Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
22 oktober 2015 om 18:29 In reactie op: tijdens vernieuwen pookhoes, voet van steel meegetrokken #18299988
Ai, hoe heeft men dat nou voor elkaar gekregen… enkel een pookhoes vervangen hoeft toch niet met zo’n lomp geweld? Als je niet weet hoe het zit beter even wat tijd steken om dit eerst uit te zoeken.
Je kunt de krik gewoon in het midden onder de achteras plaatsen.
Pomp is ongeveer 70 euro, met montage en nieuwe vloeistof moet het voor minder dan 150 euro weer klaar zijn
Je kunt een houten wig aan de buitekant tussen het raam en de deur slaan. De deur kun je dan zeker 1.5 cm naar buiten wringen waarna je er eenvoudig met een haak tussendoor kunt. Na het verwijderen van de wig komt de deur weer in vorm, dat metaal kan veel meer hebben dan je denkt!
Het ziet er allemaal erg krokant uit op de foto’s….pff…ben je echt vanplan om zo’n autio nog op te gaan knappen?
27 oktober 2012 om 16:43 In reactie op: MANTA GESTOLEN HELP!!! 25-10-2012 NN-13-SJ is gevonden!!!! #17999978Die auto zie je echt niet meer rijden! Geen dief die dat zal doen! Waarschijnlijk al lang in een Oostblokland.
26 oktober 2012 om 18:39 In reactie op: MANTA GESTOLEN HELP!!! 25-10-2012 NN-13-SJ is gevonden!!!! #17999954Zo’n carretje kun je niet meer kopen dus dan is de mentaliteit van tegenwoordig om er eentje te gaan halen. Jammer maar zo is het anno 2012.
Links zit dat dashboard als ik me goed herinner deels gelijmd, even met een beetje beleid ets van een koevoet onderzetten.
6 oktober 2012 om 10:35 In reactie op: Carterpan vervangen Opel Corsa 1.3 CDTI silverline 2006 #18073394Helaas word bij Opel niet nagedacht over het service vriendelijk maken van auto´s heb me daar al vaak over verbaasd. Opel is geen Opel meer van 25 jaar geleden, vandaar dat het ook steeds slechter gaat denk ik
Ik heb dit ook gehad, bij mij was het de dynamo die aan het overlijden was….na vervanging van de dynamo was het opgelost.
Ik heb de thermische schakelaar in de radiateur vervangen en heb de thermostaat vervangen. Helaas vind ik hem nog steeds warm worden, tegen de 100 graden aan na zo’n 30 km rijden.
Ik heb begrepen dat ik de waterpomp kan testen door bij warme motor de verwarming max open te zetten waarna er meteen warme lucht moet komen. Dit is het geval. Als de pomp niet zou werken zou er geen doorstoming zijn en en niet meteen warme lucht komen.
Iemand nog suggesties?
Ik heb uiteindelijk de fan verwijderd, waarna je er wel goed bijkunt.
Het klopt inderdaad dat de draden op die manier doorverbonden kunnen worden. De ventilator kent daarmee 2 standen en werkt perfect dan. De thermische sensor is dus defect. Verder heb ik ook de thermostaat gedemonteerd. Als ik deze in heet water leg gaat deze nog maar minimaal open. Ik ga dus de thermostaat en de sensor vervangen.
Voor de thermische schakelaar in de ventilator is volgens mij alleen een speciale sleutel nodig om deze los. Het is maat 29 maar met een gewone dop lukt dat niet aangezien die niet lang genoeg is om over het deel van de stekker te vallen? Iemand suggesties?
ik meet tussen die draden 12v….. maak ik dan niet juist sluiting als ik die draden doorverbind met massa?
Ik heb gekeken, mijn thermische schakelaar heeft 3 draden:
-bruin
-bruin met witte streep
-bruin met gele streepIemand enig idee wat ik hier door kan verbinden om te testen of mijn ventilator het doet?
