Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Beste Opel rijders,
Even een tijdje niet actief geweest…excuses hiervoor. Maar we hebben uiteindelijk gekozen voor een 2.5td 6 cilinder uit een opel omega (Bmw motor). Deze hebben we inmiddels ingebouwd en ik heb afgelopen week mijn eerste rondje gereden.
Ik heb een donorauto (opel omega) gevonden en deze motor en automaatbak compleet overgebouwd. De achteras hebben we niet veranderd, volgens deskundigen moet deze as het aankunnen. De cardanas is natuurlijk op maat gemaakt en opnieuw gebalanceerd. Ik heb begrepen dat de achteras van een rekord diesel sterker is dan normaal.
Als deze eenmaal klaar is, wil ik eerst een paar weken rondrijden en de technische mankementen die ik tegenkom repareren. En daarna moet hij een keer overgespoten worden.Daarnaast ben ik ook een opel rekord D caravan tegengekomen waarvan de carrosserie nog supergoed is. Die hebben we dan maar ook erbij gekocht. Dit begint echt een ziekte te worden.
Hier ben ik toch echt van plan een 6 cilinder 180pk blok benzine in te bouwen. Het liefst met een 5 bak. Hier heb ik ook wat vragen over, maar misschien moet ik daar een aparte topic van maken.Of kan iemand mij vertellen wat een 1.7n achteras aankan kwa koppel/pk? Ik heb namelijk ook gehoord van een opel liefhebber dat een rekord d caravan een sterkere as(net als de diesel variant) heeft dan een sedan.
Welk blokken Kan deze achteras aan? De 2.2 4-cilinderblok zal geen probleem zijn toch?
Maar zou deze ook de 6 cilinder 180pk/248nm aankunnen? of moet ik daar ook echt een commodore B-C achteras inbouwen?Beste wim v6,
Wat moet er gebeuren om dat 1.7 blokje op te voeren naar 130 pk? Ik ben echt benieuwd.
Misschien wil ik dit blok in een rekord D plaatsen. Alvast bedanktMannen,
Ik zit echt te overwegen om te gaan voor de Isuzu motor 17 td. Die 2.3 td kan ik echt niet vinden. Heb heel de dag gezocht. Die bedford garage heb ik ook gebeld. Aardige kerel, maar echt veel te duur. Ik snap het wel, ze zijn natuurlijk bijna niet te vinden.
Ik heb begrepen dat ik een manta bak of een omega 2.0s bak nodig heb voor de ombouw van de Isuzu.
Wat vinden jullie?
Beste Mensen,
Echt super bedankt voor jullie info. Ik heb hier veel aan.
Ik ga toch voor de 2.3TD heb ik besloten. Alleen zijn die dingen inderdaad niet te vinden. Maar ik heb ook geen haast. Dit dieselblokje loopt ook perfect.
Als iemand er een heeft liggen hoor ik het graag.
Ik heb ook een stuurbekrachtiging van een commodore gekocht. De schutbord moet waarschijnlijk aangepast worden. Louwe 16 klepper… jij hebt hier zeker ervaring mee :D@2100diesel…. Met de originele versnellingsbak bedoel je de bak die bij de 2.3td hoort neem ik aan? Dus als ik voor de td ga heb ik eigenlijk een 2.3td blok en bak nodig. Dit klinkt wel aantrekkelijk. Alleen lees ik vaak dat die dingen niet vooruit te branden zijn en dat ze rond de 1 op 10 verbruiken. Nu gaat het natuurlijk niet in eerste instantie om het verbruik…maar niet vooruit te branden EN 1 op 10…. misschien kan ik iets doen met de pomp en intercooler. Het zou super zijn als ik rond de 120 pk kan uitkomen…Heb je hier toevallig ervaring mee?
In ieder geval.. Top! bedankt.@ goldmember. Wat ik mij nog steeds afvraag is of de senator of omega achterassen passen op de Rekord D, zodat ik een 6 cilinder donorauto kan pakken waar de achteras, of misschien nog beter, waar heel de aandrijflijn inpast.
Zo niet, welke achteras en cardanas passen er zonder veel moeite erop die de 6 cilinder aankunnen (naast de commodore B). Of zijn de assen van Rekord D/E van de 4 cilinder benzinemotoren sterk genoeg voor de 6 cilinder?
Bedoel je met ophanging wijzigen de steunpunten van de motor/bak? Of ook de achteras?Wat betreft de foto’s….PLEASSEEEE…. IK ZOU JE HEEL DANKBAAR ZIJN!!
@alex… Inderdaad…het is een groene :D
@2100diesel… Ik zal binnenkort foto’s proberen toe te voegen. Als ik een 2.3 td blok erin leg, kan ik dan de huidige achteras blijven gebruiken? En past de achteras van de E rekord diesel met/zonder aanpassingen in de D rekord?
En hoe zit het als ik een snelle 4 cilinder pak vd rekord E, bijv 2,2i?@goldmember… Is het niet mogelijk om alles over te bouwen van senator of omega? Za ja…moet er dan veel aangepast worden? We beschikken over alle apparatuur om alles te snijden en te lassen. Maar ik wil er binnen een paar maanden in rijden. Het moet niet uit de hand lopen.
De opel Commodore is bijna niet te vinden. De omega’s zijn spotgoedkoop. Vooral de latere modellen.
Ik hoor het graag van jullie. Alvast bedankt voor de reacties. Aan de hand van jullie reacties ga ik inkopen doen ;) :D Dus ik zou het zeer zeer waarderen als ik bruikbare info van jullie krijg.
-
AuteurBerichten