guus1963

Aangemaakte reacties

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: UEC Varianten – Voertuig ruststroom optimalisatie #18362171
    guus1963
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 March 2014

      Hallo allen beste opel maatjes hier ????? ik ben nu een half jaar verder en ik rij nog steeds met de stand niet actief?? en tot heden geen problemen meer gehad?? wat die functie nu precies doet is me nog steeds niet duidelijk??? ik laat het zo maar verder voor wat het is ???het probleem van telkens snel een lege accu te hebben is met deze instelling vrij wel nihil??? en de accu wordt zeker voller geladen dan met de stand actief dat mag duidelijk zijn???? groetsss guus???

      In reactie op: UEC Varianten – Voertuig ruststroom optimalisatie #18357527
      guus1963
      Deelnemer
        Lid sinds:
        16 March 2014

        Hoi Haasje17   de Accu is 65 Amp

        maar het volgende ik zie ook dat je moderator bent en gezien ik nu mijn onderzoek gedaan hebt zag ik dat het niet gaat om de varianten instellingen van de UEC maar deze varianten van het   “Voertuig ruststroom optimalisatie”  “optimalisatie stand-by stroom     Actief/ Niet Actief” Maar  is te vinden in de BCM

        kan jij die UEC’s veranderen naar BCM  dat is misschien wat handiger voor de zoek functie hier en als er iemand opzoek wil gaan naar die functie en dan NIET :wacko: :wacko:    eindeloos zit te zoeken in de UEC  maar zoals beloofd ik hebt het een en ander vast gelegt

        =================================================================================================

        met de  BCM variante optie/keus “Voertuig ruststroom optimalisatie” “optimalisatie stand-by stroom : ACTIEF ”   is het totale accu verbruik

        Alles uit en de sleutel uit het kontakt is de gebruikte rust stroom : 0.13 Amp

        Sleutel in het kontakt op stand 1 en radio aan : dan is de stroom loop even 5,1 Amp en na 3 min constant 4.0 Amp

        de radio en Cid Display gaat na 10 min automatisch uit

        Sleutel in het kontakt op stand 2 (Ontsteking stand)  en de radio aan : dan is de stroom loop constant 11 Amp

        =============================================================================================

        met de  BCM variante optie/keus “Voertuig ruststroom optimalisatie” “optimalisatie stand-by stroom : NIET ACTIEF ”   is het totale accu verbruik

        Alles uit en de sleutel uit het kontakt is de gebruikte rust stroom : 0.13 Amp

        Sleutel in het kontakt op stand 1 en radio aan : dan is de stroom loop constant : 3,1 Amp

        de radio en Cid Display gaat na 10 min automatisch uit

        Sleutel in het kontakt op stand 2 (Ontsteking stand)  en de radio aan : dan is de stroom loop constant 7,3 Amp

        de radio en Cid Display blijft constant aan  (zonder draaiende motor bedoeld natuurlijk)

        =============================================================================================

        wat mij wel op viel in mijn aansteker houder heb ik zo volt met binnen temp meter zitten en met de stand Actief was de spanning altijd 13,1 v bij gewoon stationair draaien  en boven de 1700 toeren werd dat 14 v en boven de 2000 toeren haalde de dynamo spanning hoogste 14,1 v

        Maar nu in de Stand NIET ACTIEF  is het bij 13,7 v  bij stationair en boven de 1700 of meer toeren is de dynamo spanning constant 14.6 v

        dus ja ik neem aan dat me accu nu veel voller geladen zal worden wat ik volgens mij al ook merkte met de motor starts na een stukje rijden

        in de niet Actief Stand

        ==============================================================================================

        mijn conclusie :

        er is een duidelijk verschil dat heb ik gemeten in die optie met de stand niet actief / actief   ik heb hem dus nu in NIET ACTIEF staan

        wat er nu aan stroom verbruikers is uit gegaan weet ik natuurlijk niet ik mag aan nemen dat deze dingen wel weer aan staan bij de Motor loop

        want ik kon tijdens het rijden of bij het  stationair draaien geen dingen vinden :negative: :negative:   die niet meer werkte

        ik ga het zo maar een tijdje proberen en kijken of me snelle accu leegte hier mee is opgelost en ik hoop nu niet in eens in deze stand een fout code lampjes ervaringen te gaat krijgen  :wacko: :wacko:

        maar die zijn we ook wel weer gewend van Opel  :rolling:  :rolling: en daar schrikken we niet zo snel meer zo van  :tongue-out:  :tongue-out:

        nou ik hoop dat ik met deze hele rubriek iemand in de toekomst kan helpen met deze onderzoek van de