Een ander punt is hoe ik deze sensor kan vervangen. Een dop eroverheen gaat niet. Is de enige manier om deze te vervangen de radiator demomonteren of is hier speciaal gereedschap voor nodig?
Ik lees op internet bij de temperatuurschakelaar in de kachel dat er versies met 2 of 3 draden zijn? Weet iemand welke versie op een 1.5TD zit? Ik wil in het weekend deze stekker eens loshalen en doorverbinden om te kijken of de fan goed loopt. Als er 3 draden zijn….hoe weet ik dan welke ik moet doorverbinden?
De slang naar tussen de radiator en de aansluiting met de thermostaat erin voelt wel goed warm aan…. mogelijk dat dit stralingswarmte is en dat deze toch teveel dichtzit?
Ik heb men de Corsa 1.5TD de afgelopen dagen het probleem dat hij heel erg snel heet word. Vandaag na 35 km rijden stond de meter net boven de 100 graden. De fan draait dan niet. Ik zie verder geen lekkages er zit voldoende koelvloeistof in. Ook als ik bij koude motor de koelvloeistof en de olie bekijk zien deze er goed uit. Bij stationaar draaien en wat meer gas geven zie ik de koelvloeistof in het reservoir bewegen dus de waterpomp zou mijns inziens goed moeten zijn? De bovenste slang van de vanaf de radiateur naar de thermostaat word ook warm.
Ik vraag me af of zo’n thermostaat ook half open kan gaan waardoor de flow mogelijk te weinig is?
Zelf denk ik eraan om eerst eens de draden van de thermische schakelaar door te verbinden om te kijken of de fan dan wel draait. Meeste problemen als fan het niet doet is volgens mij die thermische schakelaar??
Verder denk ik eraan om de thermostaat te vervangen en nieuwe koelvloeistof erin.
Zijn er nog meer suggesties?
Ik heb begrepen dat er verschillende versies zijn van deze temperatuur schakelaar, er zijn er die pas bij 100 graden schakelen en ook die bij een lagere temperatuur schakelen.
Iemand bekend hiermee?Laatst was er toch iemand die een Volvo 2.5 D5 motor in een Corsa B geknutseld heeft? Dat zal wel gaan als de brandweer!
Dat groene en gele relais heb ik inderdaad ook een keer omgewisseld zonder resultaat. De teller zelf is goed, de relais moeten goed en de accu laad goed bij. Heb dit ook getest door meten op de accu met alle lampen aan etc. Dan zalt de spanning niet terug.
Ik heb het weekend een compleet andere klokkenpaneel geprobeerd om te kijken of het aan de toerenteller zelf ligt…Hiermee werkt het ook niet, het zit dus niet in de klok.
De dynamo laad wel gewoon goed bij als ik op de accu meet. Die moet dus OK zijn.Iemand een idee? zit er ergens een relais voor de toerenteller?
Hans
Hoi,
De dynamo laad verder prima bij! Volgens mij is er geen speciaal signaal voor de toerenteller vanaf de dynamo is zou het toch zo moeten zijn dat als de dynamo bijlaad dat het signaal voor de toerenteller ook OK is?
De dynamo heeft 1 dikke draad aansluiting en een stekker met 2 dunne draadjes.Hans
Beste,
dat heb ik allemaal gecontroleerd. Het stekkerblok met de 2 draadjes lijkt ok en de dikke kabel ook.
Mocht hier iets niet goed zijn zou volgens mij ook niet bijgeladen worden en zou ook vast het acculampje branden lijkt me?!Ik heb dus het vermoeden dat het de toerenteller zelf is, geen idee of ik dit kan testen of hoe ik het het beste kan lokaliseren?
Hans
Dat gelas aan een auto kun je beter helemaal niet aan beginnen. Beter een andere Corsa na ’97 terugkopen die hebben die roestproblemen niet meer.
-
AuteurBerichten