Gubel

Aangemaakte reacties

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Instrumentenverlichting #18377443
    Gubel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 March 2020

      Ik reageer op een bericht hier op dit forum. Opel verkoopt een product wat niet aan de eisen en omschrijvingen voldoet, waar een fabrieksfout in zit daarbij probeert een klantenservice van Opel de klanten af te wimpelen met allerlei onzin en neemt niet eens de moeite om haar kopers fatsoenlijk te woord te staan. Dat mag jij zagen noemen hoor als je ook zonodig iets wilt zeggen. :applause01:

      In reactie op: Instrumentenverlichting #18377427
      Gubel
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 March 2020

        Dat zuigt die medewerker uit zn duim, heb de Picasso 2 en de laatste 3 gehad , schermen waren altijd goed af te lezen. Een van de vele smoesjes van Opel kunnen weer beter teruggaan naar de naaimachines. Zie ook verbruik met exact dezelfde motor! Op snelweg 1 op 21

         

         

         

        . JF-646-G C4 Picasso schermen

        In reactie op: Ervaringen met klantenservice van Opel Nederland #18376908
        Gubel
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 March 2020

          [quote quote=18376513]Gubel alleen aan uw avitaar kunnen we afleiden dat je geen Opel fan bent , dus a.u.b. stop dan met deze site te schrijven. Ga op de franse forum sites uw gal spuwen.[/quote]

          Uw avitaar lijkt ook niet op die van een Opel fan hoe die er ook uit mogen zien.

          In reactie op: Ervaringen met klantenservice van Opel Nederland #18376902
          Gubel
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 March 2020

            [quote quote=18376894]

            Wat bedoel je met partikelfilter software laat de filter maar voor de helft rijnegen kans op een doorbranding van pot, FS

            zie voor oude terugroepacties https://terugroepregister.rdw.nl/Pages/Terugroepregister.aspx[/quote]

            Zag iets over een roetfilter idd, dat betreft dan een diesel ik heb een benzine motor in mijn grandland. Dezelfde motor heeft Citroen en Peugeot al sinds 2016 in hun modellen. Zelfs Mercedes heeft modellem met deze motor dus niet helemaal onbeproefd inmiddels. Was voor mij ook een reden om weer over te stappen op Opel.

            In reactie op: Ervaringen met klantenservice van Opel Nederland #18376865
            Gubel
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 March 2020

              Wat bedoel je met partikelfilter software laat de filter maar voor de helft rijnegen kans op een doorbranding van pot, FS

              In reactie op: Ervaringen met klantenservice van Opel Nederland #18376525
              Gubel
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 March 2020

                [quote quote=18376461]

                Ik vond het interieur van de Peugeot 3008 ook niet prettig stuur te laag, reed wel anders dan de Opel vandaar mijn keuze voor de Grandland. Veel sukses met de nieuwe Volvo hele mooie auto hopelelijk bevalt hij je ook zo. Denk dat ik er ook proefritje in ga maken.

                Dank je. En nogmaals, ik bedoel het niet persoonlijk, als ik zeg dat sommigen klagen dat je denkt: Waar gaat dit over? Maar ik begrijp óok de houding van Opel Nederland. En dan moeten in sommige gevallen, de goeden lijden onder de slechten. Ik had een offerte laten maken voor een GLX Ultimate, rood met zwart dak, en 18″” Bi-color black velgen (AGR+ leren bekleding) en die kwam op € 45.286,- Deze XC 40 komt me op € 44.800,-(gratis automaat € 2000,-)Dan rijd je na pakweg 4 weken met een nieuwe GLX, eigenlijk weer in dezelfde auto. Behalve dan een andere kleur. Vandaar mijn overstap naar Volvo. Echt weer iets anders. ;-) Bovendien kreeg ik bij Volvo nog nét iets meer inruil. (Dat telde ook mee) Ik hou je op de hoogte. De XC 40 komt in september.[/quote]

                Inruil is ook belangrijk zijn geen kakies waar je over praat, veel sukses met je nieuwe auto

                In reactie op: Ervaringen met klantenservice van Opel Nederland #18376452
                Gubel
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 March 2020

                  Ik vond het interieur van de Peugeot 3008 ook niet prettig stuur te laag, reed wel anders dan de Opel vandaar mijn keuze voor de Grandland. Veel sukses met de nieuwe Volvo hele mooie auto hopelelijk bevalt hij je ook zo. Denk dat ik er ook proefritje in ga maken.

