Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
x18xe1 is helaas geen optie. Denk wel om er gesmede zuigers en drijfstangen in te steken en dan de c16xe te laten flowen.
Misschien een domme vraag maar wat is de werking van de powerboostvalve? niet mee bekend Zit wel met brandstofdrukregelaar van risse motorsport welke op de plaats zit van de originele.ok bedankt, kan ze dus gewoon uitwisselen. Er zitten toch ander nokkenassen in dus kan ik gewoon overzetten.
En klopt het dat je onderin koppel bijkrijgt als je een x14xe kop erop zet?
mijn blok ligt uit elkaar en ben wat aan het kijken wat het beste is, c16xe kop of x14xe kop.
zou onderin wat meer willen
setup: dbilas throttle bodies, 262° dbilas nokkenassen, lexmaul spaghetti incl group-n uitlaatlijn (dia57) op dta ecu.30 november 2016 om 19:14 In reactie op: hulp gevraagd, koelvloeistoflek bij spruitstuk throttle bodies x16xe #18330052stel me wel wat vragen bij dit..
origineel inlaat heeft een gleuf en die van dbilas gewoon een gat..[URL=http://s77.photobucket.com/user/mwcam27/media/Image.jpg.html][IMG]http://i77.photobucket.com/albums/j44/mwcam27/Image.jpg[/IMG][/URL]
http://www.dbilas-dynamics.nl/attachments/Image/DBilas_Speedequipment__gasklephuizen_Throttle_body_kit_for_Opel_Corsa_B__Tigra_A__Astra_F_1_4_16V_66kW_X14XE.JPG30 november 2016 om 18:59 In reactie op: hulp gevraagd, koelvloeistoflek bij spruitstuk throttle bodies x16xe #18330048nee dit is een compleet dbilas set.
[URL=http://s38.photobucket.com/user/gielenrobin/media/foto5_zpstpgyy8wz.png.html][IMG]http://i38.photobucket.com/albums/e139/gielenrobin/foto5_zpstpgyy8wz.png[/IMG][/URL]
12 augustus 2016 om 18:59 In reactie op: passen deze throttle bodies? + andere vragen 1600 aangepast #18324102@Fearless wrote:
Voor als je de draadkleuren niet weet:
Pak er even een multimeter erbij.
Je hebt een plus (al dan niet geschakeld via contact)
Je hebt een stuurstroompje (meestal dunne draad), en je hebt een massa.
Plus aan het overige draadje en je bent er.Als ik het goed voor heb.
zwarte= geschakelde plus
rode= gewoon stroom
bruin: massa
rood/blauw (2 komen samen op 1 pin)= stuurstroompje?dus zwart aan de 2 rood/blauwe vastmaken? of denk ik verkeerd?
12 augustus 2016 om 16:43 In reactie op: passen deze throttle bodies? + andere vragen 1600 aangepast #1832410011 augustus 2016 om 15:51 In reactie op: passen deze throttle bodies? + andere vragen 1600 aangepast #18324098Stationair niet zo fijn draaien is niet erg, is toch voor de autosport.
Kabelboom moet ik sowieso aanpassen aangezien deze TB’s maar 1 aansluiting heeft met 3 pinnen en standaard gasklep 2 stekkers (stappenmotor en nullastregelklep).
instelbare brandstofdrukregelaar komt er zeker bij. ik heb een group-n uitlaatlijn (uit engeland) en is toch merkbaar dikker dan origineel. kat is er ook onderuit.
blok zelf is heel goed. 113dkm (distributieriem, waterpomp,… enz vervangen) en verbruikt nauwelijks olie en kvs of allessinds niet merkbaar.Nu rest er me nog enkel vraag 3 van de brandstofrelais
9 augustus 2016 om 13:54 In reactie op: passen deze throttle bodies? + andere vragen 1600 aangepast #18324095@KRSA2000 wrote:
Vraag 4: potje is je brandstofdrukregelaar
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Kan ik dus achterwegen laten als ik een regelbare erop zet? alé klinkt logisch.
9 augustus 2016 om 13:20 In reactie op: passen deze throttle bodies? + andere vragen 1600 aangepast #18324092@Corsa_GSi wrote:
Voor deze TB’s moet je toch naar een vrijpgrammeerbaar systeem gaan kijken, zoals VEMS bijvoorbeeld.
Originele x16xe injectoren gaan goed tot zo’n 175pk (zelf mee gereden), dus voorlopig zit je goed als je nog geen andere aanpassingen aan je blok hebt.
