Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Gister heeft een maatje (eindelijk :-P ) ook een Corsa OPC gekocht! Dus meteen even bij de dealer een paar combofotos gemaakt.
[img]https://www.imgdumper.nl/uploads9/598f4271482dc/598f42713d16f-20170812_161527.jpg[/img]
[img]https://www.imgdumper.nl/uploads9/598f427d170e2/598f427d0a97d-20170812_161546.jpg[/img]
[img]https://www.imgdumper.nl/uploads9/598f4289923ee/598f428987e28-20170812_161600.jpg[/img]
Dus voortaan zal men in Friesland rekening moeten houden met een zwart en blauw racekanon :happy02:
Weer even een update, gister en vandaag heb ik de remklauwen rood gespoten met hittebestendige verf.
Het resultaat mag er wel zijn vind ik!
[img]https://www.imgdumper.nl/uploads9/59651c00aa2a1/59651c009bc5c-20170711_151749.jpg[/img]
[img]https://www.imgdumper.nl/uploads9/59651c0b0d052/59651c0aefeca-20170711_151729.jpg[/img]
Dankjewel, ja de Bilstein B14 schroefset is wel een stukje stugger dan de originele schokdempers, maar het is echt niet storend oid.
Het stuurt zoveel strakker en de wegligging is duidelijk verbeterd.
Ben benieuwd naar jou veranderingen aan je astra. We zien de foto’s hier wel verschijnen.
Vandaag de Bilstein B14 schroefset door Opel Deinum laten monteren, wat rijd dat anders zeg! Fantastisch, het voelt super strak (je moet er van houden natuurlijk). Voor mij is dit toch geen daily driver dus mag van mij flink sportief aanvoelen.
Hier een paar foto’s:
[img]https://www.imgdumper.nl/uploads9/595bcade5c06d/595bcade54308-20170704_173427.jpg[/img][img]https://www.imgdumper.nl/uploads9/595bcae99ca05/595bcae995a3c-20170704_173406.jpg[/img]
[img]https://www.imgdumper.nl/uploads9/595bcbbc3b6fe/595bcbbc322bf-20170704_173346.jpg[/img]
Nu zie je ook meteen het verschil met de vorige post :happy02:
Afgelopen woensdag een setje nieuwe schoenen onder de OPC gezet.
JapanRacing JR 3
18x8j
voor ET 40
achter ET 35Ben dr heel blij mee
[img]https://www.imgdumper.nl/uploads9/58f32625d63d2/58f326259f3b2-20170413_120320.jpg[/img]
Ik denk dat het je hydraulische klepstoters zijn die wat versleten zijn. Ik heb ze 2 jaar geleden ook laten vervangen bij Opel. Kan opzich geen kwaad als je het geluid alleen bij koude start zou horen, maar zodra je de tik blijft horen met warme motor zijn ze aan vervanging toe. Dat geintje heeft me inclusief manuren €1200,- gekost…
Gister nog wat leuke kiekjes gemaakt (met het bewolkte weer dan) :-P
Kijk, dat zijn nog eens mooie waarden!
Dus toch de bougies geweest, weer wat geleerd. Ik had toch echt verwacht dat het de LMM zou wezen oid.
Gefeliciteerd
Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk
Vandaag een kleine modificatie gedaan aan de OPC.
Nu hebben de luchtroosters in de voorbumpert wel een echte functie… :-D
Voor:
Na:
De kapjes zitten met hetzelfde dubbelzijdige tape vast als de logo’s van de auto op de kofferbak-deur. Je kan ze er d.m.v. een schroevendraaier er met niet al teveel kracht tussen wurmen om ze los te trekken.
Is normaal gespoten met blanke laklaag eroverheen. Heb ze nu 2 jaar zo, en ze bevallen nog uitstekend.
Voordeel van normaal spuiten t.o.v. poedercoaten is dat het resultaat veel gedetailleerder is (mooier).
Ik heb mijn velgen zo laten spuiten. Zilver met een OPC (originele kleur) blauw randje eromheen.
Hier nog een foto toen ze net gespoten waren. Inmiddels is het naafkapje en wielmoerdopjes zwart gespoten.
Natuurlijk zegt een specialist (verkoper) dat olie zuipen ”normaal” is…….