                  In reactie op: Ervaringen met klantenservice van Opel Nederland #18376429
                  Gubel
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 March 2020

                    Vind een fabrieksfout niet jammeren over dingen die nergens over gaan, hiervoor hadden ze al lang een oplossing moeten bieden. De peugeot 3008 is wel degelijk dezelfde auto als de Opel Grandland, technisch zijn het dezelfde auto,s met ieder hun eigen look. Zie de testen over deze auto,s Dat Citroens en Peugeot wel eens uitbranden slaat nergens op. In de statistieken van branden ben ik dit nooit tegengekomen. In 1978 had ik ook een Opel Ascona die kraakte en rammelde ook aan alle kanten door het gebruik van goedkoop kunststof een probleem wat veel merken toen hadden.

                    In reactie op: Ervaringen met klantenservice van Opel Nederland #18376369
                    Gubel
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 March 2020

                      Ook weer typisch, als het niet goed werkt schakel je het uit, Peugeot 3008 en Opel Grandland zijn dezelfde auto,s De opel grandland is de eerste auto welke in samenwerking met het PSA platform is ontworpen maar met Opel eigenschappen. Bij een verstelbare achterbank kan je zelf je ruimte aanpassen meer ruimte voor passagier of bagage. Als de klantenservice van Opel Nederland de klachten niet aan kan (zie eerdere reacties) dan zijn er toch wel erg veel klachten en die zullen dan ook wel heel vaak bij de garage s staan ipv van merken waarbij ze de klachten wel aan kunnen. De klachten van het de niet af te lezen navigatie zijn er al sinds 2019 volgens de mededeling van Opel en dat is een fabrieksfout. Welke ervaringen heeft Hans GLX dan met een Peugeot of Citroen (PSA platform) als Opel 20 keer beter is.

                      In reactie op: Ervaringen met klantenservice van Opel Nederland #18376345
                      Gubel
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 March 2020

                        ik heb ook in verschillende merken proefgereden en elk merk heeft zo zn plussen en minnen die je dan afweegt. Bij een proefrit had ik de klachten die ik heb niet direct ontdekt. Die ondervond ik pas later als je er wat meer mee rijd. Ook heb ik wat testen over de grandland gelezen en daar kwamen deze zaken ook niet aan de orde. Dat Opel zo,n beroerde klantenservice heeft ontdek je pas als je deze nodig hebt. Het blijft me verbazen dat men deze handelswijze van een klantenservice en klachten heel normaal en vanzelfsprekend vind. Een fabrieksfout kan alleen een fabriek oplossen en niet een garage / dealer die zijn ook gebonden aan de werkwijze van Opel Nederland die neem ik aan in contact kan komen met de fabriek.

                        In reactie op: Ervaringen met klantenservice van Opel Nederland #18376318
                        Gubel
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 March 2020

                          Het rare is, iedereen herkent de problemen met Opel en Opel Nederland en vind dit gewoon normaal. Dan is er toch wel iets goed mis Met Opel (Nederland)

                          Vandaar mijn oproep in deze rubriek, wie heeft er ervaring met de klantenservice van Opel Nederland? Misschien kunnen we hier gezamenlijk iets tegen doen, toch aso als de klantenservice klachten krijgt gewoon de deur sluit na een paar emails! Niet meer van deze tijd!

                          En ja wel spijt dat ik weer een Opel gekocht heb, en nee was niet echt een koopje voor die prijs was er heel veel keuze in merken.

