. Ik vind het namelijk ronduit achterlijk dat er geen temperatuurmeter in de Astra H zit en de tellercorrectie is enorm. Echt een mega faal van Opel, maar goed.

                                      Nu las ik gisteren jouw bericht van bijna 3 jaar geleden en dit alles klonk wel heel bekend. Vandaag met een hoop toestanden bij draaiende motor de massapool losgekoppeld, vervolgens een startkabel hiertussen zodat verbinding bleef bestaan, auto uitgezet zodat er minder stroom zou gaan lopen. Parallel aan de startkabel de multimeter aangesloten en vervolgens de startkabel losgekoppeld. Resultaat, meten hoeveel stroom er loopt zonder dat de auto spanningsloos is geweest. En inderdaad, als het diagnostische menu was gebruikt was bij mij de lekstroom ongeveer 0,37 ampere. Na spanningsloos maken was de lekstroom 0,00 ampere op de 10A stand van mijn multimeter. Ook na starten/rijden zonder diagnostisch menu en vervolgens uitzetten bleef de lekstroom 0,00 ampere.

                                      Had ik jouw bericht maar eerder gelezen, ik heb me helemaal rot gezocht en mijn hoofd gebroken hoe dit vreemde gedrag kan ontstaan. Deze oorzaak van een lege accu kan dus ook bij een Astra H voorkomen! De mijne is een 2007 pre-facelift Z16XEP Astra H station.

                                      #18362131
                                      Hugo52
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        1 January 2013

                                        Leuk dat je wat aan de moeite hebt gehad.

                                        Het begon bij mij dat de massa of de plus draad in de accu pool slecht contact had, hierdoor was de accu nooit goed geladen en ik had een lekstroom doordat het lampje in dashboard kastje bleef branden.

                                        Problemen alom dus…

                                        Tijdens dit alle lokaliseren kwam ik dit tegen.

                                        Ik heb later de meting bedacht om met de voltmeter verschil te meten met de massa van de motor en de – pool op de accu.

                                        toen deze iets van 1 volt was kwam ik het op het spoor.

                                        Ja, je breekt je hoofd erover.

                                        Hij heeft daarna altijd perfect gestart.

                                        Groet Hugo

                                        #18362132
                                        Hugo52
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          1 January 2013

                                          Daarna kwam ik de lekstroom tegen die alleen wegging als ik de accupool even losnam

                                          Groet Hugo

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.