Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
hier staat alle info en meerdere foto’s
http://www.kcperformance.eu/en/our-projects/article/17-saab-9-5-2-3t-kcp-sport-edition.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
@pierrekrik wrote:
Dus bordercollies zijn echte racebeesten? :jerry
zeer zeker , zowel in de bocht als rechtuit.
beste forumleden,
even een kleine update,
de auto is inmiddels al even verkoop klaargemaakt.
maar uit eindelijk bleek dus dat men moeder graag een station erbij wou voor de hond, omdat deze tot heden steeds op de achterbank vervoerd werd, niet zo praktisch als je 2 keer per week op verplaatsing traint met de hond.
dus de auto is inmiddels doorgeschoven richting men moeder, en sedert een week is zij een gelukkige opel bestuurder en ook de hond (border collie) is hartstikke tevreden.
ondertussen is er nog een nieuwe koppeling gemonteerd(drukgroep,koppelingsplaat,dual massa vliegwiel en de slave cilinder),gewoon uit voorzorg. en een bak inspectie gedaan met een mooi resultaat.
de hond lijkt heel blij te zijn met het vermogen en het onderstel wat de bochten en vluchtheuvels betreft.respect voor de koppeling die eruit kwam, eerste exemplaar met 248dkm op de teller
de drukgroep is zelfstellend en stond volledig op het einde, koppeling zat vol haarscheurtjes en zag er lekker verbrand uit. maar nog steeds hield deze het vol ondanks zijn vorm van slijtage en mishandeling door het vermogen.@OA-H wrote:
Zo een downpipe past die ook op een 1.7 cdti Astra H ?
Wil namelijk ook een downpipe met groter intercooler monteren.Ik wil je graag doorverwijzen naar KCPerformance dan, ik ben zelf niet bewust of mijn downpipe bij jouw motorisatie past.
mijn downpipe is op maat gemaakt, het lijkt me lastig om eenzelfde exemplaar te monteren. op maat maken kan wel.grtz
@Jerremy wrote:
Vandaar ook ‘SLopel’ in uw onderschrift ?
staat er los van,en opel word vaak onder gewaardeerd door mensen , kwaliteit is beter dan men allemaal denk/verwacht van een opel.
en word er soms de spot gedreven als je een opel hebt, vandaar mijn flauwe grap slopel ( en het ook een beetje een sleeper is), dan heeft men vaak geen zin meer om er mee te gaan geinen als je dit al zelf zegten even voor de duidelijkheid, ik heb nog niets gesloopt aan de auto king: ben trouwens nog steeds verbaasd over hoe goed de kwaliteit is van de auto
@pierrekrik wrote:
En hoe is het met de motortuning afgelopen?
uit eindelijk leverde de opel astra 282 pk en 520 nm
hij word op dit moment verkoop klaar gemaakt
hij zal worden aangeboden met 240 pk en 430 nm ( ik denk dat dit meer potentieele kandidaten heeft , bij extra vermogen komt ook extra onderhoud bij kijken met name zeker bij 280 pk)
dit omdat ik de grote turbo en injectors verkocht heb, en nu word er een iets kleinere turbo en standaard injectors gemonteerd.
hierbij beschikt de auto dus over een NIEUWE Turbo, wat voor veel automobilisten toch als een kostenplaatje gezien wordt . ook worden de vloeistoffen vervangen ,grote beurt enzovoort.de reden waarom ik de auto terug tune is omdat ik me toch verantwoordelijk voel als ik de wagen verkoop en het gaat wel om volgende punten
de vraag of de nieuwe bestuurder wel capabel genoeg is om VERANTWOORDELIJK om te gaan met dit vermogen, het extra vermogen maakt van de auto een zeer gevaarlijk beestje,
ik liever min of meer garantie wil geven aan de persoon dat hij nog een tijd zal rijden zonder grote kosten(dit om ruzie/discussie te voorkomen),
dit omdat met het totaal vermogen ( 280 pk en 520 nm) dat eruit kwam je al dan niet onbewust zomaar brokken kan rijden aan de aandrijflijn of motor als je een keer verkeerd schakelt of koppelt , en men alles kapot kan rijden als hij onvoldoende warm is en er volgas mee gegeven wordnadien kan de verkoper nog steeds terecht bij KCPerformance voor gewenste werkzaamheden, al dan niet nog extra tuning ( vanzelfsprekend dat dit niet inbegrepen zit bij de aankoop van de auto )
mvg Hans
ondertussen een hele tijd verder, veel aanpassingen verder, de teller staat ondertussen op 245dk
maar nu moet ik helaas afscheid nemen van mijn opel, ik was aan het kijken voor een andere voertuig met meer comfort met name minder geluid etc op hogere snelheden (op dit moment had ik besloten om de astra te houden)
hierdoor kwam er een mooi aanbod mijn kant uit en deze kans kan ik niet laten gaan, maar de eis van men vader was dat ik dus afscheid moet nemen van mijn astra.ik zal komende dagen/weken ook een topic aan maken bij te koop
ik kan je verzekeren dat ik mijn auto goed aanspoor ;) , en niet kijk op een beetje gas meer geven
ik hoor het wel als ze mij bellen met de vraag of er een testrit gemaakt kan worden ;)bij mij zit nog steeds de originele bak,koppeling en vliegwiel erin, en het gaat nog prima tot nu toe
al reeds 11000km rondgereden met dat vermogenik zal deze week even updaten etc, voor exacte prijsopgave moet je even je auto laten nakijken en offerte vragen bij KCPerformance, elke auto verschilt toch een beetje, ik heb ook andere dingen laten doen, of beter laten doen dan nodig. gereviseerde en vergrote injectors (injectors zijn nu goed tot +-300/310pk)is nodig,intercooler en turbo upgraden(voor dit vermogen)
tot 230pk is het prijslijk wel te doen, maar daarboven gaat het veel geld kosten. nu aan het kijken voor water/methanol injectie er bij in te bouwen.
