Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
1 februari 2011 om 15:56 In reactie op: Vervangen voorste veren manta a "iemand ervaring?" #17704113
Wat ik meestal doe is:
1. stabilisator stang losmaken bij de chassislangsliggers.
2. Wieldemonteren en schokdemper onder loshalen.
3. 2 kleine spanbanden om ong 3 windingen van de veer trekken. Als je de onderste draagarm met de krik optilt hoef je niet zoveel te ratelen. Je trekt de veren ongeveer 6 cm naar elkaar toe. Dus geen enorme spanning opbouwen.
4. bovenste fusee loshalen 2 bouten.
Draai even de langebout die de onderste draagarm op zn plek houdt los (om je draagarmrubbers te beschermen)
5. Je laat nu de onderste draagarm zakken en de veer komt zonder gevaar vrij.
6. Nieuwe veren klem je weer ongeveer 6 cm met 2 spanbandjes
7 veer onder en boven goed inzetten
8 onderste draagarm omhoog krikken tot de fusee weer op zn plek gezet kan worden.
9. Nu zet je alles weer vast (vergeet niet de bout van je draagarm vast te zetten)Ik geloof niet dat die verbreden. Ik kom zelf regelmatig bij Bramax die zelf niet verbreden maar daar voorheen een adres voor hadden. Misschien kun je hem vragen waar je terecht kan. Echter is hij zelf niet meer zo voor verbreden omdat verbrede velgen vaak binnen het jaar krom zijn.
Ik heb uiteraard ook even onderhuids gekeken. Mn chassislangsliggers zijn ook krom echter zijn mn dorpels gespaard gebleven. Het is dus een kwestie van een compleet nieuw front opbouwen. wel zonde van mn laswerk aan de binnenschermen etc. Ben wel blij dat ik mn nieuwe voorschermen nog in de schuur heb staan.
Een taxatie rapport heb ik niet mede omdat de auto in aanbouw was. Vandaar dat ik graag wil weten hoe ze tot een dagwaarde komen. Ik heb echter gelezen dat ze eenvergelijkbare auto zoeken en daar de verkoopprijs van hanteren.
http://img340.imageshack.us/slideshow/webplayer.php?id=mantainpuin01.jpg
Nee ik weet het zo dan
als de fittingen geen massa met de behuizing maakt werken de lampjes ook niet !!!
Ik zie het probleem niet. Netjes op papier zetten wat ze repareren. Vraag ze dan ook foto’s te maken tijdens de reparatie zodat je weet dat ze het niet volplamuren. Ook kun je zo altijd aan iemand laten zien dat het goed gerepareerd is. Wellicht kun je een mooi contact overhouden waar je met wat kleine dingetjes terecht kan of eventueel voor het lenen van spullen oid. Anders altijd wel voor een kop koffie.
En dat vind je makkelijker??? weet van het afstellen van de kogelbout dat dat niet makkelijk was van onder de auto.
Ja precies. In iedergeval geen zaken waar ik zo bij kan.
Ik was al van plan om de motor en bak samen uit de manta te halen. Wil meteen ook even wat nieuwe keerringen in het blok zetten en het carter opnieuw afdichten. Ook staat de manta buiten en heb ik de komende tijd geen plek om m binnen te zetten. Blok loshalen en dan ermee naar binnen is dan wel prettig.Bedankt voor de hulp. Ik kom er voorlopig zelf weer even uit. Als ik zo ver ben komen er wel foto’s en mogelijk andere vragen in dit topic.
GRT leon
Bout is goed en de moer is nog bevestigd. Lijkt me dat het dan de drukgroep moet zijn???
ja ken het gevoel van een kapotte kabel daarom is deze van de zomer nog vervangen. Die is echt goed en nagekeken
Ja idd dacht zelf ook aan die zaken. De kogelbout moet ik morgen even controleren maar geloof dat die moer er nog opzat zat echt muurvast de laatste keer dat ik erbij moest en ik draai zelf ook altijd alles vaster aan dan me lief is. Maar dat borgringetje (wat de buitenkabel borgt en waar je je pedaalhoogte mee kan stellen) zit nog op zn plek. Helaas dat dat het probleem niet is.
Starten is geen probleem maar mn auto is vochtig geworden door de regen van de afgelopen tijd. Ook een vriendin die de deur niet goed dichtgooid. dus water binnen. dus eerst was het serieuze ontdooiwerk noodzakelijk.
Beide deuren waren vastgevroren. Vanmiddag even een elektrische kachel in de auto om alles weer mooi droog te krijgen.26 december 2009 om 10:06 In reactie op: bezig met revisie van een 2.0S (weer pech motor er weer uit) #17575010Die 12 kants torx is een hexa-torx maat weet ik zo niet. Als je een dop gaat halen moet je wel even een lange halen. De meeste doppen passen namelijk niet goed langs je nokkenaslangs. De lange doet dat wel. Als niemand de maat weet zoek ik het voor je op. Stuur dan maar even een u2u bericht.
ik ga overa;l naartoe met de manta geen problemen met de sneeuw. Sonm wat lastig wegkomen maar gewoon rustig houden komt alles goed.
