hansh

Aangemaakte reacties

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Astra 1.9CDTI H station ->+-250pk #17967264
    hansh
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 December 2011

      hier staat alle info en meerdere foto’s

      http://www.kcperformance.eu/en/our-projects/article/17-saab-9-5-2-3t-kcp-sport-edition.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

      In reactie op: Astra 1.9CDTI H station ->+-250pk #17967262
      hansh
      Deelnemer
        Lid sinds:
        22 December 2011

        @pierrekrik wrote:

        Dus bordercollies zijn echte racebeesten? :jerry

        zeer zeker , zowel in de bocht als rechtuit.

        In reactie op: Astra 1.9CDTI H station ->+-250pk #17967260
        hansh
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 December 2011

          beste forumleden,
          even een kleine update,
          de auto is inmiddels al even verkoop klaargemaakt.
          maar uit eindelijk bleek dus dat men moeder graag een station erbij wou voor de hond, omdat deze tot heden steeds op de achterbank vervoerd werd, niet zo praktisch als je 2 keer per week op verplaatsing traint met de hond.
          dus de auto is inmiddels doorgeschoven richting men moeder, en sedert een week is zij een gelukkige opel bestuurder en ook de hond (border collie) is hartstikke tevreden.
          ondertussen is er nog een nieuwe koppeling gemonteerd(drukgroep,koppelingsplaat,dual massa vliegwiel en de slave cilinder),gewoon uit voorzorg. en een bak inspectie gedaan met een mooi resultaat.
          de hond lijkt heel blij te zijn met het vermogen en het onderstel wat de bochten en vluchtheuvels betreft.

          respect voor de koppeling die eruit kwam, eerste exemplaar met 248dkm op de teller
          de drukgroep is zelfstellend en stond volledig op het einde, koppeling zat vol haarscheurtjes en zag er lekker verbrand uit. maar nog steeds hield deze het vol ondanks zijn vorm van slijtage en mishandeling door het vermogen.

          In reactie op: Astra 1.9CDTI H station ->+-250pk #17967257
          hansh
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 December 2011

            @OA-H wrote:

            Zo een downpipe past die ook op een 1.7 cdti Astra H ?
            Wil namelijk ook een downpipe met groter intercooler monteren.

            Ik wil je graag doorverwijzen naar KCPerformance dan, ik ben zelf niet bewust of mijn downpipe bij jouw motorisatie past.
            mijn downpipe is op maat gemaakt, het lijkt me lastig om eenzelfde exemplaar te monteren. op maat maken kan wel.

            grtz

            In reactie op: Astra 1.9CDTI H station ->+-250pk #17967255
            hansh
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 December 2011

              @Jerremy wrote:

              Vandaar ook ‘SLopel’ in uw onderschrift ?

              staat er los van,en opel word vaak onder gewaardeerd door mensen , kwaliteit is beter dan men allemaal denk/verwacht van een opel.
              en word er soms de spot gedreven als je een opel hebt, vandaar mijn flauwe grap slopel ( en het ook een beetje een sleeper is), dan heeft men vaak geen zin meer om er mee te gaan geinen als je dit al zelf zegt

              en even voor de duidelijkheid, ik heb nog niets gesloopt aan de auto king: ben trouwens nog steeds verbaasd over hoe goed de kwaliteit is van de auto

              In reactie op: Astra 1.9CDTI H station ->+-250pk #17967253
              hansh
              Deelnemer
                Lid sinds:
                22 December 2011

                @pierrekrik wrote:

                En hoe is het met de motortuning afgelopen?

                uit eindelijk leverde de opel astra 282 pk en 520 nm

                hij word op dit moment verkoop klaar gemaakt
                hij zal worden aangeboden met 240 pk en 430 nm ( ik denk dat dit meer potentieele kandidaten heeft , bij extra vermogen komt ook extra onderhoud bij kijken met name zeker bij 280 pk)
                dit omdat ik de grote turbo en injectors verkocht heb, en nu word er een iets kleinere turbo en standaard injectors gemonteerd.
                hierbij beschikt de auto dus over een NIEUWE Turbo, wat voor veel automobilisten toch als een kostenplaatje gezien wordt . ook worden de vloeistoffen vervangen ,grote beurt enzovoort.