de finetuning is nog bezig. heb het momenteel te druk om de astra even kwijt te zijn .
ik had graag naar 280pk gegaan en versnellingsbak aangepast zodat hij langer wordt
vorige week in duitsland viel het maar een beetje tegen.
Maar eerst nog allerhande sensors inbouwen en de koppeling vervangen en dual massa vliegwielnu moet eerst de airco gemaakt want ik ben er vorige week achter gekomen dat de aircopomp vast zit/kapot is en de condensor lek is
grtz
Hi all,
na even een drukke tijd achter de rug te hebben, heb ik de astra weer aan laten passen
hiervan volgen binnenkort foto’s en meer specs
en op aanvraag de link naar mijn saab 9-5 specs en foto’s
http://www.kcperformance.eu/en/our-projects/article/17-saab-9-5-2-3t-kcp-sport-edition.html@iquick wrote:
:wtf 250pk damnnn too much, met de standaard turbo die gereviseerd is of heb je totaal een andere turbo?
even teruglezen
standaard turbo is aangepastmet een andere trim,veel groter inlaatwiel erop
zie de foto, links is het origineele en rechts zit het andere turbinewieltje er al op
Hi All,
De Astra rijdt weer, al weer 1500km heel anders dan voorheen, meer turbo opbrengst vooral in hoge toeren. KCPerformance had beloofd dat de bekende dip net na de 4000rpm weg zou zijn en de motor meer als een benzine motor door zou trekken tot de begrenzer. Ik heb het volgende aan laten passen één “veel te grote” op maat gemaakte intercooler en intercooler buizen van 62mm. Daarnaast is de bocht naar het gasklephuis en de inlaatbuis daarnaar toe vergroot.
De turbo heeft een andere trim gekregen en is geschikt gemaakt om ongeveer 250pk haalbaar te maken. De auto heeft natuurlijk ook een nieuwe radiator en thermostaat gekregen om zeker te zijn van de koel capaciteit. Er zijn ook andere race ventilatoren geplaatst zowel voor de airco als achter de radiator. De verschillende standen werken zoals normaal, dit is door KCPerformance gesimuleerd met een GM Tech2! Daarnaast is er een downpipe van 2.75” inch gemaakt zonder katalysator en mede daardoor is het vermogen nu al een stukje toegenomen.
Veerpootbrug
Downpipe
turbo inlaatwiel
Intercooler
De volgende stappen zijn software aanpassen en eventueel grotere injectoren en hogere common-rail druk als KCPerformance hiermee niet tot 250pk kan komen met een veilige marge.
@Baas J. wrote:
Ding is nu weer 199,- bij Klasen als ik goed kijk?
ja kan best, maar je hebt wel 2 sway bars van 24mm
1 niet verstelbaar, en 1 *4 punt verstelbaar, en daar zit een prijsverschil van +-20€ tussenik heb het over de 4 punt verstelbare sway bar
ik zal binnenkort een URL plaatsen waar mijn 2 saabs opstaan als project, de site waar ze opstaan is nog niet klaar met dat onderdeel
bevestiging swaybar
turbo
nieuw onderstel met zomerbanden
driehoek vooraan
swaybar link
radiator,intercooler,turbo gedemonteerd
nu wachten tot de turbo klaar is
all thanks to KCPerformance
ook voor de fotos :D@RISL wrote:
@Haasje17 wrote:
heeft weinig of geen zin omdat de remmen die die nu heeft gelijk zijn.
alle 5 gaats modellen astra g hebben achter dezelfde remschijf diameter.
