voorraam zwak ??

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum voorraam zwak ??

  • Dit onderwerp is leeg.
22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17228358
    crossagek
      Lid sinds:
      13 January 2005

      Vanmiddag reed ik met mijn GTS op een 80 km weg welke vervuild was met modder . meteen snelheid aangepast , maar mijn tegenliggers niet met als gevolg dat ik een bult modder en een steen van mijn tegenligger op mijn voorraam kreeg :thumbdown

      ster in het raam was mijn eerste gedachte , maar geen ster te vinden op het eerste oog . Tot mijn vriendin zei wat loopt dat water vreemd over het raam in die hoek :hmmz

      Ik kijken en ja hoor , daar zat de ster in de hoek en helaas niet alleen een ster :cry mijn raam is in de bovenhoek gescheurd :o en dat door een steentje :hmmz

      Ik had verwacht dat een raam wel wat meer kon hebben , of is dit misschien een kwaal van de vectra C met de constructie misschien dat het raam zo snel scheurt ??

      ik was benieuwd of meer mensen dit mee gemaakt hebben :hmmz

      #17758320
      kimmiej666
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 March 2008

        Kan misschien net een zwakke plek zijn geweest, maar zwakke plekken heeft ieder raam..

        Hoeken zullen sowieso gevoeliger zijn mijns inziens…

        #17758321
        opelvectra
          Lid sinds:
          29 June 2004

          hoeken veren niet mee,je had hem beter in het midden kunnen hebben dan

          #17758322
          crossagek
            Lid sinds:
            13 January 2005

            Nu kan ik met mijn verzekering kiezen tussen carglass en autotaalglas om het raam te laten vervangen , maar aangezien ik geen ervaring heb met beide bedrijven aangezien dit mijn eerste ruitschade is was ik benieuwd of jullie ervaring hebben met beide bedrijven en welke ik in jullie ogen het beste kan kiezen .

            ik heb een regensensor , zouden ze hier ook genoeg ervaring mee hebben ??

            #17758323
            kimmiej666
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 March 2008

              Als het nou een vec b was zou ik zeggen niet naar carglass…

              Hebben bij mij 3 keer mijn voorruit opnieuw moeten vervangen.. Iedere keer op hier te weinig kit of daar weer dat en zus en zo..

              #17758324
              Niko
              Deelnemer
                Lid sinds:
                16 July 2009

                heeft jouw verzekering maatschappij geen mogelijkheid om de schade gewoon bij VOD te herstellen.

                Vorige jaar had ik ook zo ster, midden voor, die binnen 2 min. scheur werd.

                Toen heb ik voorruit door mijn VOD laten vervangen want door mijn verzekering (ZLM :wors) kon ik tussen carglass , autotaalglas, nog 2 schade herstellers en VOD kiezen.

                Voorruit besteld, volgende dag geleverd en vervangen, koste me € 45- eigen bijdrage. :thumbup

                #17758325
                Henk042
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  11 June 2008

                  Autotaalglas heeft mijn voorruit vervangen.
                  Ging in één keer goed. Die vent vertelde
                  bovendien dat er in een cdx een blauw getinte
                  voorruit hoorde. Die heeft hij toen voor mij
                  besteld en geplaatst.:thumbup

                  #17758326
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Mijn Originele ruit was niet anders dan de ruit die erin gekomen is, eveneens autotaalglas.

                    Willem

                    #17758327
                    Spacejam
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 November 2006

                      autotaalglas boven carglass in ieder geval. Carglass heeft tot 2x toe (de derde keer was het goed) de ruit verkeerd in mijn oude corsa geplaatst!

                      #17758328
                      Hawke
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        Ik kwam bij Autotaalglas uit. Zat toen nog bij Interpolis, en kon ook zo een leenauto meepakken.
                        Dat kostte me allemaal niks extra.

                        #17758329
                        Erwin1987
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          15 September 2009

                          Carglass heeft bij mijn corsa een sterretje geprobeerd te maken, maar die werd almaar groter ben 4 x terug geweest maar man zei dat ik het niet goed zag en dat ik me geen zorgen hoefde te maken, tot dat het in 2 sec een barst van 35 cm werd.
                          Daarna nieuwe ruit erin laten zetten daar(eigen risico niet betaald) dat hebben ze wel netjes gedaan.

                          Erwin

                          #17758330
                          opel-limbo
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            24 July 2007

                            Je voorruit zal echt niet zwakker zijn dan ruiten van andere merken/auto’s. Vaak is het zo dat een kleine steen grotere kans op sterretjes geeft dan een grote steen. Ligt er maar net aan hoe/waar de steen de voorruit treft. Is geen pijl op te trekken maar meer een kwestie van geluk/pech hebben.

                            Verder denk ik dat iedereen andere ervaringen heeft over de herstelbedrijven. De een zegt niet naar Carglass en de ander zegt niet naar Autotaalglas. Gewoon daar naartoe gaan waar je zelf het beste gevoel bij hebt.

                            Greetz Roel met een C.

                            #17758331
                            twistam
                              Lid sinds:
                              18 June 2007

                              Totaal geen ervaring met ruiten vervangen ed.
                              Maar ik kan je wel zeggen dat de hoeken van de ruit het zwakst zijn. Immers, in de hoeken geeft het glas niet mee.
                              Je kent vast ook wel die oranje hamertjes om je ruit in te tikken?
                              Daarmee moet je ook op de hoek van de ruit slaan. Wanneer je in het midden gaat meppen geeft de ruit juist mee.