                de reden waarom ik de auto terug tune is omdat ik me toch verantwoordelijk voel als ik de wagen verkoop en het gaat wel om volgende punten
                de vraag of de nieuwe bestuurder wel capabel genoeg is om VERANTWOORDELIJK om te gaan met dit vermogen, het extra vermogen maakt van de auto een zeer gevaarlijk beestje,
                ik liever min of meer garantie wil geven aan de persoon dat hij nog een tijd zal rijden zonder grote kosten(dit om ruzie/discussie te voorkomen),
                dit omdat met het totaal vermogen ( 280 pk en 520 nm) dat eruit kwam je al dan niet onbewust zomaar brokken kan rijden aan de aandrijflijn of motor als je een keer verkeerd schakelt of koppelt , en men alles kapot kan rijden als hij onvoldoende warm is en er volgas mee gegeven word

                nadien kan de verkoper nog steeds terecht bij KCPerformance voor gewenste werkzaamheden, al dan niet nog extra tuning ( vanzelfsprekend dat dit niet inbegrepen zit bij de aankoop van de auto )

                mvg Hans

                In reactie op: Astra 1.9CDTI H station ->+-250pk #17967250
                hansh
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  22 December 2011

                  ondertussen een hele tijd verder, veel aanpassingen verder, de teller staat ondertussen op 245dk
                  maar nu moet ik helaas afscheid nemen van mijn opel, ik was aan het kijken voor een andere voertuig met meer comfort met name minder geluid etc op hogere snelheden (op dit moment had ik besloten om de astra te houden)
                  hierdoor kwam er een mooi aanbod mijn kant uit en deze kans kan ik niet laten gaan, maar de eis van men vader was dat ik dus afscheid moet nemen van mijn astra.

                  ik zal komende dagen/weken ook een topic aan maken bij te koop

                  In reactie op: Astra 1.9CDTI H station ->+-250pk #17967243
                  hansh
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    22 December 2011

                    ik kan je verzekeren dat ik mijn auto goed aanspoor ;) , en niet kijk op een beetje gas meer geven
                    ik hoor het wel als ze mij bellen met de vraag of er een testrit gemaakt kan worden ;)

                    In reactie op: Astra 1.9CDTI H station ->+-250pk #17967241
                    hansh
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      22 December 2011

                      bij mij zit nog steeds de originele bak,koppeling en vliegwiel erin, en het gaat nog prima tot nu toe
                      al reeds 11000km rondgereden met dat vermogen

                      In reactie op: Astra 1.9CDTI H station ->+-250pk #17967238
                      hansh
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        22 December 2011

                        ik zal deze week even updaten etc, voor exacte prijsopgave moet je even je auto laten nakijken en offerte vragen bij KCPerformance, elke auto verschilt toch een beetje, ik heb ook andere dingen laten doen, of beter laten doen dan nodig. gereviseerde en vergrote injectors (injectors zijn nu goed tot +-300/310pk)is nodig,intercooler en turbo upgraden(voor dit vermogen)
                        tot 230pk is het prijslijk wel te doen, maar daarboven gaat het veel geld kosten. nu aan het kijken voor water/methanol injectie er bij in te bouwen.
                        de finetuning is nog bezig. heb het momenteel te druk om de astra even kwijt te zijn .
                        ik had graag naar 280pk gegaan en versnellingsbak aangepast zodat hij langer wordt
                        vorige week in duitsland viel het maar een beetje tegen.
                        Maar eerst nog allerhande sensors inbouwen en de koppeling vervangen en dual massa vliegwiel

                        nu moet eerst de airco gemaakt want ik ben er vorige week achter gekomen dat de aircopomp vast zit/kapot is en de condensor lek is

                        grtz

                        In reactie op: Astra 1.9CDTI H station ->+-250pk #17967233
                        hansh
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          22 December 2011

                          Hi all,
                          na even een drukke tijd achter de rug te hebben, heb ik de astra weer aan laten passen
                          hiervan volgen binnenkort foto’s en meer specs
                          en op aanvraag de link naar mijn saab 9-5 specs en foto’s
                          http://www.kcperformance.eu/en/our-projects/article/17-saab-9-5-2-3t-kcp-sport-edition.html

                          In reactie op: Astra 1.9CDTI H station ->+-250pk #17967230
                          hansh
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            22 December 2011

                            @iquick wrote:

                            :wtf 250pk damnnn too much, met de standaard turbo die gereviseerd is of heb je totaal een andere turbo?