Ik dacht dat de Turbo-remmen een maatje groter waren, net als die van de OPC? Of is dat alleen voor 308 mm ipv 278 en achter beiden gelijk?
Geboorde en gegroefde schijven vreten je blokken wel zo op…
niet mee eens
als je goedkope gegroevde remschijven steekt dan idd wel, maar als je betere remschijven neemt, zoals DBA of tarox dan is er geen extreme slijtage
ik heb het allemaal ondervonden dus vandaar mijn reactie
nu rij ik enkel met gegroefde tarox F2000 remschijven en ferodo ds2500 of ds3000 remblokken@Baas J. wrote:
http://www.fineline-imports.nl/sway-bar–24mm-heavy-duty-blade-adjustable-p222294-68403.html
Deze gekocht?
Das echt gestoord duur voor 216 euro!!
ik heb mijn swaybar 233€ betaald althans 250 € afgerond incl. montage
het is maar met wat je vergelijkt, het is wel de beste bang for your buck
het rijplezier dat je er voor terug krijgt is mij nogwel meer waard, ik heb ook de rubbers en shim van whiteline zitten, en de voorbussen die meer caster geven, dat is ook nog is een verbetering, maar de swaybar blijft de beste fun en cash verhouding hebben..Ik ben Hans
Heb een slOpel astra gekocht voor dagelijks vervoer omdat ik student ben,en het vooral zuiniger moest dan mijn saab dat ik eerst dagelijks mee reed
budget bepaald en dan maar eens kijken wat ik daarvoor kon kopen,
het moest zuinig zijn, vlot in verkeer, veilig, en het moest zeker goed sturen met een aantal aanpassingen,en niet vervelen na een tijd
astra na de poetsbeurt bij aankoop
Nederlandse auto en ingevoerd in Belgie
dus ben ik uiteindelijk op een opel astra H station 1.9 cdti sport 150pk uitgekomen met 177Dkm
na dat ik er 2 weken mee had gereden was het onderstel kompleet versleten… :hmmz
eerste indruk van de astra, hij valt zeker niet tegen, en gaat vrij strak de bocht om met een versleten onderstel
dus dan maar zoals al gepland vele onderdelen besteldBilstein B8 schokdempers met eibach veren – 3cm
Whiteline onderstel delenondersteldelen voor de voorzijde:
-link kit heavy duty adj steel ball -front Sway bar
-Caster correction – control arm lower inner rear
-Control arm – lower inner front
-Veerpootbrug
onderstel delen achter:
-Sway bar rear- 24mm heavy duty blade adjustable
2 point adjustable – TUV certified
-Camber/toe correction – shim typeen rondom rond nieuwe remschijven en remblokken origineel
nu bezig met de turbo die aan het overlijden was aan het vervangen, deze wordt aangepast voor meer vermogen te leveren.
samen met een andere inlaatbuis, en intercooler op maat,met een nieuwe radiator en thermostaat
en dan wordt hij gechipt, software op maat, en ik hoop rond de +- 250pk en +- 500nm uit te komen
en ook worden er nog 4 nieuwe wiellagers gemonteerd omdat deze nu aan het zingen zijn, door het rustig rijden zijn ze ook sneller overleden :hmmzwiterbanden op de originele 16″ velgen
en 18″OZ supperleggera in de zomerswaybar gemonteerd
18″OZ velgen org ophanging
dan het onderstel eens gestoken en meteen nieuwe remmerij rondom rond
het whiteline spul, ook maar meteen nieuwe fuseekogels en stuurkogels gemonteerd
nieuw onderstel met winterbanden
18″velgen zomer
3 januari 2012 om 13:14 In reactie op: Project SAABSTRA ( astra gsi c20xe–>saab b204l )TOTALLOS! #17948025je wil graag veel vermogen als ik het goed begrijp, dan is mijn volgende vraag
welke turbo zit erop ?
een 2.0 T 5 blok kun je snel 275pk uithalen met originele injectors,dan moeten er grotere injectors in
ik zou er een TD04HL-15T (280pk),16T,18T of 19T(330PK) met een 6 huis opzetten, de 15T is org saab aero en is goed voor 280pk op een 2.0
en een 3″ downpipe steken zonder kat of met sport/racekat
en de katback minimaal 2.25″
als je het saab motormanagment wilt hergebruiken raad ik je aan om eens contact op te nemen met
http://www.kcperformance.eu
mijn 2 saabs zijn daar gedaan, een 900 classic met 2.0 Trionic 5 met 525pk
en mijn saab 9-5 2.3Turbo trionic 7 met 420pk
en mijn astra 1.9 cdti
ze zijn wel te vinden voor leuke projectjes,en uitdagingen -
AuteurBerichten