Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
je eigen stop&go systeem
bij verkeerslichten je sleutel linksom draaien bij rood en rechtsom bij groenvoordat ik de top heb bereikt is denk ik mijn tank ook al weer leeg.
heb het dus nog niet kunnen testen, dus ik zou het niet eens weten.
tot toe 160-165 ofzo gehaald eens.even een update, ik heb een tijdje terug mijn airco laten controleren.
ze hebben nieuwe vloeistof erin gedaan.bij de controle bleek ook dat mijn beide ventilators niet aanslaan als de airco aangezet word, dit bleek defecte stekker te zijn, die hebben ze even goed schoongemaakt en ingespoten.
nu werkt mijn airco weer 100% super koud, maar ook mijn kachel werkt veel en veel beter, en mijn motor temperatuur meter geeft een mooiere waarde aan.
koste wel 110 euro maar ben nu wel verzekerd van een goede temperatuur winters en zomers.
maandag ga ik de ecu module die bovenop de pomp zit naar een bedrijf brengen, die doet eerst een diagnose en kijken ze wat er kapot is.
als het te repareren is, en dat is in bijna alle gevallen zo, dan reviseren ze de unit en kan ik dag later weer ophalen.kosten hiervan zijn inclusief alles 410 euro. de pomp zelf hoeft er dus niet af en dat scheelt in de kosten.
de ecu unit is in een paar minuten van de pomp verwijderd.hopelijk is mechanische gedeelte niet kapot, ik neem dus wel een klein risico hiermee.
ook ga ik zelf de brandstof filter vernieuwen.
opvoerpomp die heeft hij gecheckt en die was het niet zei hij. ( was eerste wat hij gekeken heeft )
alles was verder ook goed, dus hij wist zeker dat het de brandstofpomp ( dieselpomp ) isen hij bedoelde denk ik dan ook de distributie ketting, maar er zullen wel meerdere aansluitingen zitten die los moeten, dus veel werk.
hij had het over kettingen en dat soort dingen, er moet veel los.
en hij wist 200% zeker dat het de pomp was/is daar wilde hij wel garant voor staan.hij naait me geen oor aan als hij zegt ongeveer 5 uur.
hij had daarvoor net een vectra 2.2 gedaan ook de pomp en dat was ook ongeveer 5 uurtjes.maar als iemand het in 1 uur kan voor mij, dat scheelt natuurlijk wel in de kosten.
hij heeft een paar dingen kunnen uitsluiten omdat hij die gecontroleerd heeft en of getest.
of hij hem heeft uitgelezen dat weet ik niet.en ja ik denk wel na om een andere auto, maar dat weet ik dus nog niet zeker, ik denk erover na omdat ik dit zwakke punt wat die opel diesels hebben ik niet nog een keer wil hebben. om die reden ook een renault clio diesel niet gekocht die er erg mooi uit zag en ook erg zuinig is en erg goed reed maar erg slechte blokken maakt.
als ik erg veel geld in deze auto moet steken dan hou ik hem natuurlijk, want dat geld krijg je nooit weer terug verdiend in een andere auto.
maar als de kosten erg mee gaan vallen omdat ik van de sloop een andere pomp kan krijgen of als ikd e auto met dit defect goed in kan ruilen of verkopen dan doe ik dat ja.de auto zaak vertelde me dat hij 200% zeker wist dat het de pomp was pv44
ik zei tegen hem, dat als ik nou een pomp zou kopen en hij het dan nog niet deed wat dan, nou dan zou hij me de pomp helemaal vergoeden, zo zeker wist hij het.
hij heeft ongeveer 5 uurtjes werk om de pomp te wisselen, dus er zit wel werk in, en dus veel arbeidsloon.
nu is hij gelukkig niet duur met arbeidsloon 32,50 per uur.heb diverse sloperijen gebeld om een gebruikte pomp maar nergens nog succes.
heb eeb revisie bedrijf gebeld en die kon me 1 leveren voor 650 euro en als ik hem inclusief montage wilde dan was het 850 euro, ik weet dan niet of ze de oude er dan ook voor dat geld onder vandaan halen.ben dus in ieder geval wel wat geld kwijt, en heb dus nu al weer een beetje spijt dat ik mijn volvo s40 heb verkocht.
de reden om astra diesel te rijden en om goedkoper per maand te rijden word nu teniet gedaan.
iemand die nog een pomp weet ergens in het noorden?? of die dit klusje voor weinig wil klaren?
ben nog aan het twijfelen of ik hem laat maken met sloop pomp en dan meteen inruilen of dat ik hem duur laat maken en dan houden.
of dat ik hem met kapotte pomp ga verkopen.heb het met een vorige auto ook gehad een golf4 tdi, als ik dan met een iets te koude motor motor ( ik rij wel altijd redelijk goed warm voor ik gas geef ) gas gaf dan ging hij ook in noodloop, dan was het een kwestie van motor uit en weer aan en het was opgelost. is mij met die auto 3 keer overkomen in een 4 of 5 jaar dat ik die golf had.
hier dacht ik dat ook, maar deed zelfs na een kwartier rust niks.
bedankt, zal eens naar een auto-materialen zaak gaan.
ik zag in die how to’s trouwens ook een how to van een power sounder, wat is dat??
zonet ook even gedaan. 10-15 minuten werk.
