Mijn nieuwe Opel Mokka heeft ook het navi 950 systeem aan boord en ik ben er absoluut niet tevreden over. Te late info, de verkeerde kant opsturen, soms geen info, zeer irritante stem die namen volledig verbasterd, stem gaat dwars door radio, zonder dat de radio tempert.
Waarom moet in een stad iedere straat benoemd worden? dit leidt alleen maar af.
Er zijn nog vele kleine en vervelende tekortkomingen van dit systeem.
Ik heb eerst mijn dealer geraadpleegd, maar die vertelde mij dat er gewacht moest worden op de update en dat kon nog wel even duren.
Vervolgens heb ik mijn klachten neergelegd bij Opel Nederland. Die vertelde eigenlijk het zelfde verhaal, maar gaf wel aan dat ze dosier over mijn zaak hadden aangemaakt en wanneer de update er is (dat moet ik via de dealer wel zelf in de gaten houden) kan ik weer contact opnemen met Opel Nederland. De vriendelijke mevrouw aan de lijn durfde wel geen toezegging te doen of die dan gratis is. Ik heb aangegeven dat deze tekortkomingen volgens mij onder garantie vallen, omdat het systeem niet doet wat het moet doen.
Mijn advies: KLAAG BIJ OPEL NEDERLAND OVER HET NAVIGATIESYSTEEM. MISSCHIEN DAT VEEL KLACHTEN LEIDEN TOT EEN SNELLE OPLOSSING.