Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
In de Alfa gt en gtv van de jaren 60/70 zag je ook van die bekrachtigers die in de leiding zaten ipv voor de hrc.
Bmw gebruikt ook hydroboosters,die werken hydraulisch, op de stuurpomp geloof ik. Die zijn wel compact. Moet je natuurlijk wel een stuurpomp hebben…
Bekende foto’s.. :thumb
Netjes gedaan hoor. :wors
Zelfde bak maken wij binnenkort achter een dieseltje met een goede 800+nm. :D gelukkig kunnen we daar gewoon een adapterplaat voor kopen. ;)
Hoeklijntje werkt ook prima. :thumb
Ik vind hem echt gaaf… :thumb
23 maart 2016 om 19:40 In reactie op: remschijven en dikte voor verschillende typen opels (duits #18313938Even Google gebruiken levert je de brembo aftermarket cataloque op. Daar vind je nog veel meer gegevens op ban veel meer merken. Kun je ook zoeken op schijfmaat ed.
Moderne diesels draaien meestal wat minder toeren op kruissnelheid. Als je daar een stuk boven gaat zitten is de auto een stuk minder zuinig en kan wel eens heel beroerd rijden.
Toerental van een moderne diesel bij 120 km/u kan goed maar rond de 2000omw/min liggen. Denk niet dat je dat gaat halen
Om606 met holset hx40 en 8mm pomp hebben wij in een jetta liggen. Dit kun je ook wel in een manta bouwen. Heb je gegarandeerd een van de snelste manta’s van het land.. En goedkoper als bv een Let. Geluid hoef je het ook zeker niet voor te laten.6 cilinder diesel met 6500 toeren met meer als anderhalve bar laaddruk erop klinkt erg dik.. Met normaal rijden loopt hij ook nog best zuinig.1:14 haalt hij wel.
Zelf ben ik een 5 cilinder 2.4jtd motor in een oude alfa aan het knopen. Wordt een heerlijke dagelijkse auto straks met heel veel koppel. Wel erg veel werk met alle aanpassingen.
Ik zou oftewel voor iets modernste gaan met commonrail of voor iets met een aangepaste mechanische pomp. Ouderwetse originele diesels moet ik niets van hebben. Zo’n 2.3td zou ik nooit inbouwen. Bmw tds motor uit een omega is dan al veel leuker.
Ken trouwens iemand die hier ook over zit na te denken voor een bijna 40 jarige manta.Die denkt over de omega tds na. Probleem waar je tegenaan loopt is dat je voor een diesel een lange overbrenging wilt hebben en met de starre assen is de keuze wat beperkt…
24 december 2015 om 11:26 In reactie op: Zien mobiele flitsers als het om een vrachtwagen gaat? #18305632Dit zijn wel de modernere controles.hier staan ze ook nog wel eens met de oudere apparatuur en die registreert enkel de overtreders.
Een beetje respect voor mensen zou je sieren…
Als je er stelselmatig voor kiest om mensen niet met hun echte of forumnaam aan te spreken maar middels een verbastering daarvan dan kun je verwachten dat je daar geen leuke reactie op krijgt.
vooral als die persoon ook nog eens iemand is met veel ervaring en kennis die ook nog eens nooit te beroerd is om mensen te helpen of antwoorden te geven. Dat die antwoorden jou niet bevallen is jammer maar nog geen reden om iemand uit te gaan kafferen of voor schut proberen te zetten.Met stroop vang je meer vliegen als met azijn. ;)
Echt grote mechanische aanpassingen of ombouwen worden helaas steeds minder gedaan.
Gelukkig zijn mijn vrienden en ik hier nog steeds mee bezig.helaas voor hier bevatten die projecten alleen geen opel content. Uitgezonderd de omega versnellingsbak die ik aan mijn jtd motor heb geknutseld. ;)
Absoluut niet mijn smaak maar geweldig om te zien hoe fanatiek en goed jullie dit aanpakken! :thumb :thumb
Jammer dat er niet veel meer van dit soort projecten te volgen zijn in ons kikkerlandje.
