Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
27 juni 2017 om 12:19 In reactie op: wat een groot onderhoud moest worden is veel meer geworden #18345151
2017 is goed van start gegaan met al enkel mooie wedstrijden, helaas heb ik pech gekregen en is de krukas beschadigd geraakt waardoor
hij momenteel gedemonteerd is. gelukkig niet al teveel schade enkel andere krukas monteren en hopelijk blijft hij terug lange tijd goed.Ik had er zelf een schakelpook in gebouwd maar helaas op de technische keuring kunnen ze het niet hebben.
Dus terug een originele pook en mechanisme op de getrag gemonteerd. Helaas vind ik dat er veel lawaai binnen
komt in de auto. Wat doen jullie hieraan bestaat er een betere afdichting dan de hoes rond de pook alleen?Ivan
2 december 2016 om 22:37 In reactie op: wat een groot onderhoud moest worden is veel meer geworden #18330257Ik ben de brandstof leidingen aan het plaatsen maar kom toch wel wat rare dingen tegen.
Op de tank zitten twee aansluitingen één van 8 mm en één van 6mm.
De 8 mm moet naar de pomp maar die heeft een aansluiting van 12 mm ???
Vooraan op de 2l CIH zitten twee 8mm aansluitingen, ik veronderstel dat die op
het potje met vacuum aansluiting ( drukregelaar) de retour leiding is en naar 6mm aansluiting moet
op de tank.Ik zie op foto’s van het net dat er gewoon een dampje vrij dik van de tank naar de voorfilter van de pomp gaat
dat is toch nooit ééntje die van 8mm naar 12 mm gaat?12 augustus 2016 om 08:50 In reactie op: wat een groot onderhoud moest worden is veel meer geworden #18096195Opnieuw een fantastich weekend mee gemaakt in Duitsland Osnabrück.
Werkelijk een top wedstrijd georganiseerd tot in de puntjes.
De Reynard heeft op vrijdag nog even tegen gewerkt met kapotte koppelings cilinder maar na
vervanging perfect gepresteerd.
De weer goden hebben ook meegewerkt en samen met de vrienden veel plezier beleefd.Ik begin stilaan beter in de auto te zitten en de Opel blok heeft het naar zijn zin!
3 juli 2016 om 21:22 In reactie op: wat een groot onderhoud moest worden is veel meer geworden #18096194Motor draai heel goed , te goed zelfs voor de aandrijving.
Na de tweede aandrijfas te breken komt er een scheur in het differentieel deksel.
Waarschijnlijk ooit schade opgelopen tijdens een crash op het achterwiel omdat de onderste draagarm op het deksel staat.
Nu scheurt die verder door de druk van het differentieel tijdens het optrekken.
Gelukkig al een ander onderdeel opgespoord in Frankrijk en hopelijk volgende week bij om klaar te krijgen voor de volgende race
in Duitsland, Osnabruck niet zo ver van Noord Nederland.11 juni 2016 om 11:09 In reactie op: wat een groot onderhoud moest worden is veel meer geworden #18096193Deze week alles klaar zetten voor volgende wedstrijd in Belgie, Alle-sur-Semois.
Mooie wedstrijd met start tussen de houtzagerij
Nat weekend gekend maar toch leuk geweest, tweede in historic classe met een paar tienden.
Gisteren schakel mechanisme aangepast voor short shift te bekomen.
Maar krijg moeilijk 1e gevonden, normaal op versnellings kast pin in steken 5mm
en de pook links houden dan pas vast zetten dacht ik?10 mei 2016 om 11:15 In reactie op: wat een groot onderhoud moest worden is veel meer geworden #18096192Even buiten gaan spelen in Luxemburg, FIA European Hillclimb.
Voorlopig zonder problemen kunnen de wedstrijd afwerken.
Fantastisch weekend meegemaakt.
Het Opel hart pompt vol vermogen!https://www.youtube.com/watch?v=Z0zsKz5Ex5E
Ik kom langs op 9min40 net na de blauwe porche bijna op het einde van het filmpje.
Uiterst tevreden over mijn prestatie en de wagen.
Op zaterdag tijdens de training nog steeds een electronisch probleem waardoor de motor soms afslaat.
Op zondag het probleem opgelost en kunnen vol genieten van de wedstijd.Iemand nog iets liggen van nokkenas voor de 1.6 small block?
Of reeds behandeld motortje?Ik zoek ook nog een inlaat collector voor twee throtlle bodies te plaatsen net zoals webers.
Ivan
Kleur van de velgen valt donker uit , ik had beter de gouden kant gekozen.
Of lichter brons. Maar goed voorlopig zijn ze netjes als tweede set.
eerste wedstrijd goed verlopen
sporing bijgeregeld maar veel vermogen te korthttps://youtu.be/E0dQ7ohShTc” onclick=”window.open(this.href);return false;
op een paar details na klaar voor zondag
De laatste loodjes voor zondag eerste historic klimwedstrijd.Olie verversen motor en bak
Uitlijning goed zetten
batterij vast maken
plexi glas plaatsen
en opblinkenHoe komt het eigenlijk dat de oude foto’s verdwijnen?
dat is best meer dan moeite moeten doen om in te halen, loopt prima zo een Opel moet hij gedacht hebben!
Doet mij denken aan zalig you tubeke :
Gaat dus over een olie temperatuur sensor(die niet in de olie zit trouwens ) aangesloten op de onstekings doos.
Geen idee wat dit met de ontsteking doet maar ik ga eens experimenteren met een potentioweerstande of ik deze
kan manueel vervroegen of zo, in ieder geval ecu lampje is uitNu dringend rolkooi verder afbouwen
Gokje met de wielen voor de kadett, lang gezocht naar een brons die mooi bij het blauwe koetswerk.
ik heb er foutcode 47 Air pump relay Low voltage in zitten
geen idee waar ik moet zoeken of wat dit is bij deze motor?
Kan iemand helpen aub
Ivan
Waar vind men nog een spagetti uitlaat collector voor de Corsa A gsi?
Is wel geen tuning blinkend ding, moet iets degelijk zijn voor motorsport.
Hij draai terug van gisteren nu nog de rolkooi afwerken en zetel plaatsen
oei oei dat krukasje zal dit niet leuk vinden!
Qua vermogen zal dat rond de 100 PK draaien zeker
maar hier gaat het denk ik om PK/min in plaats van PK/Kg.
Maar wel leuk
draag armen gemaakt op uniball
en spacers gedraaid voor de montage
en een besturing voor binnen in de auto
-
AuteurBerichten