Ik had ook problemen met de temperatuur. Kachel warmde niet zoals het hoort ondanks dat deze kachels toch al nauwelijks functioneren. Ik heb toen een warmere thermostaat besteld. Sinds dien word de manta mooi warm. Temp meter staat halverwege (ja ik weet dat deze vaak niet te vertrouwen is). Ik rijd zelf een manta A op gas. Met vriesweer neemt de verdamper ook nogal veel warmte af. En idd ook een dikke radiateur dus koelen doet ie wel. Zou dus voor een andere thermostaat gaan. In de zomer is de radiateur die je nu hebt toch wel lekker.
Ik vraag me af hoe dit systeem tot de sperwerking komt. Het lijkt er nl op vanaf het plaatje dat er frictie materiaal tegen de tandvlakken zit. Ik vraag me dus af in hoeverre je slijtage toeneemt met dit systeem.
Dat word verteld op de HTS autotechniek dat de huidige lichtkleur van Xenon 6400k is en dat dat de standaard word voor de toekomstige LED technologie. Misschien had ik erbij moeten zeggen dat dat geld voor koplampen met lenzen er worden ook nog systemen gebruikt zonder lenzen. Ik geloof dat BMW voornamelijk 4300k als xenon lichtkleur gebruikt. Er zijn echter heel veel verschillende sets verkrijgbaar die zelfs tot paars licht gaan 11000k
Ik ben daar 2 jaar jaar geleden geweest en buiten 2 spiegeltjes een handboek, onderdelen boek en een sigaretten aansteker ben ik toen niet gekomen.
ik heb zelf een setje op mn a-tje zitten en dat bevalt prima is een 35 W 6400k set. Maar jij hebt waarschijnlijk een 7000k (of meer) terwijl oem 6400k is. Het licht dat jij uitstraalt is ogenschijnlijker blauwer van een fabrieks setje. Hierdoor is het licht nog storender.
En inderdaad je grote lampglazen maken het niet aangenamer. Ik erger me zelf ook altijd aan een passat hier uit de buurt.Fijn dat het uiteindelijk toch allemaal gelukt is. Veel plezier met de nieuwe radio
Ja die stekkers zijn voorbereid omdat deze kabels dan meerdere apparaten kunnen voeden. MAar luister nou naar het advies van postbusmanta en ga geen dingen zitten experimenteren. Zo gaat het allemaal erg veel geld kosten. Als stekkers op elkaar passen betekend dat niet dat ze op elkaar moeten worden aangesloten.
Als je gewoon netjes de aanwijzingen volgt kan er eigelijk niets fout gaan. Zorg dat je, je iso stekkers netjes in je auto aansluit en meet de pennen voordat je hierop je radio aansluit. (zo weet je zeker dat je geen spanning op de massa geeft).
Hierna controleer je of de radio en speakers werken. Volgende stap is de remote van de radio aansluiten op de sub. En de tulp aansluitingen (pre-out sub-out) op je sub aansluiten.
hierna zou alles moeten werken en kun je je radio en sub afstellen volgens de handleidingen.
Werkt je sub niet meteen geen nood het kan zijn dat je je uitgang nog in een menu moet inschakelen.Ik denk dat je nu wel genoeg info hebt om alles netjes in te bouwen. Twijfel je dan lijkt het me verstandig om toch even
een ritje naar een erkend inbouwstation te maken. Die garantie op je huidige radio kun je overigens wel vergeten als er iets
is doorgebrand.ok we komen er nu achter dat je een ingewikkelder systeem aan het bouwen was met meer mogelijkheden om je radio te veneuken. nu is het een kwestie van radio met sub of preamp uitgang. is gewoon plug en play. 2e hands is dit nog goedkoop te vinden ook.
Gewoon even 1 voor een uitsluiten wat er aan de hand is. Alles losgooien en meten of je voeding van de auto krijgt.
– Constante stroom
– geschakelde plus (contact)
– Massa
Meet deze draden via de massa draad van de radio. Meet je niets pak dan even massa via een deurscharnier of ander goed massapunt.Is dit goed sluit dan je radio aan. Schakel radio in werkt deze dan weet je dat je radio goed is. Werkt deze niet dan kun je verschillende problemen hebben. Misschien heb je aan je perongeluk je speakerdraden kortgesloten (stekkertjes die tegenelkaar aan zitten) dat vind je radio ook niet vet. Of komen deze tegen de koets van de auto.
Werkt de radio nog niet dan is deze waarschijnlijk overleden.Hierna ga je de sub weer introduceren. Sluit de constante voeding van de sub en de massa aan en laat de remote nog even los. Sluit ook de audio uitgang van de radio aan op de audio ingang van de sub.
Als je nu spanning op de remote geeft (dus niet vanaf de radio) zou de sub moeten aangaan en moet alles werken. De laatste stap is om de remote aan te sluiten op de sub.Ergens in dit verhaal zou je op problemen moeten stuitten. Dan heb je weer een gerichte vraag hoe je dit moet oplossen.
Succes.
-
AuteurBerichten