                          In reactie op: Ervaringen met klantenservice van Opel Nederland #18376303
                          Gubel
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 March 2020

                            Citroen en Peugeot gaan veel meer met de tijd mee, heb 2 keer nieuwe Citroen picasso gehad met exact dezelfde motor als deze Grandland. Met de Citroen reed ik gemiddeld 1 op 18 en op de grote weg 1 op 21 met deze Grandland komt ik niet zuiniger uit dan 1 op 14. In de Citroen was een overvloed van opbergvakjes in deze grandland is zelfs het hanschoenenkastje veel te klein en de vakjes in de deuren zijn veel te ondiep daar kun je niets in opberegen. In de Citroen zaten 3 losse verschuifbare achterstoelen in de Grandland 1 vaste bank. De richtingsanwijzer was geïntegreerd in de buitenspiegel zoals alle merken dat al jaren hebben behalve Opel. Als de auto afslaat middels de start stop functie bleef de airco gewoon draaien en de motor sloeg weer aan als deze meer vermogen vroeg, bij Opel gaat deze gewoon uit, lekker in de file staat met 30 graden. Alle informatie van de auto, navigatie, media was duidelijk af te lezen via de 2 mediaschermen, deze waren geheel naar keuze in te stellen en samen te stellen. De service was heel goed, opdaten van navigatie en systeemupdates waren gratis levenslang. Ik heb vroeger ook meerdere Opels van Kadet tot Zafira gehad toen bood Opel nog een normale service maar helaas is dat voorbij.

                            En als je een auto koopt met een navigatiesysteem wat op zich een heel duur apparaat is dan mag je ook wel verwachten dat je deze normaal normaal kan gebruiken, en als je deze dan maar niet gebruikt omdat het niet zo lekker werkt …………blijkbaar gebruikelijk tegenwoordig bij een Opel.

                            In reactie op: Ervaringen met klantenservice van Opel Nederland #18376176
                            Gubel
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              1 March 2020

                              Uiteraard ben ik ook naar de Opel dealer geweest welke mij de auto heeft verkocht, deze hebben geprobeerd de klachten op te lossen maar kwamen er ook niet uit. Ook hebben ze contact gehad via de serviceafdeling van Opel Nederland welke er speciaal is voor de dealers, deze heeft een mededeling van 2019 aan de dealer gestuurd dat dit een fabrieksfout is en dit niet te verhelpen is. Lijkt mij toch dezefde Opel Nederland maar spreken elkaar tegen. Opel Nederland klantenservice ontkent dit en wil geen contact opnemen met mijn Opel dealer. Gewoon een hele slechte en amaturistische organisatie die geen gezeur van klanten wil. Liefst alleen maar kopen en verder niet zeuren. Maar goed dat ze zijn overgenomen door de PSA groep.

                              Nog even gekeken naar de datum van de systeem update die is van 2020 dus de nieuwste maar Opel navigatie live werkt nog steeds niet, denk maar een TomTom koop van 90 euro en die er naast hangt werkt vast beter dan die zooi van Opel. Ze kunnen beter weer terug gaan naar de naaimachines waar ze ooit mee begonnen zijn kunnen ze weinig aan verzieken.

                              In reactie op: Ervaringen met klantenservice van Opel Nederland #18376055
                              Gubel
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                1 March 2020

                                Voor de duidelijk, het gaat om 2 dingen.

                                A: Opel verkoopt een product met een mediascherm, in dit mediascherm zit een navigatiesysteem welke kan worden aangevuld met real time info over het verkeer. Ik heb hiervoor een abonnement tot 2023. Alleen werk dit niet …..en Opel zegt gewoon …dat is jammer kunnen wij niets aan doen, jammer van uw abonnement.

                                Stel u koopt een mooie I-Phone van 1200 Euro en sluit een abonnement bij een provider. Alles werkt op uw telefoon maar u kunt er niet mee bellen. Uw provider zegt dan ….dat is jammer kunnen wij niets aan doen……maar de rest werkt toch  goed, dus wat zeurt u nu!

