Linker aandrijfas Ascona C vervangen

Forumindex Forums Modellen Ascona Linker aandrijfas Ascona C vervangen

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207559
    Hoeha
      Lid sinds:
      25 August 2008

      Beste mensen,

      Weet iemand of je speciaal gereedschap nodig hebt om de linker aandrijfas van een C-ascona 1.6S hatchback (1983) te vervangen?
      Normaal probeer ik het gewoon, maar momenteel rijd m’n andere auto ook niet, dus misschien dat het een goed idee is om van tevoren even wat deskundigen te vragen :D

      Alvast hartelijk dank voor eventuele reacties.

      Met vriendelijke groeten,
      Timo

      #17420292
      Opelkees
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 September 2007

        als je het wiel eraf hebt kun je hem nadat je hem los gemaakt hebt bij het wiel zo uit de bak trekken… en ook zo weer erin duwen.

        suc6!:thumbup

        #17420293
        Hoeha
          Lid sinds:
          25 August 2008

          Perfect, bedankt. Gister had ik m’n nieuwe aandrijfas binnen(van onderdelenzoeker.nl), dus ben meteen gaan beginnen. Oude as eruit. Inderdaad ging vrij makkelijk. Nieuwe as erin, nog eens proberen, en nog eens. Blijkt dat de nieuwe as een kleinere asdiameter te hebben en een hele andere spline voor in de bak…. Zucht.
          Dus we gaan weer op zoek naar de juiste as.

          #17420294
          opelkadetje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 December 2004

            k heb nog wel complete ascona te koop voor je met snelle c20ne:D auto is helemaal hard nergens roest:D

            #17420295
            Hoeha
              Lid sinds:
              25 August 2008

              Heheheheh, bedankt voo r’t aanbod, maar ik probeer het toch nog even met een andere as. Deze ascona heeft ook pas 60.000km erop, dus dat moet nog wel even kunnen :-)

              #17420296
              asconahobbyist
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 June 2008

                1.6S uit 83 is een zgn big blok,de 16SH ,nieuwere 1.6S is 16SV,is een kleiner blok met F13 bak
                jouw blok heeft een F16 bak,kan je assen gebruiken van 1.6S tot 1986 en 1.8S en 2.0i
                1.8S zal het meeste voorkomen.
                Suc6

                Groetjes Patrick

                #17420297
                Hoeha
                  Lid sinds:
                  25 August 2008

                  Hey bedankt! Dat is zeker helpful. De beste sloper die me de verkeerde heeft gestuurd, dacht dat het een as van een 1.6N geweest is. Hij zou de (volgens hem) goede kostenloos opsturen. Dus ik ben benieuwd. Alles wat hij omschreef, kwam overeen met mijn oude as, die ik heb goede hoop…

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.