Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hallo Hans, de hendel zit net boven het lampje in je kofferbak (links). Mocht hier niet een gat zijn, dan moet je het hele plastic paneel verwijderen voordat je de hendel kan bedienen. Mogelijk wil je dan meteen een uitsparing uitboren/uitzagen zodat je voortaan direct bij de handmatige vergrendeling kunt.
Vergeet de imbussleutel niet in je dashboardkastje voor de ontgrendeling bij de voorruit.
Gr Henk
in de kofferruimte links inderdaad; bij mij zit er net boven het lampje een gat waar je een hendel ziet, die kan je met de hand bedienen en dat ontgrendeld de klep waaronder je dak opgevouwen zit.
gr.
Indien dicht,
Eerst dopje eraf ter hoogte van interieurlampje, daar vind je dop voor imbussleutel.
Met de imbussleutel draai je de vergrendeling los.
Handmatig duw je het dak openIndien open
Vergrendeling dekseldak vind je link in de kofferruimte, dan kan de deksel open en kan je handmatig het dak pakken om te sluiten. Vergrendelen via imbus zoals hierboven.Het duurt 30sec voordat je alarm actief wordt (in ieder geval de sensoren voor je interieur (beweging bij voorstoelen)).
KAn ook zijn dat je de sleutel bij de voorruit moet houden.
Deze stekker met sensor/schakelaar informatie loopt niet via de achterklep, maar is te herleiden via de een gat in het achterschot naar voren toe.
Tot op heden – zijn mij de volgende onderdelen bekend:: op deze stekker
-deur schakelaars eraan gekoppeld
-sensor in voorruit (dak open/dicht)
-schakelaar middenconsole alle 4 ruiten
-schakelaar middenconsole dak openen::ik ben nog opzoek naar de PIN layout van deze stekker, of the ECU van de soft top controller.
Heb alle kabels goed gecontroleerd, niets mee aan de hand.
heb inmiddels het volgende ontdekt:
– ECU cabrio dak zit het m in,
zodra ik de onderste groene stekker aankoppel (met alle sensor informatie en schakelaar informatie) krijg ik de lekstroom.
zodra ik deze stekker loskoppen heb ik netjes 0.03A hoppa. zoals t hoort.Na de vakantie deze stekker maar alle draden loshalen en een voor een pluggen. Kijken wel het is.En dan kan het nog steeds aan beide kanten zitten (sensor e.g. massaprobleem of sensor-input aan de ECU van dak).
Ja daar heb ik een nieuwe sensor ingezet, maar daarmee heb ik hetzelfde gedrag,
lekstroom 0.6A (bestuurders deur dicht)
druk met je de duim dat pennetje goed in, dan zakt het naar 0.2A (bestuurders deur open)Hierbij nog wat extra informatie, nieuwe bevindingen:
– met de duim op bestuurdersdeur sensor (binnenverlichting) zakt de lekstroom in tot 0.2A (nadat de binnen verlichting is gedoofd).
Maar zodra de deur dichtgaat blijft het 0.58A. Vervolgens dopje geplakt aan binnenkant van deur, zodat de deur zelf ‘hard’ duwt op sensor. Maar dan blijft het 0.6A.
Duw je met de duim hard, dan zakt het weer naar 0.2A.
-nog groter blokje tussen de deur en de sensor
> geen effect-binnenverlichting sensor bestuurderskant vervangen voor nieuwe
> geen effect..nog steeds een raadsel dus.
Iemand in de buurt van Den Haag/Rijswijk met een OpCom?
Goeie tips ontvangen via facebook. Nu weet ik het volgendE:
om afname wat langer in de gaten te houden. Ik ben nu het volgende te weten gekomen:
zekering 28 aangesloten – dak dicht – lekstroom (0.2A > 1.3A > piek > 1.3A en na half minuutje zakt tot 0.58A
zekering 28 aangesloten – dak open – lekstroom (0.2A > 1.1A > piek > 1.3A en na half minuutje zakt tot 0.35A
zekering 28 verwijderd – dak dicht – lekstroom (0.2A > 1.3A > piek > 1.3A en na half minuutje zakt tot 0.09A
zekering 28 verwijderd – dak open – lekstroom (0.2A > 1.1A > piek > en na half minuutje zakt tot 0.09A -
AuteurBerichten