Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@trashmetal wrote:
@kadett-supreme wrote:
ik ken het ja…. Evenals Cartec spullen… wat in veel autogarages staat… zou ik ook regelrecht in de prullenbak gooien….
de producten met de schildpad hebben sowieso niet mijn voorkeur. Verder ben ik van mening dat als het goed detail-spul is, dan hadden ze dat 100% zeker bij Carclean.nl in de verkoop… en ik heb het daar nog nooit in de winkel gezien…
toch vreemd heb de genoemde producten nooit bij autogarages gezien
deze worden namelijk veel gebruikt in de schoonmaak om bijvoorbeeld kunstof kozijnen te poetsen en damwand panelen
en zul je dus niet aantreffen bij bedrijven die autopoetsmiddelen leveren
maar groothandels die leveren aan schoonmaakbedrijvenNee, ik bespuur een lichtelijke vorm van afgunst en bevooroordeling ;)
Cartec/Kenotek etc etc staan bij heel veel autogarages..
Producten met relatief veel siliconen en tijdelijke glansversterkers. Autogarages vinden het geweldig omdat het snel “resultaat” biedt in de zin van glanzende auto’s.
Helaas is na 3 regenbuien het mooie er ook vanaf, en als het goed is hebben hun tegen die tijd de auto al verkocht.
Leuk spul voor dergelijke bedoelingen, maar niet voor een detailer die z’n auto er echt strak bij wil hebben staan.Vooroordelen heb ik niet, en afgunst al helemaal niet.
Als iemand hier een ander persoon blij mee maakt is het toch goed?Zelf heb ik al een aantal keer meegemaakt dat mensen zeiden ‘Ach, als ik em naar een poetser heb gebracht ziet ie er na 3 weken toch niet meer uit. Ook niet na het wassen’.. En dan bied ik de dienst aan om de auto eens te detailen ipv een afraffelbeurt (polijsten + siliconen zooi), en die mensen zeggen na 3/4 maanden dat je het verschil goed ziet.. Zegt uiteindelijk wel iets lijkt me..
Ik denk dat het vooral bij de Corsa C is, want daar heeft iedereen die een beetje fatsoenlijk laag wil last van (iig de mensen die ik daarover gesproken heb)
V-Maxx setjes onder bijv Corsa A/B/Tigra A bijv zijn hartstikke goed.. Maar die set voor een Corsa C is gewoon niet wat het zijn moet (iig niet de gewende V-Maxx kwaliteit)Veren zijn gewoon te slap voor een Corsa C.. En de vervangende veren die je daarna krijgt zijn het ook allemaal net niet..
21 augustus 2012 om 13:43 In reactie op: gezocht: eigenaar(es) van deze corsa b sevenum 2012 zaterdag #18057927Jeroen (Funkycorsa) z’n Corsa :)
Glas polijsten kan alleen met cerium oxide.. En dat is aardig lastig..
Lucy kan je voorruit wel weer als nieuw krijgen voor een paar tientjes
Lucy wie?? Lucy van Glasgarage. Dat is een polijstrobot die voorruiten kan polijsten (zie http://www.glasgarage.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; voor de filialen)(zijruiten kunnen niet)
29 juli 2012 om 18:10 In reactie op: zwarte randen achteruit en deurhendels weer zwart maken. #18048005Randen zijn gevulcaniseerd, maar deurhendels zou ik behandelen met Auto Finesse Revive. Werkt erg goed.
Anders kun je het zaakje ook nog in een sio2 (silica) coating zetten, namelijk CarPro DLUX.19 juli 2012 om 05:53 In reactie op: Verslaafd aan het poetsvirus? Show hier je detail-collectie #17871051Ik las net me post van een hele tijd geleden terug.. Dat ik niet machinaal ging, maar dat is inmiddels toch gebeurd en de rest is al heul lang geleden.. :P
Intussen is dit er allemaal bij gekomen, maar dit is het grotendeels;
Als je iets langer wil genieten van mooie donker gekleurde bumpers:
scheutje APC en Auto-Finesse Revive.
En als het meer als een goed jaar moet blijven zitten: CarPro DLUX
Ik meen es iets gelezen te hebben in het boekje van de tieg dat je achter ook maar 1.40/1.45 lang mag zijn ivm ongevallen..
Wellicht dat iemand het even kan verifieren?Wel leuke getrokken bandjes! Beetje zakken en dat uitlaatje zoals je wilde en tis een knap ding.
Volgens google cache kwam hij volgens zijn advertentie uit: Spykenisse (Zuid-Holland)
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:rc-XiK1O_2IJ:www.speurders.nl/overzicht/autos-onderdelen/onderdelen-opel/lexmaul-ram-induction-voor-de-c20xe-zgan-opel-2-0-16v-101179112.html+Henri+Veldman+spyky24%40hotmail.com&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
12 januari 2012 om 06:41 In reactie op: Verslaafd aan het poetsvirus? Show hier je detail-collectie #17871038Als je ze niet per 50 wil kopen, kun je (0,5 liter en 1 liter flessen) bij Driven2shine voor een schappelijke prijs kopen.
