Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ja, dat onderschrift heb ik al twee maal geprobeerd aan te passen,
dat moet nu 29.000 km zijn.
Om onduidelijke redenen lukt dat nu even niet. :hmmzToch blij dat ik vandaag nog iemand aan het grijnzen heb gebracht :D
Bij mij is het motortje wat deze klep moet bedienen defect.
Ik had ook continu mijn ramen beslagen, omdat de klep dicht stond.
De garage heeft de klep nu tijdelijk geblokkeerd en open gezet, zodat er frisse lucht naar binnen kan,
en de ramen dus inderdaad niet meer beslaan.Nadeel is dan wel dat alle geurtjes van buiten direct binnen komen, dus het motortje moet nog wel vervangen worden.
De garage gaf aan dat een nieuw motortje over de € 100 kost…maar dat gaat deze jongen er echt niet aan uitgeven.
Binnenkort maar weer eens een verzoekje naar de autodemontage boys de deur uit laten gaan,
dat zal ongetwijfeld een boel euries schelen.Met de vraagbaak in de hand, zullen we eens kijken hoe we dit ongemak het beste te lijf kunnen gaan.
Mocht er iemand tips hebben, dan zijn deze natuurlijk bijzonder welkomIk laat de wintersloffen er ook nog wel even onder zitten,
Ik was vorig jaar ook veel te snel, die fout maak ik niet weer.Maart roert zijn staart, en April doet wat ie wil.
Wow, :o ik moet er inderdaad niet aan denken dat zoiets het begeeft, terwijl je net met redelijke snelheid in een bocht zit.
Dan kun je de Opel aardig om een boom heen krullen, met je gezinnetje achterin.Ik neem aan dat er voor de terugroep actie al een paar schade claims richting Opel zijn gegaan.
En bij dodelijke afloop kan een letselschade advocaat een aardige financiële eis bij een fabrikant neerleggen.
Vandaar dat ze er bij Opel dus zo op gebrand zijn om al die subframes te checken.Even mijn persoonlijke mening dan maar.
Voorstellen is een kwestie van fatsoen in mijn beleving.
Als ik ergens voor het eerst kom, stel ik mij netjes voor, zoals me dat door mijn ouders in mijn jeugd bijgebracht is.
Dus wanneer ik voor het eerst op een forum kom, zoals ik hier laatst ook voor het eerst kwam,
dan stel ik mij dus inderdaad eerst even kort voor, waarna ik mijn vraag stel.Ik moet bekennen dat ik het niet in het voorstel topic heb gedaan, wat achteraf misschien beter was geweest.
Toch heb ik geen vervelende opmerkingen gekregen van mensen, en vind ik de sfeer hier dus eigenlijk dik in orde.
Ik vind zelf niet dat ik moet oordelen over anderen, daar hebben we per slot van rekening moderators voor,
Ik zou dus zelf geen commentaar leveren wanneer iemand zich niet voorstelt.Ik denk dat het ook de toon is die de muziek maakt.
Wanneer iemand zich respectvol opstelt en netjes is in het taalgebruik, dan zal er meestal ook op soortgelijke wijze gereageerd worden…je oogst wat je zaait, nietwaar.
Als je met een boel bravoure binnenkomt, dan krijg je meestal negatieve reacties, wat ik op zich dan wel weer kan begrijpen.[rquote=1880803&tid=141901&author=2cv6]Vroeger hadden de auto’s geen bodemplaat en dat gaf ook geen problemen. Volgens mij is het meer voor de stroomlijn en geluid isolatie. Mijn plaat heb ik met extra parkers vast moeten zetten omdat de originele bevestigingen aan het uitscheuren zijn.
Geeft het ontbreken van de plaat geen problemen bij de APK?[/rquote]Nee, voor de APK maakt het ontbreken, of beschadigd zijn van de bodemplaat niets uit, want mijn astra is altijd zonder problemen door de keuring gegaan.
