Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik maak er een vakantieprojectje van king:.
Hier ben ik wel aan begonnen, maar dat heeft nog niet het gewenste effect gehad.
Maar ik zal het eerst nog even in die hoek zoeken dan.Ik heb een probleem met het installeren van drivers.
Ik had mijn namaak Opcom werkend een tijd terug (op een oudere laptop).Maar ik krijg de drivers niet aan de praat.
Ik heb zo’n kleine cd met drivers/software. Is er ergens andere data die beter bruikbaar is?
Ik heb een laptop met windows 8.1, de oude laptop kan niet zonder accu… anders zat ik al met die laptop in mijn auto :).Ik ga voor deuren die ik niet hoef te spuiten, en zeker b2 deuren waarbij de strips nog goed zitten. Overspuiten maakt het dermate veel duurder dat ik het dan niet zie zitten. Dat maakt de spoeling aanmerkelijk dunner, maar er is ook niet enorm veel haast bij.
En het is helaas bij de voor en achter portier, ja. Heel vreemd, maar liever wat roest op de deur dan bij de wielkasten of onder de auto.
Goed om te lezen dat het met handige mensen niet heel lang hoeft te duren.
Daar ga ik eens een weekend, of in de vakantietijd even mee bezig.
Bedankt voor de reacties.Ik zit al tijden tussen 1:14 en 1:16 met mijn Z18XE, met standaard bandjes (en dus 125pk).
Blijft me positief verbazen. En dan trap ik hem ook zo af en toe wel even goed door, alleen kan dat bijna nooit.
Uitrollen is, indien niet hinderlijk, wel absoluut een hobby van me. Ik heb geen of amper de rem nodig als er voorspelbare vertraging is.
Mijn woon/werk route helpt wel. Dat is veelal 60-80 km/h sukkelend achter elkaar doorrijden, maar toch ook nog de nodige stoplichten in stadsverkeer. En daarnaast zo af en toe een flink stuk snelweg op de cruise control. O ja, airco heb ik dermate vaak uit staan dat het lampje in de ‘eco’ knop is opgebrand :).Dat hij eigenlijk te zwaar is voor de C snap ik niet helemaal. Die is toch niet zo heel veel zwaarder? Ik heb 1245kg op kenteken en vind de motor daar prima bij passen. Al zou ik daar anders over denken als ik continue meerdere mensen in de auto had zitten.
Is het nu 140.000 of 1.400.000 :). Ik neem aan het eerste.
Heiligschennis! Ga hem maar lekker inruilen voor een hatchback als je een ruitenwisser wil.
Ik vind een sedan echt een stuk mooier dan een hatchback (sorry voor de hatchbackrijders). Al is de hatchback wel een stuk praktischer als je een keer iets wil vervoeren van wat grotere omvang.Tip voor dat ‘gemis’ van de ruitenwisser; Altijd achteruit inparkeren (zou eigenlijk iedereen moeten doen…).
De achterruit wordt zo goed als altijd droog als je rijdt. Als je op je bestemming aankomt kun je dan meestal nog prima naar achteren kijken. Hij wordt droog doordat het een sedan is. Al denk ik dat de Vectra hatchback ook wel ongeveer droog waait met rijwind (vlakke ruit, en er zit nog een vlak stuk tot aan de achterrand van de auto).
Korte hatchbacks en sedans hebben vaak een ruitenwisser nodig omdat er zo veel werveling achter die ruit hangt. Hierdoor is de achterkant van een hatch of station vaak van boven tot onder nat en smerig. In tegenstelling tot een sedan king: .Onhandig gehannes met uitparkeren is vaak wel komisch om te zien, maar ook triest omdat het met achteruit inparkeren is te voorkomen/verminderen. Terwijl sommigen het lef hebben om te vragen of ik soms bij de brandweer werk als ik mijn auto ‘get away’ stand parkeer.
O ja, de Z18XE heeft natuurlijk nog als voordeel dat er (volgens mij meestal) geen EGR klep op zit :).
