VXR achterremmen gemonteerd :D

Forumindex Forums Modellen Astra VXR achterremmen gemonteerd :D

  • Dit onderwerp bevat 0 stemmen en heeft 23 reacties.
24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244692

    Baas J.
    Participant
    • Topics 140
    • Reacties 3096
    • Offline
    • Lid sinds:
      19 May 2008

    278mm VXR achterremmen op de Coupe Turbo

    Nu nog even rood maken…

    “Oude” set turbo achterremmen over… mogen weg voor zacht prijsje, helemaal compleet met klauwplaat, schijven en remklauwen. Blokken waren op.

    #17965745

    robert_corsa
    • Topics 238
    • Reacties 2618
    • Offline
    • Lid sinds:
      16 May 2009

    zit er zoveel verschil in die vrx remmen dan?

    #17965746

    Baas J.
    Participant
    • Topics 140
    • Reacties 3096
    • Offline
    • Lid sinds:
      19 May 2008

    Bigger = better

    en brengt alles weer in balans….had al 322 van voren…en nu 278 van achteren dus.. anders zijn je voorremmen overpowered, of die van achter underpowered waardoor je auto duikt. Tis maar hoe je het bekijkt.

    #17965747

    robert_corsa
    • Topics 238
    • Reacties 2618
    • Offline
    • Lid sinds:
      16 May 2009

    dat maakt toch niets uit?
    voor remt voor 80% achter 20%, als het goed is. waarom zou je dan grote schijfremmen nemen?
    auto duikt altijd naar voren met remmen, :angel

    denk dat jij het wel beter weet dan mij:P dus denk dat dit een leer topic wordt voor mij, en misschien vele andere

    #17965748

    Baas J.
    Participant
    • Topics 140
    • Reacties 3096
    • Offline
    • Lid sinds:
      19 May 2008

    True, maar nu remt het dus weer in verhouding 80 – 20.

    308mm – 264mm = 80/20
    322mm – 264mm = ???
    322mm – 278mm = 80/20

    #17965749

    robert_corsa
    • Topics 238
    • Reacties 2618
    • Offline
    • Lid sinds:
      16 May 2009

    ohja, ik snap hem, even eroverheen gelezen dat je ook al grote remmen voor had.

    goed bezig :vertag

    #17965750

    RISL
    Moderator
    • Topics 156
    • Reacties 12329
    • Offline
    • Lid sinds:
      24 January 2011

    Goed bezig Baas! Maar waarom niet gepost in je grote ombouwtopic?

    #17965751

    RickR91
    Participant
    • Topics 18
    • Reacties 992
    • Offline
    • Lid sinds:
      12 April 2011

    Jordi, zijn die remmen niks voor je??

    #17965752

    RISL
    Moderator
    • Topics 156
    • Reacties 12329
    • Offline
    • Lid sinds:
      24 January 2011

    Zou wel graag willen, maar het past waarschijnlijk niet in het grotere ombouwplaatje wat ik heb.
    Eerst maar eens verder uitzoeken wat er allemaal past, want ik wil er een Omega achteras onder gaan bouwen.

    #17965753

    Baas J.
    Participant
    • Topics 140
    • Reacties 3096
    • Offline
    • Lid sinds:
      19 May 2008

    lol ja was de bedoeling maar ging verkeerd :P

    #17965754

    frank de jonge
    • Topics 13
    • Reacties 778
    • Offline
    • Lid sinds:
      23 May 2011

    Heeft dat ook niet met de remverdeler te maken of hoe heet dat. Heeft volgens mij met de oppervlakte van de remcylinder wat de verdeling bepaald kwa remdruk. Achterrem is er voor de zaak in balans te houden tijdens hard remmen. Maar dat voel je eigenlijk alleen tijdens circuit gebruik, op de openbare weg verder niet

    #17965755

    Haasje17
    Moderator
    • Topics 46
    • Reacties 7726
    • Offline
    • Lid sinds:
      8 September 2009

    @rickr91 wrote:

    Jordi, zijn die remmen niks voor je??

    heeft weinig of geen zin omdat de remmen die die nu heeft gelijk zijn.

    alle 5 gaats modellen astra g hebben achter dezelfde remschijf diameter.

    Vectra C
    Astra G
    Kadett E
    Senator A
    Rekord C
    Olympia '55

    #17965756

    dion87
    • Topics 43
    • Reacties 4180
    • Offline
    • Lid sinds:
      22 August 2011

    ziet er goed uit die geboorde en gegroevde!!