Als je op het stuk tussen 2 bochten een hogere snelheid kunt halen doordat je meer vermogen hebt zul je ook grotere remmen nodig hebben om op tijd snelheid kwijt te raken. Van zowel grotere remmen als meer vermogen ga je geen grotere bochtensnelheid krijgen namelijk…
Grotere remmen monteer je gebaseerd op wat de auto kan presteren en niet op wat je met de auto gaat doen.anders zou het grootste deel van de supercars net zo goed met remtrommels kunnen rijden, dat is genoeg voor op de boulevard… Bij een rdw weggedragstest val je ook goed door de mand als je niets aanpast aan de remmen maar wel flink meer vermogen hebt.
De topicstarter is helaas nogal arrogant en denkt dat hij het allemaal zelf wel weet.geen probleem maar ga dan geen vragen stellen en lopen klagen als de antwoorden je niet aanstaan.je zet jezelf alleen maar voor gek op die manier.en als je echt een keer hulp nodig hebt met iets is er misschien niemand die je meer wil helpen…
Minder denken,meer lezen…
Verdiep je in de materie voor je vragen gaat stellen, dan nemen mensen je sneller serieus en krijg je antwoorden waar je iets aan hebt.
En je inlaatspruitstuk dan?
Vriend van mij gaat drift taxi spelen met zijn bmw e30 v8. Sik is er met de manta en volgens mij Koekie met de volvo.
Zal goed gerookt worden daar. :thumbup
20 maart 2015 om 19:42 In reactie op: Veerschotel met extra buisje afkeur, zo rot zijn Astra F…? #18278444Er mag wel gelast worden aan dragende delen en ook aan delen van de wielophanging. Enkel mag dat niet zijn om roestschade te herstellen.
Goede 265 bakken heb ik al verkocht zien worden voor over de 600 euro.
Maar met een manta 18s koppelingshuis en adapterplaat past hij ook op jouw Saab motor… En zo’n bak blijft wel heel. Wij hebben er eentje achter een 400+pk /800+nm diesel zitten en die houdt het goed vol. :thumb
25 december 2014 om 08:13 In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18193063Bij elektrolytisch verzinken niet hoor. Dat doen wij ook met gewone bouten en moeren en dat is geen enkel probleem. Bij verzinken met de vlam zou je in de problemen komen.
Alleen banden eraf en vloeistoffen eruit, verder geen eisen. bracht laatst nog 15 ct de kilo op in Oss. :D
tip voor de cardan as: Wim v/d Werff in Baarlo.. ;)
Of het gezellig is of niet vind ik niet zo heel interressant… Het is een kwestie van veiligheid.:???:
Hier het laatste dat ik er over zal zeggen, de cijfers spreken voor zichzelf;
http://www.wurth.nl/mijnWurth/DINenNORM/pdf/technisch.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;Als de fabrikant een 8.8 bout gebruikt zal dat toch wel een reden hebben…Anders hadden ze wel een goedkopere 4.6 bout gebruikt…en als je in plaats van die 8.8 bout een rvs bout gaat gebruiken is dat potentieel onveilig.nog erger wordt het als je 10.9/12.9 bouten gaat vervangen door rvs.
Er zijn meer soorten belasting als enkel dingen ophijsen..
Rvs is absoluut niet geschikt voor zware belasting.. Sterkteklasses zijn er voor stalen bouten,niet voor rvs.rvs geven ze een kwaliteit voor aan,a2 of a4. Een 8.8 stalen bout is sterker als rvs…
Een sterkteklasse staat altijd vermeld op een bout.
Natuurlijk hoef je mij niet te geloven maar vraag het maar even na.je brengt namelijk niet alleen jezelf in gevaar maar ook anderen als je bv delen van de wielophanging gaat vastzetten met rvs bouten…
Ja, helaas wel.de auto is verdwenen….
-
AuteurBerichten