                                B: Opel verkoop een product met een mediascherm waarin niet alleen een navigatie zit maar ook een mogelijkheid om handsfree te bellen, muziek af te spelen, verkeersinformatie en nog wat mogelijkheden. Het scherm is voor een aantal info berichten in de verschillende menu s niet af te lezen, dus dit werkt niet…..Opel zegt gewoon dat is jammer kunnen we niets aan doen.

                                Stel u koopt een mooie Philips TV. Allernieuwste model met LED, voor een flinke duit. U komt thuis sluit de TV aan en geen beeld. U belt de verkoper en deze verteld u de klacht, deze zegt dan,  maar meneer daar kunnen wij niets aan doen dan moet u zelf contact opnemen met Philips. U belt Philips klantenservice en meldt uw klacht. De klantenservice zegt er nog nooit van gehoord te hebben maar hier kunnen we niets aan doen…helaas. Wij krijgen zoveel klachten die kunnen we niet allemaal behandelen…..en het geluid doet het toch dus wat zeurt u nu. Philips kan er idd ook niets aan doen, want misschien komen de stekkertjes van het beeldscherm wel van Ali Express in China en dan is Philips hier niet verantwoordelijk voor.

                                Opel Nederland is de instantie waar men klachten kan indienen over het product Opel. Deze kunnen contact opnemen met de fabriek van Opel om tot een oplossing te komen. Opel Nederland is er ook voor om hun dealers te ondersteunen met dit soort gebreken aan de Opels. Wat is anders de functie van Opel Nederland.?  Nu blijkt dat er helemaal geen dealer netwerk van Opel meer is . Alle Opel dealers zijn geheel zelfstandig geworden en ondervinden geen ondersteuning meer van Opel. Op een tweedehands fiets van de fietsenmaker op de hoek krijg je meer ondersteuning dan bij Opel.

                                En van de onderdelen die er in een Opel zitten, zoals banden en nog veel meer onderdelen zijn er waarschijnlijk heel weinig van Opel zelf, sterker nog ik denk dat er niets meer van Opel zelf is. Zo is dat met de meeste producten, die worden allemaal samengesteld door toeleveranciers. In de meeste merken TV s zit een Philips beeldbuis en printplaten van een Chinese of Japanse fabrikant. Dus ook geen reden om geen verantwoording te nemen voor het product wat je verkoopt.

                                Stel ik heb een installatiebedrijf, ik plaats bij Fam. Adam een mooie nieuwe CV Ketel. s, avonds wordt het wat frisjes en de fam. Adam denk we zullen de mooie nieuwe cv ketel eens gaan uittesten dan is het hier zo lekker warm. Na een uurtje is het nog niet warm, en blijkt de ketel niet aan de praat te krijgen. Fam. Adam belt met mij en dan zeg ik ….nou nog nooit van gehoord vanmiddag deed die het nog. Maar ik kan er helaas niets meer aan doen dan moet u maar met de fabrikant bellen daar ben ik niet verantwoordelijk voor.

                                Denkt u echt dat het zo werkt? En daarvoor zijn er nu wetten gemaakt om de koper te beschermen tegen dit soort lugubere praktijken. Als je iets verkoopt heb je ook bepaalde verplichtingen over het product wat je verkoopt en kan je je niet verschuilen achter deze onzin en bullshit. Als je zoveel klachten krijgt dat je hier niet meer aan kan voldoen, voldoet je product niet en zal je hier iets aan moeten doen ipv van gewoon doorgaan en geen service te bieden. Als ik tegen de super zeg, jo het brood wat ik gister bij je hebt gekocht was niet helemaal vers, dan zegt deze super, meneer pak maar even een nieuw brood.

                                Hij had ook kunnen zeggen, maar daar ben ik niet verantwoordelijk voor want………… gelukkig weet hij nog wat service is. :applause02:

                                In reactie op: Ervaringen met klantenservice van Opel Nederland #18375326
                                Gubel
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  1 March 2020

                                  Zelfde als je bij de groenteboer vraagt hoe de appels zijn, sorry maar daar heb ik geen verstand van. Thx voor je info ga het proberen.