bovenste pijp en onderste pijp eruit gehaald.als je onderste pijp eruit haalt dan komt er wel een klein vierkant gaatje zichtbaar waar de slang omheen moet, die heb ik afgeplakt ( denk daar dus om )
heb nog origineel gm filter erin, dus winst zal miniem zijn.
wel voelde ik dat bij schakelen ietsje pietsje soepeler oppakte, en ik hoorde een heeeeel klein soort turbo fluittoontje uit luchtfilterbak komen. heb trouwens alleen maar een stukje naar de c1000 en weer terug gereden en das totaal 6km.zal morgen naar me werk 25km heen en 25km terug eens wat beter testen.
zal eens zien of ik ergens een geschikt inlegfilter kan kopen, k&n of green oid
voor de informatie ik heb een 2.0 dti sport
voor rood altijd een 8 of meer
8damn dat lijkt erg netjes, ben wel benieuwd naar de tutorial.
wat voor tom tom heb je gebruikt? dit lijkt mij namelijk ook wel stoer.
na 81 pagina’s toch iemand die de woordgrap g spot gemaakt heeft… ;)
ik spot regelmatig een zwarte astra g met een donkerharige jonge vrouw erin, stevige rijstijl tijdend vanuit leeuwarden richting dokkum.
ik heb ook een astra sport. x20DTL 16v uit 01-12-1998
sport embleempje er wel uit gehaald omdat de andere kant eruit was gehaald/gevallen/gestolen.
ik heb standaard normale airco erop
16″ alu wielen van die 5×2 dubbelspaaks op 205 breed michelin banden
GEEN elektrische ramen en spiegels
stoffen halve kuipstoelen
leren stuur
airbags links rechts
opel cd-radio
witte tellers ( zijn die standaard? )
cv ( is een 3 deurs )
abstoen ik proefrit maakte vond ik hem stug en hobbelig rijden op de snelweg, hobbels op de weg strijkt hij wel mooi weg.
verkoper zei dat dat hobbelige door het sport onderstel lag ( ik had daar toch wat twijfels over, ik denk dat aan banden ofzo ligt ) ik heb een golf 4 tdi 150pk gehad die 225 goedkope shit banden had, en voor 50mm verlaagd dmv shroefset en achter 30mm dmv veren en die reed comfortabeler maar in de bochten juist ietsje strakker dan de opel.
dus ik weet het ook niet precies, maar dat hobbelen op snelweg bij rondweg de 100-120km is soms beetje irritant, andere snelheden is het weg, dus sportonderstel????
jammer genoeg mijn ex senator hier niet tegengekomen ( was toen in de begin 20 geloof ik ) was een goud/bruine 3.0 4traps met nergens roest of rare plekken. spontaan gekocht tijdens occassionshow leeuwarden.
en als ik dit topic eens doorneem dan is dat een zeldzaamheid? heb hem weggedaan omdat het gewoon te duur rijden was in die tijd, wegenbelasting, verzekering ( zat in duur tarief leeftijd ) brandstof.
toch wel de mooist rijdende auto in mijn auto verleden.
das wel de manier ja.
Step 1: Buy an adhesive tape
Step 2: Open the fuel gauge meter
Step 3: Pull the fuel lever to full tank position
Step 4: Cut adhesive tape and stick over the fuel gauge pointer
Step 5: Close the fuel gauge meter
Step 6: Enjoy the unlimited ride!even een how to van maken? misschien dat ik het ook doe.
ben wel benieuwd naar de eventuele positieve bevindingen.
heb wel wat los gemaakt met die kat zie ik wel.
hahaha, ja op waarheid berust.
eigenlijk had ik ook wel gedacht dat dat de achterkant was, maar ja ik dacht ik vraag maar even.
ik zal morgen eens even onde de kap kijken hoe het zit ( had ik nog niet echt gedaan )
jij schreef het namelijk zo, dat het leek of was het een makkie…. vandaar.
ja sorry ik weet niet precies welke koelwaterslangen je bedoelde.
achter het blok zei je, maar als het achter het blok is dan kun je daar moeilijk bij denk ik.ik neem aan dat je achter het blok bedoeld als je voor de auto staat? wat dat was me even onduidelijk.
of zijn die slangen op deze foto niet te zien.welke moet ik nou los maken en doorspoelen??
dit is trouwens een di dti blok van internet, weet niet precies wat ik nou heb. ( ik heb een 2.0 di 16v )
en dat rood omrand is dat de thermostaat??misschien domme reactie nu, maar als je dat doet komt er dan geen water door je kachel roostertjes je interieur binnen??
is een luchtslang een idee??
mijn kachel word wel enigszins warm en na een tijdje zelfs heet.
gisteren na 20 minuten normaal rijden heb ik eens een klein stukje 140 en 150 gereden en toen tijdens rijden stond hij ineens op 85 graden, bij thuiskomst bijna 10 minuten stationair laten draaien hij bleef op 85 tot 87 graden ongeveer.maar bij normaal rijden dan blijft hij wel dik 20 minuten onder streepjes 70 staan ( dus de beginstand )
wat kost zo’n grapje?
is dat makkelijk zelf te doen.
heb hem bij een jongen gekocht die voor zichzelf begonnen is, dus geen garantie zeg maar. wil ook niet voor de kleinste dingen weer naar hem toe gaan.
maar als er wat zou zijn dan wilde hij wel helpen.
-
AuteurBerichten