[rquote=1878937&tid=141946&author=Astra_DLS]Het zijn gloeibougies inderdaad. Kreeg je melding van het lampje met voorgloeien? Helpt vaak wel met beter starten, heb vorige winter de mijne ook moeten vervangen[/rquote]
Yep, het uitlezen van de boordcomputer/motor management gaaf het ook aan.
En dan hoop ik voorlopig ook even van de uitgaven af te zijn, want ik heb me inmiddels toch een gapend gat in de portemonnee, de grand canyon is er niets bij. :cryVoor de pic’s van het eindresultaat moet je ff geduld hebben, hij is nu behoorlijk smerig door dat pokke weer, als het zonnetje weer schijnt maak ik wel een paar plaatjes.
zie je tenminste een schone gepoetste Astra :PJa het hok is klaar inderdaad, ondertussen zit er een nieuw scherm op, en een nieuwe radiateur (bleek zo lek als een mandje), en dinsdag gaat hij nog naar de garage voor nieuwe gloeibougies/ staven, of hoe die apparaten ook precies heten.
Ik heb wat foto’s van de reparatie in een ander topic staan (terug roep actie Opel astra).http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=141901&page=3
Deze heb ik ff snel met de mobiel heb gemaakt, toen hij bij de garage op de brug stond.
De bumper moest er toen toch voor weg, dus heb ik ze gelijk het scherm er maar op laten monteren.De centen die ik me door niet te hoeven spuiten had uitbespaard, ben ik met de vervanging van de radiateur dus inmiddels weer kwijt.
You win some, You lose some, zeggen de Engelsen dan :P
[rquote=1878152&tid=143213&author=Fearless]Als je nou gewoon de auto is op de krik zet en vervolgens de wielen een slinger geeft? Hoor je dan ook wat?
[/rquote]Nee, bij vrijlopende wielen valt er niets te horen, enkel en alleen als ik afrem.
Dat was wel duidelijk, dat het door de natte isolatie ontstond, maar het had toch gekund dat ze de bodemplaat zonder deze isolatie hadden terug geplaatst, om de handel tegen steenslag te beschermen.
Waarschijnlijk was het bij mij nog in orde, omdat ik de bewuste bodemplaat dus helemaal niet meer had.
Ik vraag me nu wel af of het verstandig is om een andere bodemplaat van de sloop te gaan halen,
en deze (zonder de isolatie) te plaatsenIk heb door eerder advies hier, tijdens het rijden de handrem eens aangetrokken, en dan hoor ik het geluid niet,
simpele conclusie, het komt dus van voren weg bij de schijven…..denk ik tenminste.
Iemand een idee wat er met schijven mis kan zijn,
kunnen schijven bijvoorbeeld kromgetrokken zijn, en onregelmatig contact met de remvoeringen maken.
En dus daardoor dat kloppende geluid maken tijdens het remmen.Of l*l ik nu ongelovelijk dom uit mijn nek…..dat zou namelijk zo maar kunnen hoor :P
Hoi Rik,
jazeker is dat een geweldig aanbod, en ik waardeer het ook echt.
Ik houd de optie ook wel open hoor, mocht ik er echt niet uitkomen dan kan ik altijd nog een keer richting Bert gaan.Mijn streven is in eerste instantie om meer dingen zelf te gaan doen, en al doende leert men.
Daarbij is het dan wel handig als je de mening en adviezen van een ander hoort.
Ik hoef het wiel immers niet opnieuw uit te vinden, maar wil het eerst zelf geprobeerd hebben.Als het me zelf lukt, dan is de bevrediging natuurlijk het grootst :)
Nee, omhoog geklapt maken ze geen geluid, het is echt het contact met het glas wat je hoort.
De eerlijkheid gebied wel te zeggen, dat het wel minder is dan bij de confentionele ruitenwissers, dus wat dat betreft is het de moeite wel waard geweest.
Vermoedelijk is de veerspanning naar de ruit toe iets te strak, daar ga ik nog even mee aan het stoeienIk heb precies hetzelfde, bij koud weer wil mijn auto ook slecht starten.