                            even teruglezen
                            standaard turbo is aangepastmet een andere trim,veel groter inlaatwiel erop
                            zie de foto, links is het origineele en rechts zit het andere turbinewieltje er al op

                            In reactie op: Astra 1.9CDTI H station ->+-250pk #17967229
                            hansh
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              22 December 2011

                              Hi All,

                              De Astra rijdt weer, al weer 1500km heel anders dan voorheen, meer turbo opbrengst vooral in hoge toeren. KCPerformance had beloofd dat de bekende dip net na de 4000rpm weg zou zijn en de motor meer als een benzine motor door zou trekken tot de begrenzer. Ik heb het volgende aan laten passen één “veel te grote” op maat gemaakte intercooler en intercooler buizen van 62mm. Daarnaast is de bocht naar het gasklephuis en de inlaatbuis daarnaar toe vergroot.

                              De turbo heeft een andere trim gekregen en is geschikt gemaakt om ongeveer 250pk haalbaar te maken. De auto heeft natuurlijk ook een nieuwe radiator en thermostaat gekregen om zeker te zijn van de koel capaciteit. Er zijn ook andere race ventilatoren geplaatst zowel voor de airco als achter de radiator. De verschillende standen werken zoals normaal, dit is door KCPerformance gesimuleerd met een GM Tech2! Daarnaast is er een downpipe van 2.75” inch gemaakt zonder katalysator en mede daardoor is het vermogen nu al een stukje toegenomen.

                              Veerpootbrug

                              Downpipe

                              turbo inlaatwiel




                              Intercooler






                              De volgende stappen zijn software aanpassen en eventueel grotere injectoren en hogere common-rail druk als KCPerformance hiermee niet tot 250pk kan komen met een veilige marge.

                              In reactie op: Dasmoerf Astra H Opc: Orange Crush!! #17519367
                              hansh
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                22 December 2011

                                @dasmoerf wrote:

                                @Baas J. wrote:

                                Ding is nu weer 199,- bij Klasen als ik goed kijk?

                                Nope, die van 199,- is een andere. Die ik heb staat nu bij klasen weer voor 219,-


                                @Hansh
                                : ik heb indd ook de 4 punts verstelbare!

                                heb je goed ingekocht, monteer je ze zelf of laat je dit doen ?

                                In reactie op: Dasmoerf Astra H Opc: Orange Crush!! #17519365
                                hansh
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  22 December 2011

                                  @Baas J. wrote:

                                  Ding is nu weer 199,- bij Klasen als ik goed kijk?

                                  ja kan best, maar je hebt wel 2 sway bars van 24mm
                                  1 niet verstelbaar, en 1 *4 punt verstelbaar, en daar zit een prijsverschil van +-20€ tussen

                                  ik heb het over de 4 punt verstelbare sway bar

                                  In reactie op: Astra 1.9CDTI H station ->+-250pk #17967224
                                  hansh
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    22 December 2011

                                    ik zal binnenkort een URL plaatsen waar mijn 2 saabs opstaan als project, de site waar ze opstaan is nog niet klaar met dat onderdeel

                                    In reactie op: Astra 1.9CDTI H station ->+-250pk #17967221
                                    hansh
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      22 December 2011

                                      bevestiging swaybar

                                      turbo

                                      nieuw onderstel met zomerbanden



                                      driehoek vooraan

                                      swaybar link

                                      radiator,intercooler,turbo gedemonteerd
                                      nu wachten tot de turbo klaar is

                                      all thanks to KCPerformance
                                      ook voor de fotos :D

                                      In reactie op: VXR achterremmen gemonteerd :D #17965767
                                      hansh
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        22 December 2011

                                        @RISL wrote:

                                        @Haasje17 wrote:

                                        heeft weinig of geen zin omdat de remmen die die nu heeft gelijk zijn.

                                        alle 5 gaats modellen astra g hebben achter dezelfde remschijf diameter.

                                        Ik dacht dat de Turbo-remmen een maatje groter waren, net als die van de OPC? Of is dat alleen voor 308 mm ipv 278 en achter beiden gelijk?

                                        Geboorde en gegroefde schijven vreten je blokken wel zo op…

                                        niet mee eens
                                        als je goedkope gegroevde remschijven steekt dan idd wel, maar als je betere remschijven neemt, zoals DBA of tarox dan is er geen extreme slijtage
                                        ik heb het allemaal ondervonden dus vandaar mijn reactie
                                        nu rij ik enkel met gegroefde tarox F2000 remschijven en ferodo ds2500 of ds3000 remblokken

                                        In reactie op: Dasmoerf Astra H Opc: Orange Crush!! #17519363
                                        hansh
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          22 December 2011

                                          @Baas J. wrote:

                                          http://www.fineline-imports.nl/sway-bar–24mm-heavy-duty-blade-adjustable-p222294-68403.html

                                          Deze gekocht?

