gabbermaikel

Aangemaakte reacties

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: multiriem ombouw op cih #18124890
    gabbermaikel
      Lid sinds:
      25 September 2010

      Probleem is opgelost, heb een waterpomp poelie van een frogeye scorpio pas gemaakt, koste 5 euro.

      En het loopt inmiddels ook al http://www.youtube.com/watch?v=LSZHLzdCSzE” onclick=”window.open(this.href);return false;

      In reactie op: vraagje over boutgaten op onderblok #18137995
      gabbermaikel
        Lid sinds:
        25 September 2010

        Ok dan draai ik er even een tap in. Maar ik dacht misschien is het ook wel andere draad en dan kon ik daar even bijpassende bouten bij zoeken ofzo.

        In reactie op: multiriem ombouw op cih #18124888
        gabbermaikel
          Lid sinds:
          25 September 2010

          @keesjanvanzanten wrote:

          ik heb een multiriemset van een c30se
          je kunt het helaas niet 1 op 1 overschroeven

          Wat moet je allemaal aanpassen om dat er op pas te krijgen dan?

          In reactie op: multiriem ombouw op cih #18124886
          gabbermaikel
            Lid sinds:
            25 September 2010

            @henk 400rr wrote:

            De algehele gehoorde klacht bij de getande riem (van de Risse set) is lawaai, het schijnt nogal geluid te geven.

            Klopt, ik rij met een vw polo g40 met een getande riem, en het heeft inderdaad flink lawaai. Maar een eaton gilt daar normaal nog weer boven uit is de ervaring uit engeland, dus dat maakt niet heel veel uit dan.

            In reactie op: multiriem ombouw op cih #18124883
            gabbermaikel
              Lid sinds:
              25 September 2010

              die bieden een tandriem set aan, dat zou opzich nog leuker zijn denk ik. Maar dan moet ik niet zien er 1 extra bij te vinden die op een eaton kan, en dat zal al met al dan wel weer een duur verhaal worden om 1 met het goede aantal tanden te vinden. En dan nog een riem van die lengte vinden, zal ook wel niet meevallen gok ik. Anders zou dat wel een hele vette set zijn, maakt een supercharger wel af vind ik.

              gabbermaikel
                Lid sinds:
                25 September 2010

                origineel gepost door Niels0478

                origineel gepost door x-tinction
                Omdat je eerst voorkennis moet op doen hoe het in zijn werking treed en niet maar luk raak op een forum moet gaan vragen wat de werking is. hiervoor heb je google of boeken waar de werking in staat uitgelegt. en dan als nog iets niet lukt of een enkele vraag is ga je vragen op een forum als je niet uit het boek/google uit wijs komt ;)

                Ik meende dat je hier een je daar juist op n forum goed voor terecht kon, en ik vraag het aleen, niemand is verplicht te antwoorden

                maar wat jij wilt is dat alles voorgekauwd word voor jou en dan kun jij het gewoon simpel in elkaar schroeven terwijl je er nogsteeds niks van snapt
                oftewel dat gaat niet werken, je moet je eerst echt goed verdiepen in turbo’s voordat je er aan begint
                want een turbomotor is absoluut niet simpel en ook zeker niet goedkoop
                en je kunt dus wel gewoon simpel een turbotje aan je motor schroeven en rijden gaan, maar de kans is groot dat het al snel kapot loopt en dan kan het zijn de je de motor+ turbo gewoon bij het oudijzer kunt gooien
                en ik weet wel dat een 1200 motor niet veel kost, maar samen met een turbo en eventuele aanpassingen kost het vast meer dan 500 euro, en dat kun je in ongeveer 10 sec omzeep helpen

                gabbermaikel
                  Lid sinds:
                  25 September 2010

                  origineel gepost door giuliettaevo
                  Zo’n variabele turbo is niet gemaakt voor uitlaatgastemperaturen die behaald worden bij benzinemotoren, die gaat geheid kapot. Waarom denk je dat er nu pas benzineauto’s verschijnen met variabele geometrie turbo’s? als dat makkelijk/goedkoop was dan had elk merk dat al ingevoerd hoor. porsche liep hierin voorop en heeft veel bijgedragen in de ontwikkeling hiervan.