                                  In reactie op: Ervaringen met klantenservice van Opel Nederland #18375297
                                  Gubel
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    1 March 2020

                                    Maakt je telefoon dan ook verbinding met de USB aansluiting van je multimediasysteem?

                                    In reactie op: Ervaringen met klantenservice van Opel Nederland #18375292
                                    Gubel
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      1 March 2020

                                      Wat mij het meeste ergert is de werkwijze van Opel Nederland, als er klachten over het produkt Opel zijn zeggen ze gewoon dat zij daar niet voor zijn. De mails worden gewoon niet beantwoord evenzo met brieven aan het adres van Opel Nederland Lemelerbergweg 12, 1101 AJ Amsterdam. Is toch niet van deze tijd dat een bedrijf zo reageerd. Ze hebben zelfs mijn email geblokkeerd om zo maar van de klachten af te zijn. Ook voor de dealers is dit een groot probleem deze proberen hun best te doen klachten op te lossen maar ondervinden geen ondersteuning van Opel Nederland. Opel Nederland zegt ook geen contact te onderhouden met de dealers. Misschien is het handig om op deze site de klachten van Opel te verzamelen en hier gezamelijk iets mee te doen. Is geen pakje boter wat je bij de super op de hoek koopt.

                                      In reactie op: Ervaringen met klantenservice van Opel Nederland #18375264
                                      Gubel
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        1 March 2020

                                        Het Opel navigatie Live is eigenlijk de vervanger voor de Opel Onstar Ik heb een abonnement tot 2023 op Opel Navigatie Live enkel helaas het werkt niet op mijn auto en Opel Nederland vind dit normaal en doet hier verder niets aan. Daarnaast heb ik mankementen met het mediascherm in mijn Opel. Op verzoek van Opel Nederland heb ik een systeemupdate laten uitvoeren echter zonder reslutaat, de dealer vond dit ook een vreemd verhaal en heeft contact opgenomen met de service afdeling van Opel NL. Deze heeft hem een mededeling verstuurd uit 2019 waarin stond dat dit probleem bekend was bij opel, de dealers mochten hier niets aan doen omdat dit een fabrieksfout is. Opel NL ontkent dit verhaal en neemt niet de moeite om deze mededeling bij de service afdeling ook van Opel Nederland op te vragen. Dus ja als je vind …waar gaat dat nu over …. dan staat mij nog wel wat te wachten met Opel. Ik heb inmiddels heel veel nieuwe auto,s van verschillende merken gehad maar dit heb ik nog nooit meegmaakt. Ik heb vroeger ook veel Opels gereden van kadet, ascona, vivaro, zafira, vectra en cascada nu weer een Opel maar dit is duidelijk de laatste keer Opel. Hopelijk brengt de overgang naar het PSA platform verbetering. Bij Citroen en Peugeot is de service stukken beter geregeld dan bij Opel weet ik uit eigen ervaring.

                                        In reactie op: Ervaringen met klantenservice van Opel Nederland #18375228
                                        Gubel
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          1 March 2020

                                          Triest dat Opel Nederland middels dit platform dan wel communiceerd met haar klanten.

                                          In reactie op: Ervaringen met klantenservice van Opel Nederland #18375227
                                          Gubel
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            1 March 2020

                                            Helaas voor Opel Nederland hebben we hier in Nederland met zn allen een wetgeving over afgesproken waaraan ook Opel Nederland en de heer Lindens zich dienen te houden. Lastig als je een produkt vertegenwoordigd en je klachten krijgt. Door  niet te reageren op brieven en zelfs de mail hierover te blokkeren los je het probleem niet op en het getuigd ook niet echt van een professionele  aanpak. Er leiden gelukkig meer wegen naar Rome. :mail: :mail: :mail:

                                            In reactie op: Klachten Grandland #18374438
                                            Gubel
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              1 March 2020

                                              Ik heb bij de aankoop van mijn Opel een abonnement van 3 jaar gehad op Opel Live navigatie. Ik denk dat er na de 3 jaar een forse prijs voor deze dienst gevraagd zal worden net zoals de vorige dienst voor auto,s met een mediabox. Hiermee kan je o.a. live verkeersinformatie ontvangen, de benzineprijzen per pomp zien, parkeerplaatsen zien en nog wat onbenullige zaken. Dit alles is gekoppeld aan een My Opel app waarop je de gegevens van je auto kan zien. Helaas zoals veel zaken bij Opel werkt ook dit niet, lijkt beetje op de bekende Chinese online winkel, is het allemaal net niet.