                              #17758332
                              asconahobbyist
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                23 June 2008

                                ga maar naar autotaalglas.
                                Nooit carglass doen,waardeloze tent!
                                Te veel ellende mee gehad en ook van anderen gehoord.
                                Sterretjes worden niet goed gefixt,of scheuren juist NA reparatie door,voorruiten die lekken,of de stijl gaat na vervanging roesten omdat ze de beschadigingen niet hebben geprimerd

                                #17758333
                                Jerremy
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  29 October 2004

                                  origineel gepost door twistam
                                  Maar ik kan je wel zeggen dat de hoeken van de ruit het zwakst zijn. Immers, in de hoeken geeft het glas niet mee.
                                  Je kent vast ook wel die oranje hamertjes om je ruit in te tikken?
                                  Daarmee moet je ook op de hoek van de ruit slaan. Wanneer je in het midden gaat meppen geeft de ruit juist mee.

                                  Met 1 belangrijk verschil dat de lifehamertjes gemaakt zijn enkel en uitsluitend voor zijruiten, dit is gehard (thermisch) veiligheids glas. De (oppervlakte) breek spanning is veel groter van dit glas, en heel anders itt een voorruit van een auto die van gelaagdglas is (een folie tussen 2 relatief dunnere glaslagen)

                                  Zijruiten zijn ongeveer 5x sterker dan een voorruit van gelaagdglas.

                                  #17758334
                                  wim-v6
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 August 2005

                                    Jup, een Voorruit mep je zo aan barrels.

                                    Alleen ben je dan je auto nog niet uit, ivm de folie en lijmlagen tussen de 2 lagen glas.

                                    De bedoeling van de vooruit is dat dit 1 geheel blijft bij breuk, zodat je niet al het glas voor je bek krijgt als het breekt tijdens rijden.

                                    willem

                                    #17758335
                                    bennic
                                      Lid sinds:
                                      1 February 2006

                                      Zet er aub een originele opel autoruit in anders vervalt je carrosserie garantie en die is toch 12 jaar volgens opel.nl. Zelf heb ik dat een keer meegemaakt dat na het plaatsen van een nieuw voorruit dat het na drie kwart jaar begon te roesten. Terug naar de dealer voor de carrosserie garantie en het eerste wat ze deden is kijken of het wel een originele opel autoruit was (ruit was door een andere dealer geplaatst), zo niet geen garantie.

                                      #17758336
                                      crossagek
                                        Lid sinds:
                                        13 January 2005

                                        vanochtend de auto bij autotaalglas gebracht in leeuwarden en zelf met de vrouw wezen shoppen aldaar ( ja ik moest mee , want we moesten spul voor de babykamer uitzoeken :P )

                                        Na 2 uurtjes maar weer eens kijken hoe de stand van zaken was en daar stond mijn veccie alweer klaar :thumbup

                                        bij het instappen viel me meteen op hoe schoon de auto van binnen was en wat bleek de complete auto was uitgezogen tot aan de kofferbak aan toe :thumbup:thumbup

                                        tevens lagen er aan beide kanten zo’n condens-sponsje op het dashboard en op de stoel lag een autotaalglas mok en in de kinderstoel achterin lag een spaarpot .

                                        kortom zeer goede service als je het mij vraagt ;)

                                        #17758337
                                        Astraman
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          14 July 2004

                                          Autofocus peerde er bij mij een warmtewerende ruit in terwijl ik die helemaal niet had. Verzekering pikte het ook gewoon. Weet niet of die nog bestaan? Op zich ging het plaatsen behoorlijk netjes en snel.

                                          #17758338
                                          Droeftoeter
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            27 August 2010

                                            Kijk ik gisteren is mijn voorraam ook stuk :swear Een barst rechts onder zo van uit het niets:o Niet begonnen bij een sterretje oid maar gewoon knak een hele schone barst:wtf Kan bijna niet geloven dat dit alleen door het koude weer komt.

                                            #17758339
                                            speaker
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              8 March 2007

                                              heb nu 2 nieuwe voorruiten en 3x sterretje laten maken bij carglass en ze werken hierzo perfect.
                                              Zal ook wel verschillen per filiaal denk ik.
                                              Goede service hier, aardige gasten , lekker moppie achter de balie, alle ramen worden gepoetst en zo nodig word ook je auto uitgezogen.

                                              De jongen die laatst het sterretje maakte , wist me nog te vertellen dat ie vorig jaar het ruit had vervangen van mijn vec en ook nog op welke plek die dat deed in de garage .. en nog wat details….

                                              Helaas heb ik altijd de pech dat er een steen op de zijkant van mijn raam komt. De zijkanten zijn heel gevoelig voor scheuren. en zeker wat Corsagek heeft , daar zit zo’n rare knik/curve in het glas … volgens mij is dat wel de zwakste plek van je raam !

                                              #17758340
                                              crossagek
                                                Lid sinds:
                                                13 January 2005

                                                klopt speaker , boven in de hoeken lijkt het net of er 2 kuilen in het raam zitten .

                                                Viel me afgelopen week op toen ik de auto even binnen had staan op het werk en er TL licht op scheen , leek het net of er in elke bovenhoek een golf in het raam zat .

                                              22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
                                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.