Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
eventueel ook wel belang bij, voor mn x30xe, kleur eigenlijk geen voorkeur.
zozo dat zijn een hele rits auto’s.
De tr en calibra zijn leuke bijzondere auto’s!!Mooie plannen voor de 84er hatch!! Irmscher is mooi spul.
Je bent goed bezig dude!@Jorn999 wrote:
Opvallende corsa A gespot in Drachten. Je ging richting Opeinde.
De corsa had een opvallende groene kleur en rode bumpers volgens mij.Jah dat was ik, ik heb jou volgens mij niet gezien, reed je in je avatar auto?
16 november 2012 om 19:28 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302341waar kom je vandaan scheurneus?
misschienis er iemand in de buurt die ff met raad en daad bij wil staan.Hall gever wil ook wel eens het probleem zijn, inderdaad ff meten.
12 november 2012 om 11:00 In reactie op: E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!! #18059374Echt respect voor je werkzaamheden en denkzaamheden!
Waar ik nu echt nieuwsgierig naar ben is of je de dEtt al hebt uitgelijnd en wat de waardes nu zijn?30 september 2012 om 12:48 In reactie op: 16 kleppers projecten topic : d kadett station gte #17370639Hey louwe, heb in de familie nog een jetta type 1 lopen waar we een 1.8 in hebben gezet.
En “onderhoud” (lees t hoognodige,dus rollend houden) voor mn collega een caddy tden daar heb ik vorig jaar een ander uitlaatje onder gezet
vond het wel grappig precies op zelfde plaats en allebei blauw.
wat doe je met de td als de tdi dr in ligt?
@ Carlo Astra, er stond inderdaad EB in de steun!
@ Jerremy, heb er gisteravond naar gekeken, motornummer begint met 080.Dus inderdaad de eerste set, dank jullie wel heren.
heb een foto, iemand van de heren die mij kan vertellen welke distributieset hierop moet?
wil nu een nieuwe distributie bestellen voor de x30xe, echter zijn er 2 verschillende setjes voor dit motorblok leverbaar, volgens mijn leverancier gaat het om t/m chassisnummer 08300418 en vanaf chno 8300419.
Echter heb ik een losse motor zonder auto en kenteken/chassisnummer.
Weet iemand wat het verschil is tussen deze setjes?Heb de hele inlaat eraf, en ik zag 2 gaskleppen zitten, de voorste wordt bediend door het gaspedaal, de achterste wordt bediend door de actuator die ik omcirkeld heb op onderstaande foto.
Is dit voor tractiecontrole en kan ik dit verwijderen zonder dat ik problemen krijg of moet ie perse blijven zitten??
Heb er een nieuwe thermostaat op gezet, en de ww laat ik eerst zitten, ik rij nog geen 2000km per jaar met de auto, dus het koelwaterverlies naar buiten toe is wel te overzien dan. Als t blok dr weer uit gaat en hij blijkt toch erg te lekken dan gaat er wel een nieuwe RVS in.
Iemand ook opgevallen dat de beide inlaatdelen die je op de koppen monteert totaal niet mooi op elkaar aansluiten en de flow verstoren? En hoe klein de kanalen ook zijn?
haha ik heb je net een pb gestuurd.
Heb je nog geprobeerd verhaal te halen bij de eerste zaak??Nogmaals,er staat in het apk boek nergens wat het stationair toerental moet zyn. by my is dit geen probleem tydens apk.
Maar de klacht komt waarschynlyk toch echt van de stationaire motor.Ik doe dat nog steeds,in drachten dus redelyk dichtby. stuur me maar een pm voor meer info.
@fearless, stuur loshalen doe ik inderdaad byna nooit, maar by sommige auto’s moet het (oa oude vw golf/jetta)Stationair te hoog voor apk?? Staat nergens een waarde die het toerental moet zyn. By my is
stationair toerental de waarde die de motor draait
als je het gaspedaal los hebt.@ coiler. ik heb al meer dan 100 corsa’s uitgelijnd. jouw auto had niet op deze manier de uitlijnbrug verlaten by my. dit vreet inderdaad de binnenkant vd banden eraf. mijn advies is ook magic camber bouten erin (heb ik ook ik ook in de mijne) en dan weer uitlynen. met t stuur scheef erin was ik sowieso weer terug gegaan!
Hoi Patries, wer ien fryslân wennest precies?
heb menig avontuurtje beleefd in mn peugeot 205 en mn corsa A. Als je geil bent dan wil t gauw, maar moet bekennen dat ik t ook wel eens heb voortgezet op de motorkap van de auto wegens ruimtegebrek.
Maar een BJ/PB kan gauw in een rijdende auto hoor, heb dr wel km’s voor omgereden in het verleden :wub22 april 2012 om 18:52 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373483Heftige aanpassing! Wel een mooi kort inlaat traject op deze manier, inlaattemperatuur is nu dus geen probleem meer.
Fraai laswerk, :thumbup Maak t maar rustig af, maar kan niet wachten tot je weer on track bent, wordt weer tijd voor wat blitz geweld!Even voor de duidelykheid: het gaat om de afdichting van de warmtewisselaar,dus hy lekt wss koelvloeistof naar buiten. de eigenlijke koeler is niet lek,hy lekt geen olie.
Waar kom je weg?
Volgende “probleem”
Vanochtend vroeg weer even bezig geweest, had wat last van bloemkolen tussen de koppen, dus ben begonnen met demonteren:
Inlaatgedeelte met injectoren eraf:
Onder de pakking zitten dus nog 4 bouten:
restant van de inlaat van de koppen af en dan komt dit tevoorschijn:
Mijn vragen zijn nu:
1. Is het mogelijk om de warmtewisselaar eruit te halen, of op enige andere wijze de afdichting te vernieuwen??
2. Is het mogelijk om die koelwaterbuis tussen de distributiekap en kop weg te peuteren zonder kop of distributie te verwijderen??
deze koelwaterbuis:
Alvast bedankt heren!!
ben zelf erg blij met mn r1r, is betaalbaarder dan de r888, en de r1r is gewoon bij Profile Tyrecenter te krijgen, in drachten hebben ze zelfs 4 op voorraad liggen (195/50r15)
:angel -
AuteurBerichten