Ik draai mijn contactsleutel om, wacht tot het voorgloeilampje uitgaat, idd na 3 seconden.
dan draai ik de sleutel terug, en herhaal dit twee keer, hierdoor krijgen de verouderde gloeispiralen iets meer tijd om warm te worden.
Hierna start de auto probleemloos.Uiteraard moeten de gloei spiralen wel vervangen worden, dat gebeurt bij mij volgende week.
Vandaag de flate blades binnen gekregen, monteren is een fluitje van een cent.
Echt een mooi systeem……maar, het piepen op de ramen is onverminderd aanwezig.
Daar krijgt een mens toch een sik van…..afijn, binnenkort maar weer eens met die armen van de ruitenwisser aan het experimenteren, want dan moet het toch daar uit ontstaan.:hmmzBert, ik vind het tof dat je wilt helpen, maar de afstand is wel behoorlijk, dus ik bedank ervoor.
Bij H-Base krijg ik flinke korting dus als straks blijkt dat de trommels inderdaad niet meer lekker zijn,
dan vervang ik de hele handel gewoon, maar het moet eerst een beetje redelijk weer worden.Kan die gozer met die trilplaat hier in de regio ook niet even een paar drempeltjes wegtrillen voor mij.:P
[rquote=1875058&tid=143029&author=Astra F Vaassen]Ze maken veel van die drempels zo achterlijk hoog, 1 in men straat is ook te hoog altijd schrapend erover ook al ga ik schuin:P[/rquote]
dat is ook logisch als je er met 80 over heen knettert :D
Bert, dank je voor het aanbod, maar de intentie is inderdaad om meer zelf te gaan doen,
en minder vaak de garage te bezoeken.
Daarom vroeg ik ook om tips, en die heb ik inmiddels weer, waarvoor mijn dank aan allemaal.
Zo gauw het voorjaar voelbaar aanbreekt ga ik met een aantal zaken aan de slag,
gesteund door de nog aan te schaffen vraagbaak.
Ik moet wel zeggen dat mijn garage mij tot dusver altijd fair heeft behandeld,
en het vel niet over de oren heeft getrokken.Als ik met de Astra voor een beurt naar de garage ga, dan combineer ik dat meestal met een vraag als,
Kijk even naar de remmen aub want daar hoor ik een bijgeluid.
Tot dusver is volgens de heren monteurs alles in orde, maar ik ben niet tevreden zolang dat geluid hoorbaar is.Dus zit er niets anders op dan zelf de boel grondig te inspecteren, waarbij dan jullie tips zeker een welkome aanvulling zijn.
Ondanks de hoge kilometer stand is de Astra in goede conditie, want er is nooit een beurt overgeslagen.
En de beurten laat ik ook wel door de garage uitvoeren, want ik wil hier op de oprit niet met olie aan het kliederen.
Dat zou de buurt ook niet echt waarderen vrees ik.Maar een rem en toebehoren ga ik ondertussen wel een uitdaging vinden.
Ik heb mijn Astra G nu ook 6 jaar, en heb dezelfde ervaring,
het is inderdaad de aard van het beestje.
In het begin dacht ik ook een probleem te hebben, en ging ermee naar de garage, welke constateerde dat het normaal Opel gedrag was.Het is een schrale troost, maar uiteindelijk wen je vanzelf aan.
Nou, mijn Astra is inmiddels gecontroleerd, en helemaal in orde bevonden.
Tja, dat zal dan wel…ik heb niet de indruk dat er veel gebeurd is,
zelfs de defecte bodemplaat is niet vervangen.
Dat had ik eerlijk gezegd wel verwachtbeetje jammer :(
Afijn, hij is in ieder geval veilig…..hoop ik :hmmz
Mijn Astra staat op dit moment op de brug bij de Opel Dealer,
ik haal hem morgen weer op, en ben zeer benieuwd wat er aan gedaan is.to be continud :)
Dat wist ik natuurlijk niet.
In zuid Frankrijk nog wel, jij mazzelaar….ruilen met oost Nederland :D
-
AuteurBerichten