Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Stroom op relais gemeten?
Evt de pomp rechtstreeks stroom geven?
Is het z16xep blok toevallig uit te wisselen met een andere 1.6 1 op 1? Plug & play?
ali express is your friend
denk dat door oplopende corona alles weer aan banden wordt gelegd
Wel, momenteel tuft de auto lekker rond, met de nodige problemen(apk sukkelllsss)
koplampen stonden te hoog, ( oude blok lag nog achterin, na verwijderen oude blok stonden koplampen ineens goed vreemd he)achter remverschil 50 %, na schoongemaakt te hebben en opniew afgesteld was hij oke
dat was alles voor de apk, (en voor nieuwe schijven en remmen dan en uitlaat)
tuft momenteel vrolijk rond, alleen koppeling zit helemaal bovenin, ik denk dat dat te wijten is aan een verschillende druklager, wat me gelijk al opviel alleen geen aandacht aan schonk, want bij oude blok was koppeling perfect
Hey
Gister avond oude onderblok eruit gehesen, uiteraard niet zo makkelijk als in de boeken staat,
Oliefilter, oliekoelslangen , ook nog gedemonteerd, 3 kwartier erover gedaan
bij de donor auto ook al alles voorberijd, dus een geheel blok, (hier ook oliefilter verwijderd) ook 3 kwartier
Tip, demonteer bij dit soort grappen ook de poellie van de stuurbekrachtiging/ dynamo, dit was net de ruimte die ik tekort kwam, en scheelt een hoop opgestroopte lak.En als laatste blok inbouwen, 3 kwartier werk, niet echt problemen tegengekomen alleen krik onder de bak gezet om de inbouwhoek van ongeveer 30 graden te halen.
Helaas geen fotos van, was even doorbijten, en alles snel snel gedaan
Vandaag. om 8 uur begonnen, en met wat kleine tegenslagen om 1500 gestopt, tegenslag was dat de auto even massa trok via de koppelingskabel waardoor de auto even vlam vatte, echter door cordaat optreden snel de accupool losgetroken en de vlammen uitgeblazen….
En helaas nieuwe achterdemper moeten halen, de donor demper bleek geheel recht te zijn, en die ik nodig had had een kleine knik in de buis.Wel vanavond de auto aangesleept. starten wou niet.
Bij 1500 toeren sloeg hij aan, en reed perfect.
Toen kwam er een probleemZodra ik auto uitzet, kan ik hem niet meer starten(ook niet bij warme motor) en met aanslepen pas bij 1500 toeren slaat hij aan. Dan kan ik rijden wat ik wil.
Kan dus geen lucht meer in brandstof zijn die is er nu wel uit,
Wat kan het zijn?? Brandstoffilter verstopt of anders toevoer/retour leiding???
Morgen gelijk apk dus moet het morgenvroeg maar even snel oplossen… grrrvandaag alleen met de remmen bezig geweest…. nou er is dan 4000 euries aan verspijkert, echter niet aan de remmen, die zijn gewoon bagger, minimale dikte zaten de schrijven nog de helft onder. tevens waren ze zo verrot dat tijdens demontage er stukken uitbraken in het remvlak……
dit houdt alles een dag op, aangezien hij voor het in en uitbouwen van de motor werkenden remmen moet hebben.dinsdag eerste mogelijkheid voor remmen te kopen(hopend dat ze hem op voorraad hebben)
owja gelijk iets opgemerkt,
vind het vreemd dat de oliekoeler is afgeblindt, dit aan het vuil te zien al lang geleden is gedaan, en de slangen op het oliefilter huis zijn aan elkaar gelust.
Auto staat nu bij mij in de garage, gelijk aan begonnen. ( ja helaas toch de grill gesloopt, bleek toch al half afgebroken te zijn) gelijk aan begonnen, jammer dat het rapport weg was, was was de schade eigenlijk? lagerschade krukas of drijfstanglagers?
dynamo is er al af
startmotor er al af,
versnellingsbak ligt al los motorsteun(en) al los,
morgen oude blok eruit, donor ook al vast voorbereiden zodat maandag het andere blok erin gaatslepen ging trouwens perfect!
ps roestplek is idd rotplek maar is klein plekje, de wielkastranden verder zijn perfect. geen verdere roest of blaasjes
fotos volgen snel,
(ps hoe voeg ik hier foto’s toe?)greets
Hey
Ik heb dus werkende donor staan he, waar alles werkend inzit, tevens als ik de werkplaatshandboeken raadpleeg is het een kwestie van een halve dag, het wisselen van het blok afgezien alle aansluitingen dan he,
Ik verwacht alleen problemen met de uitlaat(heb nu een hatchbak en de nieuwe is station) motorsteunen zijn hetzelfde eveneens de versnellingsbak, voor de rest is het geen probleem lijkt het me, mijn plan is het paasweekend alles om te gooien, mits me planning klopt.
greets
Wel, hier de “gelukkige”nieuwe eigenaar van de astra
Het idee wordt het isuzi blok over te bouwen uit mijn andere astra van 95, helaas geen turbo maar het mindere vermogen valt te verwaarlozen het was toch al geen kanon.
Mijn oude astra is/was perfect, geen spatje roest nieuwe apk, totdat aflgelopen weekend vandalen hem in de brand staken.
Was er snel bij, auto rijdt nog wel maar heeft wel ander kleurtje gekregen dan grijs. beetje bruin zeg maar. raam knapte net op het moment dat ik hem bluste(met poeder, ja is agresief weet ik) maar onder de kap en interieur nog helemaal goed, geen brandlucht.
echter dak motorkap en zijschermen zijn nu bruin, grill is naar de hemel bumper ook, koplampen plastic gesmolten dus niet meer in het midden.Dus opknappen werd me te duur, maar een goed blok, en zie alhier een astra met kapot blok waar de carroserie helemaal aangepakt is. dus dit is een goede oplossing voor mij.
Hoop dat alles zo overgebouwd kan worden en dat de uitlaat past……
Reacties en tips altijd welkom.
greets -
AuteurBerichten