Wat vind je hoge snelheden?
Tot mijn verbazing is mijn 1.8 (ik neem aan dat het om de 125pk versie gaat) zuiniger of net zo zuinig als mijn vorige 1.6 16v.
En hij komt heel netjes mee.Pas nog de top getest (210 teller 204gps). Maar ik heb nooit een 2.2 mogen rijden. Toen ik deze kocht heb ik daar nog wel op gezocht, maar toch genoegen genomen met de 1.8. Zoals al gezegd, zonder spijt :D.
Ok. Prima informatie :).
Ik ga nog even met ze overleggen voordat ik het helemaal in eigen handen probeer te nemen.[rquote=1860631&tid=141240&author=sw16v]Ohja, nog iets,
schadevrije jaren worden per héél jaar berekend.
heb jij keer op keer een auto 11maanden, ben je 1maand auto loos en gaat weer een andere auto verzekeren begin je opnieuw, met 0 schadevrije jaren.
of je moet een regeling gaan treffen als het mogelijk is om door te gaan op je vorige polis. [/rquote]
Dat is een kwestie van even gaan zeuren is sommige gevallen. De meeste maatschappijen ronden af naar boven. Misschien niet bij het eerste jaar, maar daarna zeker. Ik heb in mei een nieuwe auto gekocht en had bijna 8 schadevrije jaren. De Rabo telefoonmiep zei dat het gewoon 7 jaren zouden worden, maar na wat navraag bij de maatschappij bleek dat ze dat in principe toch gewoon naar boven afronden. Zal niet oneindig kunnen (per half jaar andere verzekering), maar aangezien ik daar ook al bijna 8 jaar verzekerd was zonder schade, mag dat ook wel.
(ik wilde bij Interpolis weg omdat ze niet de aankoopwaarde verzekeren, en ik een 2001-er heb gekocht met 68.000 op de teller)Ook leuk, met de no-claim garantie blijft je premie gelijk na schade, maar zul je wel de onderliggende schadevrije jaren kwijtraken. Dus daarmee verbind je jezelf meteen aan de betreffende maatschappij, tenzij je weer zonder no-claim naar een ander wil gaan.
Aan de telefoon was de nieuwe verzekeraar wel even verwonderd dat ik er al 8 had ivm mijn leeftijd, maar dat betekent gewoon dat ik altijd mijn auto op eigen naam heb gehad. Kennelijk gebeurd dat ook maar weinig..
Nou ja, je zet het in het Vectra forum :).
Dat bedoel ik met verdwaald. Maar deze motor heeft volgens mij ook wel in de Vectra gezeten, dus wie weet.Beetje verdwaald op het forum?
Lijkt me vreemd dat iets dikkere olie dat tot gevolg heeft. Lijkt mij eerder dat er iets niet op tijd heeft gestaan bij de distributie. Maar daarvoor moet je de 2.2 experts hebben. Is dat niet een motor die Opel via GM heeft overgenomen van Chevrolet? Of is dat een andere 2.2?
Foute besparing van Opel, om dat safety lock niet meer standaard erop te zetten…
[rquote=1852912&tid=140844&author=RaydeRay]Hoe kan dat trommeltje aan de binnenkant van de schijf nou versleten zijn? ik bedoel je zet hem neer en trekt de handrem er op
soms rol je nog een beetje maar daar slijt de trommel toch niet van? ik denk dat je gewoon de remschoenen moet opstellen
door het gat van de schijf.Raymond[/rquote]
Ik had bij de vorige Vectra problemen met roest op de binnenkant van de schijf. Hierdoor heeft de handrem geen of weinig oppervlak op zich op klem te zetten. Zeker als het gaat om aanhalen bij stilstand en meteen verwachten dat hij het goed doet.Afkeur op knipperlicht ok, maar als ik mijn auto naar de garage breng voor de apk neem ik aan dat ze dat wel vervangen.
