Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nu loopt het onderzoek nog met enige vertraging door de vakanties.
Heb ook totaal geen last van de klachten die je normaal zou aantreffen bij een kapotte turbo, en ik ben dan zelf geen automonteur dus zou niet weten waar dat stangetje zou moeten zitten.Gisteren er nog mee naar Antwerpen gereden en ook was de melding van de service al sinds afgelopen vrijdag verdwenen.
Maar we houden moet en ik hou de turbo nu niet zo vaak droog meer, maar met 5000 toeren rij je toch iets harder dan is toegestaan……
Hoezo turbo kapot?Toch blijft de melding staan en ik heb het door iemand anders ook uit laten lezen, en die komt bij de lagedruk sensor uit en een sensor in een spruitstuk.
Die blijven nu de service melding geven, en ik krijg nog bericht van iemand die er meer over kan vertellen, maar die is nog met vakantie.Misschien nog maar een keertje los gaan op de Duitse autobahn, alleen wacht ik dan wel tot velen al slapen, en ik vakantie heb haha.
Zal hem ook eens verder doortrekken naar 5000 tot 6000, al ben ik wel geneigd om eerder over te schakelen eerlijk gezegd.Je hebt gelijk dat je zegt dat het motorvermogen te groot is voor Nederland, en het aanspreken heeft me al eens een waarschuwing opgeleverd van de politie :agent , maar daar bleef het dan ook bij.
Behalve die andere kolere boetes van 10 euro en 15 euro voor een paar kilometer te hard, maar die heeft iedereen weleens op de deurmat zien liggen.Nu zet ik wel de cruise control in op dergelijke trajecten, en dat scheelt al een hoopje brieven per jaar :D
Nou ik heb de wijze raad opgevolgd van iemand die ook veel met verschillende auto’s gereden en dus ook weleens problemen had.
In dat geval ging het om een Saab 900 turbo en die gaf ook storing op storing, maar nadat de auto eens flink gepushed werd verdwenen die storingen als sneeuw voor de zon :DNu had ik eigenlijk helemaal geen klachten, die je normaal gesproken zou hebben met een kapotte turbo, en daarmee heb ik de auto vandaag eens flink op de staart getrapt bij de buren.
Eerst goed warm gereden en eenmaal over de grens ging het los, tot 250 km/h maar niet te lang want het was er net iets te druk voor op de weg.
Dat heb je ook in de vakantietijd, dan hebben veel meer mensen vrij, en is er meer autoverkeer op de weg.Nu heb ik al vaker met grotere auto’s zo hard gereden en ik blijf echt niet blind doorjagen tot ik op een bumper kleef, maar toch geprobeerd de snelheid erin te houden.
Met het grootste gemak ging dat van een leiendakje, dus ik snap werkelijk niet hoe die knul bij de garage aan die diagnose kwam, want met een echt kapotte turbo rij je niet zo hard en zeker niet zo ver.Na het contact te hebben uitgezet, was ik wel nieuwsgierig na of de melding “voertuig dringend service nodig” was verdwenen, en wat zou je denken?
In mijn geval ben ik ook nog niet klaar want de dealer waar ik hem kocht roept alleen nieuwe turbo, want die wil snel geld zien.
Heb totaal geen last van turbokwaaltjes en dan moet ik geloven dat ie stuk is of gaat?
Nee helaas voor de dealer ik laat het nakijken, en als blijkt dat het een schuifmechanisme is van de variabele turbo die op mijn motor zit, die zijn werk mogelijk niet goed doet, dan kijk ik liever daar naar dan meteen een nieuwe turbo erop te schroeven.In geval van slijtage zal ie toch vervangen moeten worden, maar dan wel tegen een aangenamere prijs dan de dealer noemde.
Tijdelijke storingen wordt ik nog niet door geplaagd, en lijkt me ook lastig als je er niks van terug kan lezen in het systeem, want je wilt de oorzaak weten.
Het lijkt haast wel de luiheid van de IT boys en girls die deze samenvatting hebben bedacht, en hier doorschemert als je weer eens geplaagd wordt door de zoveelste algemene melding.Hoop voor jullie dat je ooit duidelijkheid krijgt over waarom je die storingen bij tijd en wijlen op je display krijgt, en dan wel uitleesbaar door de dealer.
Het vermoeden is dat het bedieningsdeel niet goed werkt en mogelijk dus is versleten.
Geen klachten nog qua motorvermogen, al heb ik voor mijn gevoel wel iets van ingeleverd.Deze auto hoort 220 pk te hebben en stel dat je er een 40 tal van mist, dan kom je alsnog vlot mee met een 2 liter motor alleen zal op snelheid komen langer duren.
Zou best weleens een meting willen laten doen, alleen ik denk niet dat het verstandig is dat met een mogelijk defecte turbo te doen.Als je de auto start, staat er bij mij althans eerst “Bezig met controleren” Daarna komt de melding “service dringend nodig” en die druk ik weg met die toets op je richtingaanwijzer.
In mijn geval krijg ik die storing, omdat er twee sensoren gillen dat ik te weinig druk krijg uit mijn turbo, en aangezien er nog niks gedaan is aan die turbo, blijft de melding hardnekkig komen.
Toch blijk ik sceptisch, aangezien ik een second opinion wil aangaande die sensoren die mij parten blijken te spelen.
Een auto blijft ondanks alle elektronica toch ook een mechanisch ding wat kapot kan gaan, of onderdelen ervan, en daar is niks vaags aan ;)Het zit hem in dat variabele deel wat zijn werk niet meer goed doet.
Heb vandaag uitleg gekregen na dat ik erom vroeg.
Omdat er weinig (lees optisch bekeken) stuk is aan het systeem, en er weinig klachten te melden zijn geen lekkage geen gefluit of overmatige rookpluimen, doet wel je geloof erin een beetje wankelen ;)
Het blijkt dat er sensoren ergens in het systeem zitten, die de druk meten die in mijn geval te laag is voor wat ie moet leveren.Ga zeker eens op internet kijken, en ja ook van diverse fora al oplossingen gekregen zelfs van een niet autoforum :D
En ja als de turbo groter kan en mag, dan zal ik het zeker niet schromen om daar ook eens naar te kijken :thumb
@Rottentweetie wrote:
Zeer mooie en nette Insignia’s allemaal hier! Zit soms m’n ogen uit te kijken! :kewlpics :wub
Misschien binnenkort maar is even een keer een Insignia meeting of iets dergelijks organiseren??Zat ook al mijn ogen uit te kijken hoor naar al die mooie ander Insignia’s ;)
Wellicht is een meeting wel een goed idee, maar waar vindt zoiets dan plaats?
Hallo mijn naam is Hans Jongerius, hier ingelogd als Hans Insignia, en ik heb sinds september 2015 deze Insignia bij een dealer gekocht :thumb
Las al eerder op jullie forum mee, en nu maar de schoen aan getrokken om mij eens aan te melden om mee te doen :D
De auto is uit 2010 en heeft een 2 liter turbo motor die prima bevalt, voorheen altijd met mindere auto’s gereden dus dit is wel een beetje extra genieten voor mij :thumbup
M.v.g.
Hans Insignia
-
AuteurBerichten