F20

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262829
    rhandygsi
      Lid sinds:
      11 April 2012

      Hallo

      Ik wil een F20 bak uit elkaar halen om te reviseren, mijn vraag is heeft iemand voor mij een werkplaatshandboek of iets digitaals.
      Waar evt aanhaalmomenten in staan en hoe je hem het makkelijkst stap voor stap uit elkaar haalt.

      Alvast bedankt .

      Mvg

      Rhandy

      #18202333
      gunni
        Lid sinds:
        2 August 2004

        @rhandygsi wrote:

        Hallo

        Ik wil een F20 bak uit elkaar halen om te reviseren, mijn vraag is heeft iemand voor mij een werkplaatshandboek of iets digitaals.
        Waar evt aanhaalmomenten in staan en hoe je hem het makkelijkst stap voor stap uit elkaar haalt.

        Alvast bedankt .

        Mvg

        Rhandy

        Heb ik ook wel interesse in.
        Ben ook bezig ene uit elkaar te halen, oa. om er een sper in te steken. Het originele dif is eruit.
        Nu nog al die tandwielen.

        Groeten

        #18202334
        rhandygsi
          Lid sinds:
          11 April 2012

          Kijk nog een gedesinteresseerd ik hoop echt dat iemand wat heeft .

          MVG Rhandy Sinke

          #18202335
          Miruni
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 February 2007

            Ik zou gewoon foto’s maken bij het uit elkaar halen.
            Zo heb ik het ook de eerste keer gedaan.
            En alles netjes op volgorde leggen.

            Aanhaalmomenten heb je niet echt nodig. Zitten niet veel bouten in die je los moet halen.

            Het enigste wat je wel nodig hebt is een speciale poelietrekker om de vijfde versnelling eraf te halen.
            De meeste standaard poelietrekkers passen niet. Je hebt vrij dunne vorken nodig om achter het
            tandwiel te komen.

            De eerst keer is het lastig. Maar uiteindelijk valt het best mee. :thumb

            #18202336
            rhandygsi
              Lid sinds:
              11 April 2012

              Kijk bedankt voor de info heb je misschien een foto van zo´n trekker

              Mvg

              #18202337
              Vinci
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 August 2009

                Het haynes manual van de Astra MK2/Belmont heeft heel mooie stap voor stap foto’s, en uitleg in het Engels en ook explosietekeningen. Is daar wel redelijk uniek in, want ik heb zowat alle vraagbaken in het Engels, Nederlands en Duits en geen enkele is zo uitgebreid hierin.

                Verder is het een simpele bak hoor, en ik zit in Hilversum, en heb meerdere bakken in onderdelen liggen, en ook mogelijkheden, dus kan misschien wel een keer wat afspreken. Nou zit ik de komende weken nog zeer krap qua tijd, maar als het geen enorme haast heeft dan over een paar weken evt.

                #18202338
                rhandygsi
                  Lid sinds:
                  11 April 2012

                  Bedankt voor de info vinci heb je misschien en link of foto van dat boek zo dat ik hem ook kan aanschaffen.

                  MVG

                  #18202339
                  Vinci
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 August 2009

                    Deze bedoel ik, is op vele websites te koop hoor, dus zou effe goed zoeken naar de voordeligste…
                    http://www.preloved.co.uk/adverts/show/106411994/vauxhall-astrabelmont-75-81-classic-car-workshop-manual.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                    #18202340
                    rhandygsi
                      Lid sinds:
                      11 April 2012

                      Ik heb vandaag 3 boeken aangeschaft waar het allemaal netjes in vermeldt wordt hoe het allemaal werkt het uit elkaar hallen.
                      weet iemand waar je poulie trekkers kan koppen voor de 5de versnelling ??? de mijne zijn allemaal te dik

                      MVG Rhandy Sinke

                      #18202341
                      Vinci
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 August 2009

                        De 5 wip je er zo af, hoef je helemaal geen poelietrekker voor te hebben. Had de mijne er gewoon met twee bandenijzers vanaf gewipt…

                        En ja, er is in zowat alle vraagbaken een hoofdstuk over de versnellingsbakken en het uit elkaar halen enz. Alleen in de Haynes staan stap voor stap foto’s, en is een stuk uitgebreider.

                        #18202342
                        rhandygsi
                          Lid sinds:
                          11 April 2012

                          ja naar die vraagbaak moet ik nog ff opzoek,ok dus gewoon 2 bandijzers netjes en zo eraf wippen.
                          http://www.astra-mk2.com/forum/showthread.php?29396-Holland-My-Kadett-GSi16v-(turbo” onclick=”window.open(this.href);return false;)-restoration
                          ik zag ook dat jij op engels forums zat mischien dat iemand daar zo vraagbaak te koop heeft of een site weet ???.

                          MVG Rhandy Sinke

                          #18202343
                          Vinci
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 August 2009

                            Er staan er tonnen van op de Engelse Ebay. Mocht je er daar eentje van willen en zelf geen ebay hebben dan kan ik het evt. wel voor je regelen en jouw thuisadres opgeven voor de verzending zodat het boek direct naar jou gaat.

                            http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.Xhaynes+astra+belmont&_nkw=haynes+astra+belmont&_sacat=0&_from=R40″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                            En wat de bandenijzers betreft, zorg er voor dat je het tandwiel niet op de rand belast, want het is wel hard/broos materiaal en er vliegt dan zo een snippertje af. Als je van die mooie platte bandenijzers gebruikt dan steek je die er zo geheel onder en kun je mooi kracht van onder af er op zetten. Ik heb er zo al meerdere gedaan trouwens, en lukte altijd vrij makkelijk op die manier.

                            #18202344
                            rhandygsi
                              Lid sinds:
                              11 April 2012

                              Het zal echt super zijn al wil je zo boek bestellen wat zijn daar voor de kosten ???

                              Mvg rhandy sinke

                              #18202345
                              Vinci
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 August 2009

                                Tja, ze staan er voor allerlei prijzen, en als veiling, en als direct verkopen. Veel advertenties staan er zonder opgave van verzendkosten naar nederland. Beetje mazzel koop je er zo eentje voor drie tot vier pond en kom je met verzending uit op een tientje, vijftien euro. En je hebt er sowieso een voor ongeveer 20, bij sommige staat er al bij dat ze wel over de plas heen verschepen…

                                #18202346
                                Miruni
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 February 2007

                                  Als je de vijfde versnelling met twee banden lepels er afkrijgt heb je wel geluk.
                                  Bij de ene bak zit hij vaster dan bij de andere bak.
                                  Maar ik het er eentje bij gehad die erc echt niet af wilde.
                                  Maar je kunt het inderdaad eerst proberen voordat je een poelie trekker koopt.

                                  Ik zelf heb de poelieetrekker bij opel gehaald.
                                  Maar dat is geen aanrader als je maar eentje los wilt halen.
                                  Ding was echt aan de prijs.

                                  #18202347
                                  Vinci
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    3 August 2009

                                    Dan heb ik toch al een keer of zes geluk gehad, zonder enige uitzondering. Heb al best wat van mijn vrienden aan een zwaardere 5 geholpen op CR bakken en met mijn twee F18 bakken en mijn F16 bak lukte het ook zonder problemen.

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.