        BCM variante optie/keus “Voertuig ruststroom optimalisatie” “optimalisatie stand-by stroom : ACTIEF / NIET ACTIEF ”   :applause02:  :applause02:

         

        In reactie op: UEC Varianten – Voertuig ruststroom optimalisatie #18357320
        guus1963
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 March 2014

          hoi haasje17  alvast bedankt voor je reactie

          ik heb het geprobeerd maar stuit op een probleem als je tenminste bedoel met hoe lang het dan duurt

          voor dat de accu leeg is  het probleem is de radio gaat niet aan zonder de sleutel die moet ik er eerst in te doen

          als de radio aan is en haal de sleutel eruit is de radio ook meteen uit en als ik de sleutel er in laat is het ongeveer

          een goede 30 min en dan gaat de radio uit  dan de sleutel door draaien na het contact gaat de radio weer aan

          en sleutel weer terug gedraaid en ja hoor na een 30 min radio weer uit

          dit is trouwens nu zo opel  Zenec 5011D  Android radio  maar dit van die accu zo snel leeg gaan gebeurde ook al met me Opel CD70 Navi

          en de optie in het CID system menu instellen van   (radio aan zonder ontsteking)  kan ik wel aan vinken via het board menu maar dat blijft het zelfde

          dus zal dat wel in de software van de CD70 zitten en dat werkte ook gewoon dat weet ik nog toen de cd70 er nog in zat

          maar de Zenec radio reageert helemaal niet op deze aan/uit vink optie :-( :-(

          (nu weet ik ook nog als de cd70 uit was gegaan door de sleutel eruit  te halen kon je de power volume knop in drukken en dan ging die als nog aan nou weet ik niet of dat dan ook maar een 30 min was geweest tenzij je dat vinkje zetten van radio aan zonder ontsteking misschien iemand met een Vectra C en een cd70 dvd en dat dan nog wel ff wil testen en als waarde volle info voor het forum te vermelden :good: :good: )

          maar ik kan dan wel weer de uren of minuten instellen in de systeem setting van deze radio maar al kiest ik daar 4 uur  Opel is dan toch wel weer heel netjes en beleeft door heel trouw en erg kieskeurig te blijven om me radio gewoon weer na een 30 min uit te zetten  :wacko:   :wacko:

          dus wil ik radio langer aan houden dan is misschien de optie het contact aan zetten maar dan is de boel nog sneller leeg maar ik had wel gezegd

          met  30 min me accu leeg maar vandaag ging die net wat langer mee 55 min maar ja het wordt ook weer zomer dus hebben we meer stroom in de accu het is net een LPG tank haha

          ik denk dat ik het weekend maar is een amper tang gaat pakken die om me pool gaat hangen kijken welke stroom er al dan loopt dan zet ik de radio aan met de sleutel erin en kijken hoeveel het dan is  een rekensom nu uit het hoofd zou zeggen zo 30 Amp/p/u moeten zijn wil ik na 50 min al niet meer kunnen starten

          en ik zal dan meteen ook ff die  “Voertuig ruststroom optimalisatie” “optimalisatie stand-by stroom is op “NIET ACTIEF” zetten  en dan is kijken wat er uit de accu getrokken wordt zonder en met de radio aan en sleutel erin en eruit  kijken of deze optie er in elk geval wel wat mee te maken heeft

          toch blijft ik het ook gek vinden dat er nergens info over te vinden is over die “Voertuig ruststroom optimalisatie”

          maar ik weet nu al wel zeker binnen kort zal er hier een hele uitgebreide info op het forum staan daar over door al me testjes en dat alles ook nog in onze eigen NL taal  :yahoo: :yahoo: :applause01:  :applause01:

          groetsss guus  :good:   :good:

           

          In reactie op: UEC Varianten – Voertuig ruststroom optimalisatie #18357307
          guus1963
          Deelnemer
            Lid sinds:
            16 March 2014

