Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bestaat er dus geen andere manier dan een 1600+ as aan te schaffen? Of kan de 1200 as ook verstevigd worden?
Wat ik me nu nog afvraag, zijn er ook voortreinen (of voorassen) van andere opels die op de kadett passen?
Haha, nee het heeft niks met de ombouw te maken, maar ik was bezig met wat algemene informatie over de modellen. Dit kwam voor in een stukje over de SR uitvoering, dus ik begrijp het nu. Bedankt.
Hej Pipo, bedankt voor je velgenverhaaltje. Maar jouw verhaal is voor één specifiek geval. Ik kan er niet echt een algemeen verhaaltje van maken over de standaar ET waarde, hoeveel hiervan afgeweken mag worden als dit al mag. En hoe je een bredere as moet compenseren met de ET waarde (hogere ET waarde dan normaal dacht ik, maar hoeveel ?).
En het in en uitlaat gebeuren. Van welke manta motor komt het gebeuren dan af?
En dan nog een vraag, ik ben een site op aan het zetten met ook deze informatie erin. Maar nu heb ik een vertaalprobleempje, weet iemand wat een sicherheitslenkrad is. Letterlijk vertalen geeft veiligheidsstuur, maar wat houdt dit precies in? En het woord Seitenbemalung ken ik helemaal niet.
Alvast bedankt :DIk dacht dat bij sommige motorombouwprojecten een uitlaat of inlaatspruitstuk van een andere motor werd gebruikt. En dan deze soms aangepast moest worden. Maar verder weet ik hier dus ook nog niks van.
Harstikke bedankt, weer een hoop bruikbare informatie. Ik heb het verwerkt in het verhaaltje.
Informatie is nog steeds van harte welkom, vooral over de inlaat, uitlaat en het hele ET-waarde gebeuren.Schopje omhoog, in de hoop dat er nog wat informatie bijkomt :D
Alweer bedankt, eens kijken hoe ik daar een algemeen verhaal van kan maken.
Mooi, weer bedankt voor de toevoegingen. Maar nu heb ik wel weer enkele nieuwe vragen over de ET waarde :hmmz . Wat is de standaar ET waarde bij een kadett en (hoeveel) mag je daar van afwijken?
En hoe zit het bij een bredere as, hoe dien je hierin rekening te houden met de ET waarde.Alvast en alweer bedankt :thumbup
Bedankt voor de toevoeginen weer!. Ik heb het aangepast in de openingspost.
Ok, weer wat wijzer geworden. Ik heb het weer toegevoegd. Verder nog kennis aanwezig over de mogelijkheden van de toe te passen uitlaten?
Ja ik dacht dat Stefbos dit zei in zijn post.
Kijk, weer un stukje dichterbij een compleet topic.:thumbup Bedankt.
Ik heb de openingspost weer wat bijgewerkt met de nodige informatie. Heb ook iets toegevoegd over de vering en demping, niet echt concrete oplossingen, maar wel genoeg informatie (dacht ik) om een besluit te maken.Het is inderdaad de bedoeling om in dit topic de meest gangbare mogelijkheden bij elkaar te krijgen. Ik weet dat de meningen over sommige dingen verdeeld zijn, sommige mensen gebruiken bijvoorbeeld een 1200 vooras, waar andere weer helemaal tegen zijn. En zo zullen er nog wel meer voorbeelden zijn.
Maar mijn bedoeling is om zoveel mogelijk informatie hierover bij elkaar te krijgen in één topic. Om zo in ieder geval een leidraad te geven aan de mensen die zich voor het eerst aan een ombouw gaan wagen. Hiervan afwijken kan vervolgens altijd nog.En Pietje, als je overigens nog tips of aanvullingen hebt hoor ik die graag. Alle mogelijkheden zijn welkom.
Dan heb ik nog een vraag over de 2.4 die vaker wordt ingebouwd. Is dit de C24E of de 24E? Ik heb ze nu namelijk allebei erin staan maar ik geloof niet dat dat klopt.
Bedankt.
Alweer bedankt.
De standaard carburateurs van de 2.0s en 2.0n zijn de Varajet of niet?
En weet je ook iets meer over de motorsteunen?Nu alleen nog de informatie compleet en correct krijgen :thumbup
Harstikke bedankt, ik ben al een stuk wijzer nu. Maar je zegt dat alleen injectie motoren een retourleiding nodig hebben, maar is het niet zo dat sommige benzinepompen bij carburateur motoren ook een retour nodig hebben. De 1.6 is toch ook gewoon een carburateur motor dacht ik en toch heeft de tank een retourleiding.
En de achterremmen moeten die ook vervangen worden door schijven of is dat niet nodig. En voldoet de hoofdremcilinder en rembekrachtiger ook nog bij andere remmen?Owja, in mijn geval gaat het inderdaad om een handgeschakelde 1200.
-
AuteurBerichten