Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door Vinci
Die brandlucht krijg je er nooit meer uit, het enige wat ik er af zou halen is de achter as en de wielkast randen er uit slijpen… achterklep…tank…achterlichten..bumpertje…ruitjes…. maar dan heb je het zo ongeveer wel gehad…:(Ik ga wel een schuimblusser kopen kan ik je vertellen!
Is hij nou in vlammen op gegaan terwijl hij stil stond en onbemand was of tijdens een rit?
ik reed in de auto toen ik me afvroeg waar die benz lucht toch vandaan kwam en een plek zocht om te stoppen of toch even 4 minuten naar huis te rijden zag ik al vlamvorming door het rooster achter de motorkap.
Toen ik stopte en de motorkap wilde optrekken was deze al helemaal gaan vastzitten en de hitte was opeens al heel enorm onder de cockpit, laat staan onder de kap.weet niet of ik op dat moment het vuur nog meester kon worden met een blussertje,
en inderdaad is de stank verschrikkelijk, had achteraf mijn surftas en boodschappen nog meegenomen maar de alle boodschappen etc weggegooid, krijg je niet schoon en blijft stinken, zelfs de surftassen blijven stinken, deze in de wasmachine wel schoon gekregen..
had de versteker achter uit de auto genomen maar deze ook weggegooid.Bedankt voor al jullie steun en medeleven,
Ik heb zelf er niet meer over na gedacht of de D nog op te knappen was, heb er afgelopen jaar veel tijd en geld in ge stoken om de carosorie weer in orde te krijgen en het nam meer tijd in beslag dan me lief was, de laatste maanden vaker gezeur gehad met slecht lopen en nog veel vervangen onder de kap.
Nu dit gebeurde was het echt de druppel, kan geen openstaande motorkap of schuurpad meer zien, ben er echt wel even klaar mee.
Het blijft wel nog steeds pijnlijk dat ik zo afscheid heb moeten nemen van mijn bolide, en dat vanwege een stomme brandstoflek!! :fy1 &^%$# hoe dit zo heeft kunnen escaleren blijft een raadsel, schijnbaar is het uitlaatspruitstuk alleen maar heet genoeg om benz. te doen ontbranden, brandstofleidingen zitten achter het blok, niet ervoor.heb trouwens alle onderdelen opgeruimd, in 4 grote ladingen zijn de onderdelen verkocht, andreas heeft de eerste keus gehad en dus goed kunnen inkopen,
nog bedankt voor de foto’s andreas, kunnen van pas komen bij de verzekering, ik had nog veel spullen in de auto liggen waar ik ook nog wat voor terug probeer te krijgen via de inboedelverzekering,de auto was allrisc verzekerd maar de taxatie was verlopen, expert heeft voertuig op 2500,- dagwaarde geschat, hopelijk keert de verzekering dat ook uit.
Groetjes Rich
Heb de SEH onderblok vervangen door de C20NE onderblok,
de compressie is inderdaad weer terug 13 bar en motor loopt weer als een zonnetje.
Grtzz Rich.hier een pic van mijn SEH in de D-kadett
Bedankt voor jullie snelle reacties,als ik het dus goed heb kan de GTE Demper dus goed achter de 2.0SEH gemonteerd worden, de1.8GTE met 115 pk verdrukt wel een stuk minder lucht dan de 2,0 SEH met 130pk, het zal inieder geval dus niet zo zijn dat het motortje het er warm van krijgt of gaat inhouden als ik jullie reacties zo lees.
ik kan een nieuw middendemper bestellen bij heuts voor 60,- en heb nog een nette einddemper liggen
ik ga er over 2 weken aan beginnnen, ik houd jullie op de hoogte!
Grtzz :agentorigineel gepost door Fearless
Hey….dat vind ik ook wel interesant voor thuis dat autodata..
Iemand meer info? Waar te krijgen?Heb je al eens geprobeerd op nieuwsgroepen te zoeken,
anders heb je nog kans op lime wire of e-mule e.d.
gewoon op ´autodata´ zoeken;)
:o he dat is gewoon autodata, ik moet mijn software toch eens beter bestuderen!
in iedergeval bedankt, mijn waardes kloppen dus,
probleem blijft nog steeds, ga nu zoeken naar andere ecu en bdp sensor… ik geef niet op!!king:Update, probleem gevonden!
heb met remmenreiniger alle flenzen bespoten en hoorde aan de rechter zijde van de lucht-inlaat een slurpend geluid.
Heb de lexmaul inlaatspruitstuk net eraf geschroefd en zie dat de pakking totaal verdraaid zit en over 4 cm helemaal geen pakking tussen blok en spruitstuk!!:oals ie weer loopt laat ik ´t weten
origineel gepost door StefanAscona1987
Zit de tik bovin of onderin het blok?dat kan ik er niet uithalen, ik heb ook al eens met een schroevendraaier geluisterd maar kon vanaf boven niet echte een oorsprong vinden.
ik heb nu de inlaatspruitstuk eraf liggen en wil de carterpan en kleppendeksel ook lichten daar deze olie lekken, heb jij enig idee welke controle´s ik kan doen op de motordelen en hoe?
(info blok:´t is een 2.0 SEH 8V van ´87 met 2.5Ton op teller)
update: spruitstuk pakking vervangen, het bokken is weg en motortje loopt een stuk pittiger, er zit wel nog steeds een hik in,met deze hik begon ie eerst te stotteren maar nu merk je dat ie effen inhoud, maar kan er wel weer normaal mee rijden. Grtz Helfire…
update, resultaat was goed voor een dag, motor trekt nu niet meer onderin, en vermogen lijkt steeds minder te worden.. lees verder … http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?pid=579036#p579036
Even een update,
stappenmotor gereinigd met dieselbadje, geen resultaat
distributieriem was iets slap, deze gespannen. geen resultaat.iemand die nog ideeen heeft, laat maar komen…
origineel gepost door Bug Killer
wat ik heb gehad lijkt veel op jou probleem. Toen was het de stappenmotor. draadje zat niet goed in de stekker en ging met lage toeren heel erg bokken en doen.en dat getik is niet echt goed. oliepeil wel in oorde? anders toch een keer de motor openmaken en goed controleren.
daar had ook ook aan gedacht, als de motor loopt trilt de stappenmotor wel en die van de vectra doet ook het zelfde, heb hem ook nog schoongemaakt en eens verwisseld met die van de vectra, zou die toch in orde nmoeten zijn of niet?
over het getik, ik wil t.z.t. de carterdeksel en kleppendeksel lichten om de olielekkage´s te verhelpen en dan kan ik wel alle motordelen zien.
ik vraag me af of het zou werken als ik de bobine zou verwisselen? of is dit anders uit te sluiten?
nou.. Het D-gehalte is vrij laag hierzo…
dus vul er effe ene aan….Hier is de Bluefirebullit:
greetz Helfire…
-
AuteurBerichten