                                              Op de My Opel App kreeg ik na het inloggen direct de melding dat mijn distributiesnaar in 2023 vervangen moest worden terwijl ik nog maar net 50 km met de auto had gereden had en tevens kon ik via deze app gelijk een afspraak maken met een dealer voor vervanging. Sindsdien krijg ik wel volop ongevraagde reclame van Opel dat werk wel blijkbaar wel.  Deze app valt ook onder dezelfde categorie , is het net niet. In dit geval helemaal niet want dat is het enige wat je met de app kan doen. Terwijl in Citroen, Peugeot, en Peugeot dezelfde navigatie zit waarin dit allemaal wel werkt en zonder problemen en nog gratis ook. Op dit forum zie ik deze toepassing al sinds de introductie van de Opel Grandland in 2017 nb niet werkt en hier al veel klachten over zijn..

                                              Ook de klachten over de niet af te lezen buitentemperatuur, meldingen over verkeersinformatie, keuze invoer bij navigatie zijn niet meer van deze tijd. ja je kan de buitentemperatuur ook voelen door het raampje open te draaien, en je kan ook zelf op zoek naar een alternatieve route, of een kaart gebruiken ipv van de ingebouwde navigatie. De foutmelding dat er geen spraakinvoer mogelijkheden is kan je ook gewoon negeren. Zoiets kan je verwachten als je een auto koopt die 20 jaar oud is dan is de prijs er ook naar maar niet bij een nieuwe dan mag je verwachten dat alles werkt zoals het omschreven is en of zo,n functie nou handig is of niet dat doet er niet toe dat is een keuze wat je in een pakket aanschaft en hier ook voor betaald. Ik heb inmiddels veel merken gereden waaronder vroeger ook veel Opels. Maar sinds introductie van de navigatie en mediaschermen heb ik dit nog nooit meegemaakt. Alles werkte altijd zoals het omschreven was en zonder problemen. Ook de apps die daar bij de hoorde werkte feilloos met gratis update,s

                                              Dan nog de reactie of gewoon geen reactie van Opel Nederland. De klachten op dit forum zijn zijn toch niet mis, sinds 2017 zelfde klachten waar totaal niets aan gedaan wordt. Ben benieuwd of Opel Nederland wel af weet van dit forum en de klachten die hier op staan. Denk dat het alleen maar goed is dat Opel is overgenomen door PSA plaform, De auto s van deze groep bieden wel wat ze omschrijven. En als je daar de importeur aanschrijft krijg je wel antwoord en wordt de klacht snel afgehandeld. Dit uit eigen ervaring.

                                               

                                               

                                              In reactie op: Stembediening Opel Grandland #18373996
                                              Gubel
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                1 March 2020

                                                Geprobeerd zonder resultaat, is de stembesturing van het mediasysteem niet Sire van mijn telefoon.

                                                In reactie op: Instrumentenverlichting #18373995
                                                Gubel
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  1 March 2020

                                                  Dit probleem was er al in 2017 zie ik op dit OPEL forum. Triest dat Opel er al die jaren niets aan heeft gedaan om dit op lossen. Zegt wel iets over het Opel gevoel van service!!

                                                  In reactie op: Instrumentenverlichting #18373970
                                                  Gubel
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    1 March 2020

                                                    Het is niet alleen de buitentemperatuur die niet af te lezen is maar ook bv bij het inspreken van de navigatie, dan krijg je vaak een aantal opties op het scherm welke niet te lezen zijn, hetzelfde bij de telefoonfunctie van dit systeem. Volgens mij moet dit toch simpel softwarematig op te lossen zijn.

                                                  24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)