C16xe is hetzelfde als een x16xe, alleen heeft de laatste meer milieu spul. Ga je met de TB’s rijden, dan haal je dat toch allemaal weg. Daarnaast bij vrijprogrammeerbaar heb je geen last meer van transponders / startonderbrekers enzo.Ik dacht aan een kms ecu aangezien ik daar al enkele goede dingen over gehoord heb.
Intern is het blok standaard maar zit wel spaghetti spruitstuk en group-n uitlaatlijn onder + de egr is ook afgedopt.
Dan kan ik de originele over zette, bespaart me ook al wat;)Heb je de mapsensor en inlaattemperatuursensor ok niet meer nodig?
Ok, hartelijk bedankt mannen!
Ma ga het waarschijnlijk niet meer in orde krijgen voor de volgende wedstrijd dus fkes een vraagje. Is het te doen om met 17’ers (205 breed) zonder bekrachtiging te rijden?
Lijkt groot voor een b’ke maar heb de s1600 kit erop staan.heb gistere gehoord dat die van een b, c en d corsa hetzelfde zijn ongeveer? ma dat die van de d corsa snel stuk gaan/oververhit geraken blijkbaar. Iemand daar ervaring mee?
En een van een corsa c past dus ook?Inderdaad, liefst zo simpel mogelijk en ruimte besparend (dat ik nog overal ‘goed’ aankan)
Waar kan ik de elektrische vinden? en is die regelunit echt nodig of is dat gewoon een extraatje?Heb eens ander bougiekabels geprobeerd maar hielp niks.
Welke bougies zijn nu de beste: bkr5ek of bkr6ek?Er zitten nu bosche fr6dc bougies in ( bijna nieuwe). weet niet of die echt goed zijn.
Thermostaat is nieuw en de sensor heb ik net eens verwisseld met een ander blok dat ik nog heb liggen maar geen verschil helaas. Zodra de temperatuur begint te stijgen, krijgt hij het.
Ook helaas niets.
Zou misschien de throttle bodies overwegen op mijn x14xe. Staat momenteel gewoon een lexmaul ram erop. De auto is voor rallycross en er is al een en het ander veranderd..
– 4-1 spaghetti uitlaatspruitstuk
– katalysator vervangen door gewone buis
– group n-uitlaat powersprint
– k&n luchtfilterJe zou nu denken, waarom geen x16xe? Ik ben van Belgie en hier vind je de 1.6 blokjes vrij zelden.. daarom liever ene 1.4 waar ik genoeg onderdelen van kan vinden. trouwens rij in de -1600 klasse;)
Zoals eerder vermeld heb ik wel een c16xe staan met mantzel powerbox maar wil deze graag houden en binnen enkele jaren inschrijven als oldtimer.Dusja wat denken jullie ervan? throttle bodies op mijn x14xe of de flowtec van dbilas?
Nog even een vraagje; Is er veel verschil tussen een dbilas flowtec inlaat en de throttle bodies van hen? De throttle kosten veel meer maar is er buiten dat nog grote verschillen?
Momenteel staat de mantzel op de c16xe (onderstuk is van een x16xe).
wat de x14xe betreft is het dezelfde bovenkant als de x16xe dus geen probleem dan?:)De corsa heeft altijd bij de buren gestaan maar moest weg daarom dat ik hem overgenomen heb. (wel naar mijn thuis geduwd). En heb het eens nagevraagd en die man heeft hem wel gelukkig handmatig laten ronddraaien en kruipolie in de cilinders gespoten (paar weken geleden).
Even wat plaatjes bij het praatje;)
Kleur is natuurlijk verweerd maar heeft enkel roest aan de kofferklep. op het dak boven de vooruit niets.
Vind hem er nog netjes bijstaan voor die 10 jaar. Maar jullie zijn natuurlijk de specialisten e;)
De benzinetank is altijd leeg geweest.
Als je de corsa ziet zou je niet zeggen dat die 10jaar heeft buiten gestaan maar hij stond wel ergens achterin.Maar goed, dan ga ik beginnen met nieuwe motorolie en vb olie, bougies, koelvloeistof, olie en benzinefilter, distriem en v-riem en misschien ook zon flesje voor de motor binnenkant te reinigen?
Als die dingen gedaan zijn dus gewoon even rustig stationair warm laten draaien?
Motor draait goed nu. Enkel heeft die de neiging uit te vallen bij warme motor. Enkel bij stationair draaien. wie weet wat dit kan zijn?
.
m.a.w soms start hij, en dan weer niet. en bij lang stationair draaien, trilt hij hard (precies moeite om te blijven draaien, met schokken)
bekend voor iemand?
-
AuteurBerichten