                                          Das echt gestoord duur voor 216 euro!!

                                          ik heb mijn swaybar 233€ betaald althans 250 € afgerond incl. montage
                                          het is maar met wat je vergelijkt, het is wel de beste bang for your buck
                                          het rijplezier dat je er voor terug krijgt is mij nogwel meer waard, ik heb ook de rubbers en shim van whiteline zitten, en de voorbussen die meer caster geven, dat is ook nog is een verbetering, maar de swaybar blijft de beste fun en cash verhouding hebben..

                                          In reactie op: Show hier je Astra Deel 1 #18133140
                                          hansh
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            22 December 2011

                                            Ik ben Hans
                                            Heb een slOpel astra gekocht voor dagelijks vervoer omdat ik student ben,en het vooral zuiniger moest dan mijn saab dat ik eerst dagelijks mee reed
                                            budget bepaald en dan maar eens kijken wat ik daarvoor kon kopen,
                                            het moest zuinig zijn, vlot in verkeer, veilig, en het moest zeker goed sturen met een aantal aanpassingen,en niet vervelen na een tijd
                                            astra na de poetsbeurt bij aankoop
                                            Nederlandse auto en ingevoerd in Belgie

                                            dus ben ik uiteindelijk op een opel astra H station 1.9 cdti sport 150pk uitgekomen met 177Dkm
                                            na dat ik er 2 weken mee had gereden was het onderstel kompleet versleten… :hmmz
                                            eerste indruk van de astra, hij valt zeker niet tegen, en gaat vrij strak de bocht om met een versleten onderstel
                                            dus dan maar zoals al gepland vele onderdelen besteld

                                            Bilstein B8 schokdempers met eibach veren – 3cm
                                            Whiteline onderstel delen

                                            ondersteldelen voor de voorzijde:

                                            -link kit heavy duty adj steel ball -front Sway bar
                                            -Caster correction – control arm lower inner rear
                                            -Control arm – lower inner front
                                            -Veerpootbrug
                                            onderstel delen achter:
                                            -Sway bar rear- 24mm heavy duty blade adjustable
                                            2 point adjustable – TUV certified
                                            -Camber/toe correction – shim type

                                            en rondom rond nieuwe remschijven en remblokken origineel

                                            nu bezig met de turbo die aan het overlijden was aan het vervangen, deze wordt aangepast voor meer vermogen te leveren.
                                            samen met een andere inlaatbuis, en intercooler op maat,met een nieuwe radiator en thermostaat
                                            en dan wordt hij gechipt, software op maat, en ik hoop rond de +- 250pk en +- 500nm uit te komen
                                            en ook worden er nog 4 nieuwe wiellagers gemonteerd omdat deze nu aan het zingen zijn, door het rustig rijden zijn ze ook sneller overleden :hmmz

                                            witerbanden op de originele 16″ velgen
                                            en 18″OZ supperleggera in de zomer

                                            swaybar gemonteerd

                                            18″OZ velgen org ophanging

                                            dan het onderstel eens gestoken en meteen nieuwe remmerij rondom rond

                                            het whiteline spul, ook maar meteen nieuwe fuseekogels en stuurkogels gemonteerd

                                            nieuw onderstel met winterbanden

                                            18″velgen zomer

                                            hansh
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              22 December 2011

                                              je wil graag veel vermogen als ik het goed begrijp, dan is mijn volgende vraag

                                              welke turbo zit erop ?
                                              een 2.0 T 5 blok kun je snel 275pk uithalen met originele injectors,dan moeten er grotere injectors in
                                              ik zou er een TD04HL-15T (280pk),16T,18T of 19T(330PK) met een 6 huis opzetten, de 15T is org saab aero en is goed voor 280pk op een 2.0
                                              en een 3″ downpipe steken zonder kat of met sport/racekat
                                              en de katback minimaal 2.25″
                                              als je het saab motormanagment wilt hergebruiken raad ik je aan om eens contact op te nemen met
                                              http://www.kcperformance.eu
                                              mijn 2 saabs zijn daar gedaan, een 900 classic met 2.0 Trionic 5 met 525pk
                                              en mijn saab 9-5 2.3Turbo trionic 7 met 420pk
                                              en mijn astra 1.9 cdti
                                              ze zijn wel te vinden voor leuke projectjes,en uitdagingen

                                            21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)