Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heb de bobine gewisseld en het probleem was opgelost.
Een sensor, daar had ik mijn twijfels over.
Vandaag weer wat toertjes op circuit Zolder gedraaid, zonder problemen.Groeten
GunniOk, thanks voor de tips.
Vrijdag eens wat zaken proberen uit te sluiten.Groeten
Ziet er goed uit.
Wat is nu de minimum velgenmaat?
Op welke ET rijdt je nu?Groeten
Hazo.
En ge moet hier niet over 12cm rijden, maar over 9cm.
Er is een tolerantie.Groeten
Kan er perfect onderuit die kat.
Ik rijdt ook zonder kat en voor de keuring is dat geen probleem. Wagens van voor 1993 mogen de kat weg laten.
Maar een c20xe in een manta leggen?
Ik krijg mijn E kadett niet gekeurd met een c20let.Groeten
@rhandygsi wrote:
Hallo
Ik wil een F20 bak uit elkaar halen om te reviseren, mijn vraag is heeft iemand voor mij een werkplaatshandboek of iets digitaals.
Waar evt aanhaalmomenten in staan en hoe je hem het makkelijkst stap voor stap uit elkaar haalt.Alvast bedankt .
Mvg
Rhandy
Heb ik ook wel interesse in.
Ben ook bezig ene uit elkaar te halen, oa. om er een sper in te steken. Het originele dif is eruit.
Nu nog al die tandwielen.Groeten
@ckadett16v wrote:
En is het nog wat geworden in Essen
Komt er in de nabije toekomst.
Heb eerst een sper besteld voor mijn F20.De dbilas is de volgende stap.
Groeten
Woensdag naar motorshow Essen.
Eens kijken voor de Dbilas.Groeten
Zojuist enkele wielmoeren M10 x 1,25 gaan halen.
Op aanraden van Vinci. De getapte zal ik maar mooi aan de kant laten liggen wegens niet sterk genoeg.
Hadden ze bij Pirana Racing liggen. Die manne doen moto’s en quads.
Foto komt straks.Groeten
@Vinci wrote:
Ziet er naar uit dat ze die wel voor je hebben dan bij een brommer winkel!
Lijkt me ook het geval te zijn.
Zouden die sterk genoeg zijn?Groeten
@Vinci wrote:
Lekker vet:
http://www.ebay.de/itm/1-Stuck-Nissan-Suzuki-Subaru-Radmuttern-M12x1-25×17-SW-21-/261175727870?pt=DE_Autoteile&hash=item3ccf4956fe” onclick=”window.open(this.href);return false;Zou eerst eens op die bout een winding of tien met de schuifmaat opmeten en als je dan op 12,5mm uit komt is het M12x1.25 draad heh… Weet het wel vrij zeker dat het die maat en spoed is…
Succes! :thumb
Hallo,
Zal straks een foto posten.
Bij mij is het echt wel M10 hoor. Die bout kwam toch uit de bus.Groeten
@Haasje17 wrote:
doe je het via je werk of een kennis?
Via mijn werk gaat dat niet.
Ben militair.Groeten
Wij hebben hier in de buurt een Fabory ijzerwaren winkel. Deze heeft ze wel, maar je kan er enkel met een BTW nummer kopen.
Dus bedrijven enzo.
Norige keer was ik daar aan het shoppen en bij het afrekenen stond ik daar. Zonder nummer krijg je niets mee.Groeten
Moer zou ook kunnen, moest ik er vinden met de juiste draad. Ik ga geen doos van 100 stuk kopen.
En eerst dacht ik met een bus is het ongeveer origineel.
Wat ik erin las, weet ik nog niet zeker. Als ik moeren vindt, misschien de moer.Groeten
@Vinci wrote:
Niet bang, weet het zeker…
Uit een Duits carrosseriebouwershandboek:
“Geschnittenes Gewinde im KFZ – Bereich ist fahrlässig !!”
Gerold draad heeft een veel grotere treksterkte en kan veel vaker los en vast gemaakt worden en kan dynamische belasting veel beter aan. En waar vind je nou nog sterkere dynamische belasting dan op een draagarmbevestiging! Tijdens het remmen komen daar krachten op waar je u tegen zegt, ga er maar eens aan rekenen! Maar in de praktijk is ook vaak zat gebleken hoe veel dit uit maakt!
Bussen zijn gemaakt. Nu nog de oude weg en de nieuwe erin.
