Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Euhm, nou, water in de olie, ik heb net de olie verversd, dus dat zal ik nog niet zien of ruiken denk ik. Waterverbruik moet ik ff bekijken. Dat zou best wel eens kunnen.
Moet ik toch maar eens compressie meten.
Is het heel lastig om de koppakking te vervangen met zo’n OHC? Ik heb vorige winter de koppen vervangen van m’n chevrolet V8 smallblock, maar die heeft een tussenliggende nokkenas, dus dan is het alleen kleppenstellen en gaan.
Er zit bij de opel ook een distributie riem op zeker? geen ketting zoals bij een smallblock? Dan kan ik die wellicht ook meteen vervangen, als ik toch bezig ben.Hmmm, hij loopt warm heel mooi, maar koud heb ik nog steeds wat gepruttel.
Ik zag wel dat er wat nattigheid om de koppakking heen zat aan de bijrijderskant. Kan het zijn dat als ie daar compressie verliest dat ie koud niet lekker loopt, en warm wel?Het is voor mekaar trouwens. Hartelijk dank voor de hulp!
Groet,
TimoMooi, nemen we ook meteen bougies mee
Heheheh, ja dat dacht ik eerst ook, maar zo beroerd loopt ie nou ook weer niet. Ik ben er vanmorgen mee naar m’n werk gereden, En toen ie warm was liep ie veel netter…..
Wat kan het probleem zijn als ie warm wel net loopt en koud niet?
Ik zal in elk geval ook ff een rotor halen vanmiddag.
Hele mooie tips, bedankt allemaal!
En ik geloof dat het weer morgen wel aardig wordt, dus dat scheelt weer.Ik weet niet of het lastig is om dat te vervangen en of ik dan de timing moet afstellen? Daar heb je zo’n stroboscoop voor nodig toch?
SUPER!! Bedankt, nu nog mooi weer…
Nuja, dan ook mijn asconaatje showen.
Een C-ascona 1.6S HB uit 1983.
Ik heb ‘m nu 2 jaar en een beetje. Toen ik ‘m kocht stond er 32500km op de teller met onderhoudsboekje en daarin stond van elk jaar een beurt met km-stand. Elke keer 1000 tot 1500km erbij….
Nu staat de teller op ±64000km.
Hij heeft nog het kenteken deel 3 achter de spiegel zitten, de originele radio zit er nog in, en de eerste stickers zitten er ook nog op (dealer sticker, roestwering, NL, oliepeil regelmatig checken enz.)
Ik heb er nog niet veel aan gedaan, eigenlijk alleen een beetje onderhoud, wat hoezen, bougies filters olie, dat soort dingen. Oja, de grill en de trekhaak zijn niet origineel en ik heb er hulpveren onder gezetHier te zien in Noorwegen afgelopen voorjaar:
Maar eigenlijk rijd ik altijd met dakdragers:
Ik weet niet of dit de juiste plek is voor deze foto’s, maar hier dan toch een paar plaatjes.
Hier te zien in Noorwegen afgelopen voorjaar:
Maar eigenlijk rijd ik altijd met dakdragers:
Ja is echt een leuk ding. Ik ben er toevallig tegenaan gelopen (op marktplaats) en ‘m meteen gekocht voor 600,-
Zitten ook nog allerlei originele stickers op, van de dealer, en van de roestwering. En het kenteken deel 3 heb ik ook nog achter de spiegel zitten. Oja, en natuurlijk de originele radio :)Ah tenx, dat check ik ook nog even.
Nee, die 64000 is origineel. heb ‘m 2 jaar geleden gekocht met 32.500km. Met het onderhoudsboekje met elk jaar een beurt en de km-stand was dan 1000 a 1500km meer. Wel grappig.
Maar na 31000 recente kilometers, is wat onderhoud waarschijnlijk wel op z’n plaats
Hey bedankt! Dat is zeker helpful. De beste sloper die me de verkeerde heeft gestuurd, dacht dat het een as van een 1.6N geweest is. Hij zou de (volgens hem) goede kostenloos opsturen. Dus ik ben benieuwd. Alles wat hij omschreef, kwam overeen met mijn oude as, die ik heb goede hoop…
Heheheheh, bedankt voo r’t aanbod, maar ik probeer het toch nog even met een andere as. Deze ascona heeft ook pas 60.000km erop, dus dat moet nog wel even kunnen
Perfect, bedankt. Gister had ik m’n nieuwe aandrijfas binnen(van onderdelenzoeker.nl), dus ben meteen gaan beginnen. Oude as eruit. Inderdaad ging vrij makkelijk. Nieuwe as erin, nog eens proberen, en nog eens. Blijkt dat de nieuwe as een kleinere asdiameter te hebben en een hele andere spline voor in de bak…. Zucht.
Dus we gaan weer op zoek naar de juiste as. -
AuteurBerichten