Dieselblok mogelijkheden in Corsa B

Forumindex Forums Modellen Corsa Dieselblok mogelijkheden in Corsa B

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250964
    dennisnmgn88
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 February 2012

      Bonjour u allen:D,

      Door gebrek aan tijd om zelf te zoeken hier even een vraagje waar misschien al iemand het antwoord op weet;).

      Gezien mijn B’tje zo’n 45.000 per jaar moet afleggen is de overgang naar een dieseltje natuurlijk een logische stap. Voordat ik dus opzoek ga naar een leuke astra/corsa diesel wil ik eigenlijk wel eens weten wat voor een diesel motor er in de Corsa past.
      Waar het dus eigenlijk opneer komt, welke mogelijkheden heb ik buiten de standaard Corsa B (1.5D/1.5TD/1.7D) diesel motor?
      Ik heb in het verleden precies zo’n zelfde corsa gehad als ik nu heb (zelfde kleur,velgen alleen niet verlaagd;)) met een 1.5td erin…. Dat liep wel lekker maar ik wil natuurlijk meer:$:D
      Ik zoek een motor met voldoende pit die zonder al te veel aanpassingen erin te hangen is.

      Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en als er assen aangepast moeten worden dan is dat maar zo…. Het gaat er met name om dat ik een kleine berekening kan gaan maken van de totale kosten, vanaf dat punt kijk ik wel verder of het feest doorgaat ja of nee;)

      Alvast bedankt!

      #18051599
      astraTD
        Lid sinds:
        9 March 2009

        een 1.7DT (TDS) isuzu standaard 82pk… door aanpassingen en turbodruk opvoeren, rond de 110 120pk.

        Blok is volgens gelijk aan de 1.5DT

        #18051600
        kaneelschep
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 November 2004

          Je zegt zelf al welke blokken er als diesel in een corsa zaten.
          En een latere past volgens mij zeker niet 1 op 1.
          En alle losse kleine aanpassingen om van benzine naar diesel te gaan lijken me ook met een goed passend blok nog best een hoop werk.

          Hier staan iig alle diesel blokken.
          http://www.opel-infos.de/motoren/mdiesel.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

          #18051601
          Corsa_GSi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Plus het feit dat je naar het rdw moet om je te laten omkeuren.

            #18051602
            wagnas
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 May 2007

              Voor dat ombouwgeld kan je heel lang met je GSi blijven rijden, en is ook meer fun!

              #18051603
              dennisnmgn88
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 February 2012

                Het omkeuren vind ik het punt niet. Als het goed is (bouwjaar 97) zit ik nog aan de goedkope kant;)…. zoniet dan vind ik dat het ergste probleem nog niet.
                Het mag opzich wel wat werk kosten want heb gelukkig goede hulp die mij daarbij gaat helpen :D.
                De bedoeling was eigelijk om een zo nieuw mogelijk diesel blok erin te hangen met zoveel mogelijk vermogen en koppel. Hij zou natuurlijk wel sneller moeten zijn als dat die nu is dus dan zou het kwa fun weer gecompenseerd moeten worden :D.

                Het gaat hier puur om een idee’tje maar als ik de reactie’s bekijk laat ik het bij een leuke dagdroom actie ;). Stom dat ik niet had gedacht aan idd de kleine aanpassingen die er nog bij komen (tank/leidingen… etc. etc) :afro .

                Mag wat mij betreft dus een slotje op en het word dus of iets anders of iets erbij (daar gaan we nog eens goed over nadenken)

                In ieder geval bedankt voor de snelle reactie’s:)

                #18051604
                Corsa_GSi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Er zijn er diverse die er een 2.0 of 2.2 DTI ingebouwd hebben.
                  Zoek is op het verslag van Cooperdude, die is een Combo B aan het bouwen met een 2.2 DTi erin.

                  En volgens mij heeft Turbootje ooit is een Corsa B met een 2.0 DTi laten bouwen door MTech.

                  #18051605
                  HansCorsa15td
                    Lid sinds:
                    9 January 2011

                    Laatst was er toch iemand die een Volvo 2.5 D5 motor in een Corsa B geknutseld heeft? Dat zal wel gaan als de brandweer!

                    #18051606
                    astraTD
                      Lid sinds:
                      9 March 2009

                      Beste voor een corsa 1.5TD kijken.. en dan een 1.7TD in gooien.. krijg je gemakkelijk op 110 120pk en geloof maar dat dat wel lekker loopt op een lichte wagen.

                      #18051607
                      freek corsa
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 December 2004

                        Ik rij met een corsa A met een Isuzu 1.7 TD ( TC4EE1 ) motor.
                        De turbodruk staat nu op 1 bar en de dieselpomp is open geschroefd tot er net een beetje rook uit de uitlaat komt.
                        Hierdoor heb ik nu 110pk en 200Nm, dat gaat lekker vooruit in een corsa A van 780kg.

                        #18051608
                        kaneelschep
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 November 2004

                          Ik dacht dat het omkeuren tot 95 nog goedkoop was? :hmmz
                          Ja waarom haal je niet een B dieseltje voor weinig en bouw je om wat je wilt. Heb je alles al klaar.
                          Lijkt me aan alle kanten makkelijker en goedkoper.
                          Alhoewel Freek zn oplossing eigenlijk gewoon de beste is! :thumb Corsa A met dikke diesel!! Dat zal mooi wegtrekken naast iemand die dat niet verwacht.

                          #18051609
                          freek corsa
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            5 December 2004

                            En belastingvrij
                            En zuinig, gemiddeld 1 op 19 bij redelijk door rijden. 1 op 21 zuinig rijden en 1 op 17 bij alleen maar gas geven.

                            Nu nog proberen om goedkoper te tanken, misschien een gas installatie erbij inbouwen.

                            #18051610
                            kaneelschep
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 November 2004

                              Misschien op frituurvet gaan rijden? zag net toevallig de film Greasy rider. ;)

                              #18051611
                              Corsa_GSi
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                Omkeuren tot 01-1997 geen probleem.
                                Daarna geldt tot 01-1998 een gedoog beleid als ik het goed heb begrepen.

                                Let wel, als je van een 1.5TD motor naar een 1.7TD gaat, dan moet je eigenlijk ook je auto laten omkeuren!!
                                Hiervoor moet je wel de gegevens van de donor auto hebben (plaatjes die onder de kap zitten, liefst stuk metaal met chassisnummer etc.).

                                #18051612
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  Keuren tot 31-12-1997 geen probleem
                                  vanaf 01-01-1998 en meer dan 40% toename is een volledige keuring bij het RDW.

                                  Zit een gedoogperiode in van enkele maanden.

                                  De Corsa van BugKiller is van 04-1998, en als 2.0 16V goedgekeurd..

                                  Let wel, Alles ligt daar supernetjes in, en netjes afgewerkt, alles lijkt wel nieuw, daar worden ze zelfs bij het RDW Vrolijk van.

                                  Willem

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.