            Oke dank je wel voor je reactie maar die

            Voertuig ruststroom optimalisatie is je dat wel bekend en wat dat dan precies doet

            en dat me ecu’s aan zouden staan bij een vectra c met alleen de sleutel er dan in zou dat misschien

            dan kunnen komen door dat bij mij de

            “Voertuig ruststroom optimalisatie” “optimalisatie stand-by stroom juist  op    Actief staat ingesteld

            of is dat ergens anders voor  ik kan  hem wel zomaar op  niet actief zetten  maar weet niet wat er dan allemaal uitgezet wordt

            dus misschien niet zo slim omdat dan zomaar uit te zetten kan ook niks in tis2000 of op het internet over vinden is toch wel een

            beetje raar over die optie die in 2007 al bestond

            maar misschien weet jij deze optie te onthullen of iemand anders hier op het forum

            groetsss guus

             

            In reactie op: AF23-5 Automaat Valt Spontaan Stil #18357270
            guus1963
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 March 2014

              Hoi hoi ja kon dat maar er staat gewoon helemaal niks in en in de Ecu van de Motor ook niet

              heel soms staat daarin geen communicatie met de h-canbus  ook soms maar niet permanent

              en ook soms geen communicatie met TCM maar ook niet permanent

              en als je alle foutcodes wist  en de storing van de bak valt in ook dan staat er nergens wat helaas

              wat mij wel opviel was tijdens de bak drive heeft en gewoon in D stilstaat en je kijk in de TCM met de Tech2

              in de lijst 3 dan zie je daar Voertuigsnelheid en AT-uitgangssnelheid  beide staan op  0 km/h  maar terwijl je gewoon in D stilstaat

              zie je hele snelle momenten 3 km 10 km 2 km 60 km  dan weer poosje gewoon 0 km  en dan als je wat gas geeft voel je dat de bak al wat gaat

              slippen en dan duurt het nog geen 2 minuten meer en dan draait ie vol in slip tot je motor uitzet even een paar minute geduld neem starten en rijden maar voor enkelen meters  en de bak gedraag zich dan gewoon normaal en vol trekkracht enz enz maar hoe warmer hoe sneller je stil staat en de temp van de motor is rond de 60 graden en dan zit de bak rond de 50 graden  en in de D en dan ze vrijloop in ze storing dan  draait het turbinewiel 737 omw/min en de motor 752 omw/min

              zal ff de Tech2 plaatjes erbij doen miss wat handiger

              Lijst 02Lijst 03Lijst 04.1Lijst 04.2

               

              In reactie op: Easytronic schakelen gaat vreemd #18169030
              guus1963
              Deelnemer
                Lid sinds:
                16 March 2014

                met op-com kan je hem resetten en opnieuw alles aanleren,programmeren
                gr michel[/quote]

                Hoi hoi astraboy34 weet je zeker dat je de easytronic met de op-com alles weer kan aanleren
                ik heb namelijk de opel op-com clone aangeschaft en de chinees soft 08-2010 en wat ik ook doe kan sommige ding programmeren dat gaat goed maar zodra ik de pdf file over de easytronic leest en opvolg lukt me niet om de handeling te doen zoals in

                stap 2 ” adaptation point setting ” klikt dan komt ineens een ander menu met de melding vanuit de ECU die met de tekst “ECU heeft meetwaarde blok aanvraag afgewezen ” en dan ben ik weer bij af dit gebeurd ook als ik op programmeren klikt bij de optie van de easytronic wat gaat er mis of wat vergeet ik en wat dan niet in de pdf easytronic staat (oplossing hier voor is moet geen Vectra selecteren maar ASTRA H Easytronic en dan kan je wel in de menu’s van aan leren aangrijp punt en versnellingen doen dus Vectra Easytronic in china soft 08-2010 niet ondersteund)

                en voor de mensen met een gebroken Easytronic koppeling accurator heeft en zij die denken dat ie heel diep in zijn buidel moet gaan tasten dat val heel erg mee voor 5 euro is hij weer gemaakt en is heel simpel om zelf te repareren

                ik zelf heeft pas geleden de kennis en ervaring ervan op gedaan 2 maanden terug en koppeling werkt nog steeds goed en niet meer gebroken gelukkie heb er nu ook wel verder alle vertrouwen erin dat het goed en sterk gemaakt is zo

                Groeten hier allen Guus

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)