hoi hoi!
lekker gezellig ‘meeten’ met forum leden die het wellicht hadden kunnen fixen had gekund, heb alleen echter erg weinig tijd en de auto elke dag nodig voor m’n werk.
Ik heb zelf wat geprobeerd en het lijkt opgelost. (afkloppen)
Wat ik heb gedaan;
-vakje linksonder er uit gehaald (plastic ‘weerhaken’ los frunniken met een platte schroevendraaier)
-gehele kap waarin het vakje zat losgehaald (2 torque-schroefjes onderop)
-stuurkappen losgehaald (1 torque-schroef onderop), beetje trekken en duwen.
-Kap die over de tellers gaat losgehaald (2 torqueschroeven onder, 1 boven de 100 (km/h) van je snelheidsmeter)
-teller losgeschroefd (ook 2 torqueschroeven onder en een klipje aan de bovenzeide)
-knipperlichten- en ruitenwisser-units kan je eruit trekken(klipje) als ze in de weg zitten.
-teller eruit trekken
-stekker zit met 2 klipjes vast, loshalen, en wat extra rubbertjes toevoegen en weer terug plaatsen. (hierdoor komt de stekker iets meer naar voren)
-Controleer gelijk ook de stekker en draden op knikken, beschadigingen, viezigheid, etc.
-de hele handel terugplaatsen.
Opvallend; Na het terugplaatsen en het starten duurde het even voordat mijn benzinemeter door had dat er wél benzine in de tank zit, (hij bleef 1 a 2 minuten knipperen)