:angel :angel :angel
Alfa Romeo’s (vooral de wat oudere types) staan bekend als oliezuipers. Opel en ook OPC modellen zijn over het algemeen erg zuinig met de olie. Als ie wel olie zuipt dan is er simpelweg iets mis mee. :vertag
Je kan beter voor de Corsa OPC gaan. Ik heb em nu 5 jaar en heeft letterlijk geen druppel olie verbruikt. :jerry
Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk
Ik probeer em nu op te eten, alleen issie mij telkens te snel af. Ik had beter niet naar Klasen kunnen gaan. :jerry :jerry :jerry :jerry
Ben wel benieuwd naar de dyno run van de astra opc btw king:
Oke, dan ben ik nog meer benieuwd hoe het allemaal gaat aflopen.
Als het wel de bougies zijn dan eet ik mijn Corsa OPC op :jerry :jerry :jerry :jerry
Ik weet niet of ”verkeerde” bougies 20 pk verschil kunnen maken. Alle bougies geven gewoon een vonk om de benzine aan te steken.
Dan zou je eerder de bobine oid verwachten.
Ik ben een beetje sceptisch of dit de oorzaak is…
Al eens gekeken naar de lucht massa meter? Misschien is die wel smerig.
Had eergister nog een paar filmpjes geschoten. Van de eerste stond mn camera setting te licht dus je kan niet naar buiten kijken. :-P
https://www.youtube.com/watch?v=HxAu3bH9s1U” onclick=”window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=0LQIucQCV0g” onclick=”window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=raQ6z7eZbvo” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ben wel stiekem aan het kijken om een 200 cel sportcat van EDS eronder te hangen (70mm).
Ik vraag me alleen af hoe ik het passend kan maken met het catback Milltek systeem van 63,5mm…
@Shane_Astra_g wrote:
Als zij de richtlijnen hebben geschreven dan kan je er wel vanuit gaan dat ze verstand van zaken hebben :jerry. Praten die gasten alleen duits? Tevens zullen hun ook stuk langer bezig zijn met chippen dat een universele tuner? Die zijn meestal binnen 30min klaar met chip herschrijven.
Stefan Klasen praat heel goed engels. :jerry
Mijn auto was inclusief 4 runs vrij snel klaar (+- 45 min) omdat er niks aan de hand was met mijn blok.
Hij zei dat hij meestal wel wat langer bezig was omdat mensen bijvoorbeeld intercooler slangen of inlaatbuizen etc etc niet goed vastzetten, dus mankementen kosten gewoon meer tijd voor hun om het uit te zoeken.
Nogmaals, uit eigen ervaring is Klasen een hele dikke aanrader als je het professioneel aan wil pakken.
Ik rijd nu sinds december 2014 met deze setup en is nog geen 1 keer mis gegaan of gaan vervelen. :afro
Ik ben bij Klasen geweest in oberhausen.
Daar deed ik 2 dyno runs met de fabrieks setting, en keek hij waar de grootste verbeteringen gemaakt konden worden. Tevens keek hij ook of er iets mis was met de motor, wat gelukkig niet zo was (in perfecte staat zei hij).
Vervolgens 2 runs met de nieuwe stage 3 software, waar deze ook gefinetuned werd.
Al met al zeer tevreden over Klasen, hij is een echte OPC specialist en wist me heel veel te vertellen over mijn type motorblok.
Sterker nog, Stefan Klasen en EDS hebben de richtlijnen geschreven voor de OPC blokken.
Tank je wel 98 octaan brandstof of hoger?
De OPC haalt het koppel wel ruimschoots, dus in de hoge toeren verlies je pk’s.
Misschien eerst een ritje goed schoon rijden, m.a.w. goed doorhalen in de toeren met de juiste brandstof. Probeer eens de 102 octaan van de Firezone (Competition).
Meestal doen die 2 liter blokken van de astra OPC juist meer vermogen dan wat er opgegeven is.
Bevalt dat BMC CDA filter een beetje? Ik zit er ook over na te denken om em voor mijn OPC te kopen/installeren.
Merk je een beetje verschil van de motor en geluid?
Het is maar wat de ”gek” ervoor geeft! :jerry
Misschien heb je een te hoog oliepeil? Dan kan de motor ook onnodig veel olie verbruiken.
Ik blijf er tevens wel bij dat je met witte rook toch een lekke koppakking hebt o.i.d.
-
AuteurBerichten