                  Alles kan pas gemaakt worden maar hoe de uiteindelijke belasting is bepaalt meer als het type motor waarop iets bevestigd is.:hmmz En hoelang het meegaat staat er in die internetverhaaltjes meestal niet bij…:( Mooi medium, internet, maar net als met sprookjes is niet alles wat je leest waar.:jerry

                  Moderne variabele turbo’s zijn overigens elektronisch aangestuurd en daar zit ook een probleem in, hoe wil je dat gaan aansturen?

                  op internet weet je het inderdaad nooit, maar toevallig ken ik ook nog een auto die rijdt met een vnt turbo, een volvo met bijna 300pk
                  en dat gaat tot nog toe ook prima
                  en die oudere vnt turbo’s worden ook aangestuurd op vacuum, en dat word dus ook al via de computer gedaan en dat hebben we ook omgebouwd(gewoon een druk actuator er op gemaakt)
                  en zo’n turbo is nieuw ook een stuk duurder dan een gewone turbo

                  dat is hetzelfde als zeggen waarom waren er eerder bijna nooit merken die een supercharger en een turbo op 1 motor gebruikten(doet vw nu bij de tsi)
                  maar de reden is natuurlijk heel simpel, een supercharger kost ook een 2000 euro ofzo, en dan moeten hun daar ook nog weer winst op maken, dan komt hij al totaal al bijna 5000 euro duurder uit als de klant hem koopt bij de dealer

                  gabbermaikel
                    Lid sinds:
                    25 September 2010

                    precies giullietaevo, dat is dezelfde techniek die omgekeerd ook wel word gebruikt, als je een turbo op een v8 wil kun je meestal beter 2 turbo’s van een gewone auto halen omdat dat goedkoper is dan 1 hele grote turbo vinden

                    en mad max waarom zou zo’n vnt turbo (zo heet dat namelijk) niet werken op een benzine motor? die delen zijn echt wel goed gemaakt en kunnen echt wel wat hitte aan hoor
                    en de reden dat die turbo’s stuk gaan is omdat ze verstopt raken met roet, daar heb je bij een benzine niet zoveel last van, dus wat dat betreft moet het wel werken

                    bovendien heb ik al heel veel dingen gelezen over een vnt turbo op een motorfiets bouwen, dan pakken ze er 1 van een 2.5 tdi ofzo en die maken ze op een motorfiets die vervolgens 9500 rpm gaat draaien met zo’n turbo, en daar komt denk ik behoorlijk meer hitte in de turbo dan bij een 1.2 ohv die bij 5800 rpm ophoud

                    In reactie op: kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad? #17530760
                    gabbermaikel
                      Lid sinds:
                      25 September 2010

                      het vinden van de juiste turbo is heel wat moeilijker dan mensen denken, je kunt wel berekenen welke turbo goed zou zijn, maar dan moet je de compressor map van de turbo hebben en dan de boel gaan berekenen

                      en over draw trough, werkt wel maar dan moet je een turbo met andere seals hebben, dat is weer duur en moeilijk dus dat word niks

                      en dan het blow trough systeem, daar moet je zorgen dat de carb het idee heeft dat de buitenlucht dezelfde druk heeft als je turbodruk, dat hebben ze bij o.a. renault gedaan door de carb speciaal af te sluiten en daar zit dan ook een druk compensatie systeem op de flotterkamer enz

                      en met de originele compressie van de 1.2 kun je wel ongeveer 1 bar turbodruk nemen, alleen dat zal het blok zelf niet houden, maar sbc350 op youtube rijdt met 0.8 bar

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)