Dus dat ik hem wel gewoon met apk kan ophalen..Klinkt niet als iets wat ik hier vaker voorbij heb zien komen :).
Motorsteun misschien?
En is het een trilling die je alleen voelt op het gaspedaal, of komt het ook echt daar weg?Hoe duur is die console van Marktplaats? ;)
origineel gepost door mike hammer
weg doen en een splinternieuwe kopen.
dit blijft dweilen met de kraan open.Pff, nieuwe kopen is wel even 30 kranen tegelijk opzetten. Al is het maar heel even, dat is ook niet niks :D.
Hey, vraagje. Hebben mensen die de opcom via ebay hebben besteld toevallig afgelopen week ook reclame gekregen uit Azie?
Kheb het idee dat die verkoper zijn adresbestand ook verkoopt voor dat soort spul.
Niet dat ik er erg mee zit, maar vroeg me af of dat nou ook daar van komt.origineel gepost door -BlendjuH-
Vindt dat eigelijk wel een raar systeem :cool:
Of het ligt aan mij …
Ik heb ze al 2 x moeten vervangen van de sleutels maar ik
hoefde ze niet opnieuw in te leren( sorry dak jou topic misbruik Roy :D )
Dan vraag ik me af of je daar blij mee moet zijn.
Of je chip heeft een beter geheugen, of je hebt een andere instellingen in de vergrendeling.Ik kwam bij Autotaalglas uit. Zat toen nog bij Interpolis, en kon ook zo een leenauto meepakken.
Dat kostte me allemaal niks extra.7 november 2010 om 18:18 In reactie op: Ga jij met je vec naar de nationale opel test dag? #17751434Dan kun je er wellicht nog tegen praten dat ze die ook vervangen, of ze nemen die ook gewoon mee. Bosch is wel een merk wat nog wel eens terug komt in een Opel, op andere plekken.
Dat is mij destijds wel gelukt. Ik ging erheen, vertelde over winterplan, liet de accu vervangen en toen kwam er een dure factuur voor me te liggen. Kheb toen ook gezegd dat het certificaat dat ‘uitsluiten’ had moeten aangeven, en dat de nieuwe accu er dan maar weer uit moest.
Of ik daarmee nou geluk heb gehad weet ik niet, maar ik kwam ermee weg.7 november 2010 om 13:31 In reactie op: Ga jij met je vec naar de nationale opel test dag? #177514323 jaar. Ik heb die van mij wel laten vervangen. Ben druk aan het solliciteren, en dan wil ik niet met alleen klapperende relays staan :).
Helaas ging er niet weer een Varta in. Kennelijk werken ze daar niet meer mee samen. Of het is stiekum wel een Varta, maar in een GM parts behuizing?7 november 2010 om 13:16 In reactie op: Ga jij met je vec naar de nationale opel test dag? #17751430origineel gepost door Niko
Ook langs VOD geweest en probleemloos certificaat gehaald ;)wat ik wel vreemd vond: bij 7 van 10 klanten werd “dringend nieuwe accu aangeboden” :wtf
Daarbij gaan ze op de accutester af. Ik ben er uiteraard bij gaan staan toen de monteur met die van mij bezig was, en hij zei wel dat die testers steeds beter worden.
Bij die van mij geloof ik ook wel dat een vervangingsadvies gepast is. De originele zat er nog in uit 2001, en ik heb al wel een paar keer het idee gehad dat hij minder makkelijk aansloeg na een tijdje stilstaan.Ik weet ook dat ik al eerder accu vervangen heb gekregen op het certificaat een paar jaar terug. Dus dat vervangingsadvies is ook hoofdzakelijk zodat ze zichzelf een beetje indekken tegen het vervangen van veel accus. Misschien heeft vorig jaar 50% van de test dag bezoekers wel een accu opgehaald. Je krijgt natuurlijk ook wel veel zuinige mensen langs die de accu laten zitten totdat hij echt niet meer wil ;).
-
AuteurBerichten