    #17965757

    RISL
    Moderator
    • Topics 156
    • Reacties 12329
    • Offline
    • Lid sinds:
      24 January 2011

    @haasje17 wrote:

    heeft weinig of geen zin omdat de remmen die die nu heeft gelijk zijn.

    alle 5 gaats modellen astra g hebben achter dezelfde remschijf diameter.

    Ik dacht dat de Turbo-remmen een maatje groter waren, net als die van de OPC? Of is dat alleen voor 308 mm ipv 278 en achter beiden gelijk?

    Geboorde en gegroefde schijven vreten je blokken wel zo op…

    #17965758

    Oenatje
    Participant
    • Topics 47
    • Reacties 2676
    • Offline
    • Lid sinds:
      30 June 2004

    goed bezig man,

    nu maar hopen dat diegene achter jou net zo snel kan remmen als jij dat kunt :jerry

    _______________
    niet meer actief op het forum.

    #17965759

    Baas J.
    Participant
    • Topics 140
    • Reacties 3096
    • Offline
    • Lid sinds:
      19 May 2008

    Er zit in de verste verte nooit iemand achter me :P

    #17965760

    dion87
    • Topics 43
    • Reacties 4180
    • Offline
    • Lid sinds:
      22 August 2011

    @baas J. wrote:

    Er zit in de verste verte nooit iemand achter me :P

    dat zou wel prettig zijn bij het stoplicht, dat iedereen 10 meter afstand houd hahaha

    #17965761

    Haasje17
    Moderator
    • Topics 46
    • Reacties 7726
    • Offline
    • Lid sinds:
      8 September 2009

    @risl wrote:

    @haasje17 wrote:

    heeft weinig of geen zin omdat de remmen die die nu heeft gelijk zijn.

    alle 5 gaats modellen astra g hebben achter dezelfde remschijf diameter.

    Ik dacht dat de Turbo-remmen een maatje groter waren, net als die van de OPC? Of is dat alleen voor 308 mm ipv 278 en achter beiden gelijk?

    Geboorde en gegroefde schijven vreten je blokken wel zo op…

    Enkel de schijven aan de voorzijden zijn verschillend en de remklauwbeugels.

    Vectra C
    Astra G
    Kadett E
    Senator A
    Rekord C
    Olympia '55

    #17965762

    Baas J.
    Participant
    • Topics 140
    • Reacties 3096
    • Offline
    • Lid sinds:
      19 May 2008

    Zo beetje opgekapt..

    #17965763

    dion87
    • Topics 43
    • Reacties 4180
    • Offline
    • Lid sinds:
      22 August 2011

    staat goed dat rood.

    het komt vast door die velgen, want het lijken niet zo’n grote remschijven haha

    #17965764

    Haasje17
    Moderator
    • Topics 46
    • Reacties 7726
    • Offline
    • Lid sinds:
      8 September 2009

    Heey dat heb ik dit weekend ook gedaan rood gesausd ziet dr goed uit.

    @dion 264 is orgineel dus zijn ook maar 14mm

    Vectra C
    Astra G
    Kadett E
    Senator A
    Rekord C
    Olympia '55

    #17965765

    dion87
    • Topics 43
    • Reacties 4180
    • Offline
    • Lid sinds:
      22 August 2011

    inderdaad het scheelt niet echt veel, maar voor het oog lijkt het kleiner met zon grote velg ervoor

    #17965766

    Baas J.
    Participant
    • Topics 140
    • Reacties 3096
    • Offline
    • Lid sinds:
      19 May 2008

    18″ en erg open inderdaad…!

    #17965767

    hansh
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 21
    • Offline
    • Lid sinds:
      22 December 2011

    @risl wrote:

    @haasje17 wrote:

    heeft weinig of geen zin omdat de remmen die die nu heeft gelijk zijn.

    alle 5 gaats modellen astra g hebben achter dezelfde remschijf diameter.

    Ik dacht dat de Turbo-remmen een maatje groter waren, net als die van de OPC? Of is dat alleen voor 308 mm ipv 278 en achter beiden gelijk?

    Geboorde en gegroefde schijven vreten je blokken wel zo op…

    niet mee eens
    als je goedkope gegroevde remschijven steekt dan idd wel, maar als je betere remschijven neemt, zoals DBA of tarox dan is er geen extreme slijtage
    ik heb het allemaal ondervonden dus vandaar mijn reactie
    nu rij ik enkel met gegroefde tarox F2000 remschijven en ferodo ds2500 of ds3000 remblokken

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.