Heb ze wel wat hoger gemaakt, dus meer schroefdraad. Komt ook een langere bout in ivm de versteviging die erbij komt.Groeten
@Vinci wrote:
Kan op allerlei manieren, zoals hierboven, of je kan hem er af slijpen, eerst met een doorslijpschijf en dan lamellenschijf en als hij er af is een moer er op lassen. Volgens mij is het M12x1.25 metrisch fijn. Je kan dan van boven af een paar lasproppen geven zodat hij op z’n plek blijft. Dan wel even een bout er in van onder af, zodat hij goed recht zit en mooi voor het gat.
Die vloer is nog mooi zeg!! :shock:
Zo had ik het ook in gedachten.
Vanavond op de avondschool gewoon zo een bus namaken. Eventjes wat schroefdraad tappen.
En deze dan op de voorziene plaats vast lassen. Grotere maat bout ben ik niet zo voor.Groeten
@ckadett16v wrote:
Of voor de keuring even wisselen :jerry :jerry
Moet nu al zoveel wisselen voor de keuring.
Turbo blok heb ik ook liggen. Ben nog aan het twijfelen wat te doen.Wagen inschrijven in Nederland of Duitsland, ma da gaat zo simpel niet meer.
@lefthandsideee wrote:
@gunni wrote:
Ferm project.
Blijft deze op belgisch kenteken rijden?
Want officieel krijg je de motor niet op kenteken hier.Groeten
xe niet op kenteken krijgen? waarom dan wel?
ik rij in Belgie met een gsitjeC20let in een Gsi krijg je in België niet gekeurd.
Groeten
@kadettgsiboy wrote:
In Belgie is er ook weer 1 bij gekomen :wub
Eindelijk iets gevonden naar mijn zin :assGrtz
Dan zijn we met 2 in Leopoldsburg.
Groeten
Ik heb die van TX autosport, maar wel die ze aanbieden voor Kadett met de Spal erop.
Groeten
Nu heb ik al vanalles vervangen, zelf de ram er terug af gehaald.
Het is al beter, maar:Hij start direct, stationair draait hij koud op ongeveer 2000tr/min.
Na enkele minuten begint het toerental te schommelen tussen 1500 en 2000tr/min. Niet hoger en hij valt ook niet meer uit.
Ook tijdens het rijden is het merkbaar. Niet als ik gas geef, maar wel bij ingedrukte koppeling aan het rood licht ofzo.Bij opel kunnen ze hem niet uitlezen met de Tech 1, want die zou geen signaal (spanning) krijgen.
Iemand van de kenners een ideetje?
Groeten
Gunni@Vinci wrote:
Dat hangt van veel dingen nog af, wieldiameter, soort banden, uitlijning, vermogens en koppelkromme, voorkeur. Wat ik heel erg veel lees is wat mijn ervaringen bevestigen is dat met de F28 je turbo lekker opgespoeld is en hij gaat als een raket en het moment daar is om te schakelen je gelijk weer bij de 4000-5000 toeren uit komt. En als je je schakel moment door de bak laat domineren dan is de turbo misschien net lekker in aan het komen als je op een lekker toerental in de volgende versnelling uit wilt komen. Een F28 is ideaal gezelschap voor op een dikke 250PK Sjaak Spies motor. Er zijn momenteel veel Duitsers zelfs mooie tijden aan het neerzetten met 4 bakken op een let! Persoonlijk zou ik een F18 huis pakken, met WR+ tanden, F20 uitgaande as en ringwiel en uiteraard sper er in. Die F20 ringwielen zijn breder en sterker dan F18, huis van de F18 is heel sterk en de verzetten en synchro’s, wel ook uitgaande as een F20 of F16 lager pakken, die heeft meer ‘kogels’… Dat zou ik met mijn huidige ervaringen en gebaseerd op meningen en ervaringen van wat circuit jongens kiezen.
Ok Thanks.
Nu weet ik ongeveer wat ik moet zoeken voor mijn kadett. Deze winter komt de turbo erin.@Vinci wrote:
Da’s een lekkere bak ja, ieder zijn meug, maar ik ben niet de enige die die bak veel te kort vind op een turbomotor. Hangt van veel dingen af hoe jij hem ervaart natuurlijk, en het is een lekker sterke bak ook.
En wat is dan de ideale bak voor op circuit met een c20let?
Groeten
@nl-tuning wrote:
@gunni -80 kan je zo los kopen.
mvg Nick
Voor de achteras?
Hier vindt ik ze toch niet.
Waar kan ik deze dan bestellen?Groeten
-
AuteurBerichten