@RISL wrote:
Het glimt meer ja, maar het is nog steeds geen hoogglans.
Ik vind die satijnglans wel mooier dan echt matzwart, dat lijkt vaak gewoon grijs.Overigens is dit mat niet gespoten, maar gewrapt (ik heb sowieso nog nooit een mat gespoten auto gezien, altijd wrap)
De Focus RS500 is affabriek ook in de wrap, daaronder issie namelijk gewoon hoogglans zwart.Echt mat gespoten ken ik 2 tigra’s..
De Tigra van Frank (mat geel):
De Tigra van Geert (mat blauw):
Kunststof en lak kun je qua onderhoud niet vergelijken.
Kunststof kun je voeden en niet waxen zoals een lak.Er zijn tig merken te koop die het kunststof er mooi donkerzwart doch matzwart uit kunnen laten zien.
Voor lak is het vaak nog prachtiger. Sommige detailing merken hebben een leuke marketing dat iets speciaal voor matte wagens is, maar geloof niet alles wat je leest. Als wax/sealant zou ik bij een matte wagen kiezen voor CarPro Reload. Erg duurzaam en werkt goed.Hier even een voorbeeldje van een motorkap van een RS500 waar links Swissvax Opaque (“speciaal voor matte wagens” zeggen ze dan) op zit, en rechts CarPro Reload.
Je ziet dat ie rechts mooier mat is dan links..
Laatst had ik een setje alu wielen met letterlijk 3mm hoog remstof erin… Zoiets had ik echt nog nooit gezien.
Niets leek goed te werken. PB Shampoo, Bilberry wheel cleaner 1:3, APC 1:1, Dasty (puur) en zelfs Iron.X geprobeerd. Het was echt teveel vuil om nog eenvoudig verwijderd te krijgen. Uiteindelijk bleek dat het met petroleum wel ging (inwerken met een borsteltje). Al het vuil is er netjes af gegaan zonder het alu aan te tasten.bedragen tussen de 40 en 75 euro zijn de prijzen die ik vaak hoor
Opel dealer kan je er wel aan helpen.
Anders evt Duparts.nl contacten?Vanavond wordt twijfelachtig.. Drukte wederom..
Dus het ligt eraan hoe snel het allemaal gaat vandaagHier staan echt vette bakken tussen..
Mijn auto @ Sevenum 2011..
Roestige kap, tankklep en kentekenhouder achterzijde..
Schroefsetje.. Voorzijde hulpveer etc verwijderd en achter op maat gemaakte veren.
Laagste punt; 10 a 15mm van de grond
Voorzijde kon net een a4 tussen, en achter kon ie door camber nog wel zakken, maar dan op rubber blokken.Kheb er iets meer dan een jaar zo op deze manier mee gereden, maar vanaf volgend seizoen niet meer :)
Inmiddels zijn er al wat delen verkocht.. Dus ik ben benieuwd wanneer de 2e C ‘rat’ opduikt.Natuurlijk zijn er genoeg mensen die rat/oldskool op een nieuwere auto niets vinden, maar dat is een persoonlijke smaak. Gelukkig wisselt ie, waardoor er veel variatie is in auto’s :wors
Ik ben benieuwd vrijdag! :D
Zoals het er nu naar uit ziet zal ik er gewoon zijnDat zijn echt dikke wieltjes..
Wel jammer dat het niet past zeg :???:Succes met het zoeken naar nieuwe wielen..
@Klanderman wrote:
Gewoon een keer in een auto rijden met winterbanden en als je dan nog niet overtuigd bent dan is er iets goed mis met je….. ;)
Eerst dacht ik ook; wat een onzin..
Beetje schuiven was af en toe leuk, en gelukkig 9 van de 10 keer was het te corrigeren.Vorig jaar ben ik es meegereden met iemand die winterbanden hebt, en JA je merkt het zeker.
Ik moet zeggen dat ik nu ook opzoek ga naar winterbandjes :)13 oktober 2011 om 20:58 In reactie op: Opel Forum, VTN, TTN/CTN alles-in1 meet 20 NOVEMBER #17925336Let’s do this! :)
Volgende week staat genoteerd
Daar heb ik geen foto’s van, aangezien ik dat nog wilde doen.
Maar door diverse andere zaken hoeft dat voorlopig niet meer..Elke willekeurige lasser/apk monteur kan jou uitleggen hoe je het moet maken.
Stelt opzich niet veel voor, zolang het maar goed stevig is. Als je constructie degelijk en netjes is, wordt ie apk goedkeur :)
Wellicht je inspiratie opdoen van een blad geveerde wagenIk wacht even af..
Beide keren kan ik opzich wel hehe -
AuteurBerichten