omdat er nu een FP inzit dacht ik dat dezelfde erin moet. goed om weten dat een GY ook zou passen want de FP zijn inderdaad moeilijk te vinden of heel duur.
ik zoek nog even verder alvorens ik een GY aanschaf. bedankt voor de info alvast.
Arv bedankt alvast voor de info. maar het helpt me voorlopig geen meter verder jammer genoeg. ik heb dit op gezocht hoe je dit uitleest maar dit werkt dus niet bij mij ik vind enkel de stekker aan de m2.5 met enkel 2 draden: bruin/wit en bruin/geel. diagnose menu is dus bruin/geel aan de massa maar het motormanagement lampje (in dashboard) blijft branden en pinkt maar niet dus kan ik geen foutcode lezen. zelf een lampje aansluiten zoals beschreven (Motormanagement lampje aansluiten tussen pin22 computer c20xe (bruin/blauwe draad bij m2.8 en witte draad bij m2.5) en pin 15 (12v contact) onderop zekering kast Manta B.) heb ik nog niet geprobeerd maar durf ik niet direct omdat ik bang ben om verdere schade van mij is het het een motronic 2.5 dus zou in principe de witte draad moeten zijn. de krukaspositiesensor voor het zekerste eens afgehaald contacten van de stekker geschuurd (deze meet 550 ohm) zoals het moet zijn dus zal niet defect zijn vermoed ik. de bobine sluit ik ondertussen door de info die gevonden heb op internet ook al zeker uit. hopelijk iemand nog meer tips?
kan er ook niet aan doen van die dwaze keuring hier. vind het zowiezo te laag. klein drempeltje en ik hang er aan. van de motor deze is 10 jaar geleden in duitsland erin geplaatst en daar werden de originele papieren veranderd naar een 2.0 met de nodige attesten daarvan is er geen probleem. is gewoon moet 1x naar keuring voor de auto op mijn nrplaten te zetten daarna moet ik nooit meer naar de keuring. bedankt voor de reacties.
Auteur
Berichten
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)