Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Met een beetje geluk zijn die motortjes deurvergrendeling te repareren :shock:
Twee jaar geleden rechtsvoor, werkt nog steeds, afgelopen zaterdag beide achterdeuren, werken ook weer. Rechts achter wilde helemaal niet meer open, met veel geluk open gekregen.
Het is wel zo dat ik nu twee keer moet klikken met de afstandsbediening om alle deuren op slot te krijgen, ik vind dat geen probleem.
werkwijze:
Paneel van deur halen, om het veertje van de raamslinger los te krijgen kan je beter met een heel klein schroevendraaiertje deze opzij duwen en daarna met een iets grotere schroevendraaier eruit wippen.
Haal bij het slot de waterbeschermkap weg, anders kan je de verbinding tussen deurhandel en slot niet meer terug plaatsen, dit plastic heb ik echter niet terug geplaatst, de verbindingen breken toch af. Ik heb wel tussen het rubber van het vaste achterraampje, (boven het achterdeurslot) butyleenkit aangebracht, je ziet er niks van.
De drie bouten van het slot los en motortje eruit halen.
Het witte gaffeltje van de motor los drukken, de twee pennetjes eruit tikken met een passend dreveltje, motor uit het huis wippen (is een beetje friemelwerk).
Nu komt het, je ziet dat witte microswitchje, boor daar vanaf de kant van het schroefmachaniek met een 0,5 mm boortje een klein gaatje heel voorzichtig, pas op het inwendige niet te beschadigen.
Spuit kruipolie in dat gaatje en voila het werkt weer, bij één motortje heb ik aan de andere kant ook nog een gaatje moeten maken voor de kruipolie. Motortje in elkaar zetten, direct aansluiten en proberen. Om alles weer terug te zetten is het moeilijk om het stangentje van de deurgreep in het groene gaatje van het slot te krijgen. Neem een flinke tie-rip maak die vast net boven de verdikking van dat stangetje, je kan dan nu een beetje manipuleren met dat stangentje.
Uitgevoerd met o.a. hulp van de Engelse Omega- en Vauxhall sites. :DWat kan het toch simpel zijn. :D
Ook de voorkant vervangen met de winterbanden, en het gebonk is weg.
Toch maf dat een band zo’n herrie kan maken terwijl er aan het profiel weinig is te zien.Van vooruit naar achteruit v.v. voel en hoor je geen speling in de aandrijving, dus hopelijk geen kineet, Het is puur bonken bij lage snelheid, vanmiddag de achterbanden verwisseld met de winterbanden, geen verschil. Morgen worden de voorbanden verwisseld.
Aan het profiel is niets te zien, duidelijk geen cuppende banden.
Misschien weet ik morgen meer.Wim-V6
Bedankt voor je antwoord.
Voorlopig heb ik het “probleem”omzeild.
Zekering benzinepomp verwijderd, daarvoor in de plaats twee draden met zekering en een schakelaartje naast de versnellingspook. Wanneer de auto naar gas omschakeld, zet ik het schakelaartje om en stopt de benzinepomp. Bij stoppen auto schakelaartje terug zetten.
Ben voorlopig helemaal het heertje.Probleem is getackeld, de brandstofpomp draait bij dit systeem ook als de auto op gas rijdt. Zekering van de pomp los, probleem opgelost, rijdt op gas weer perfect.
De nieuwe lambda sensor schakeld nu steeds van rijk en arm vice versa.
Er kwam waarschijnlijk een beetje benzine mee.
Waarom óók de storing bij draaien op benzine?
Rotte verstuiver? Gaan verder zoeken.
Er zit al een tijdje een verstuiverschoonmaak in de tank.
Wie kan hier wat zinnigs over zeggen?
Mijn dank.Ik heb al een keer gereageerd, moet over 4 jaar voor het eerst medisch gekeurd worden om m’n rijbewijs te behouden.
Dus reken maar uit.
Dat commentaar hier verder boven over ouderen die geen fotootje op een forum zouden kunnen plaatsen.
Zo’n denkwijze is het voorstadium van seniel zijn op oudere leeftijd. Helaas.origineel gepost door flevo
Zoals Heytse al zei, level sensor in reservoir.
Nieuw reservoir kopen helaas, heb er ervaring mee.
Schoon maken hielp twee dagen, zonde van het werkSinds 4 maanden Fortuna (uit China) 195/65/R15 op de voorwielen. Ik vind het prima.
Het oude beestje 257.000km, bj 2002, automaat, 4 cyl, LPG, heeft de caravan zonder één misslag netjes heen/weer naar Ierland gebracht, met hellingen van 17%. Lachen, toch.Opel maakte het een beetje ingewikkeld.
Als de Omega automaat met trekhaak werd geleverd, dan zat er een radiateur in met bevestiging voor een aparte automaatkoeler, duur, bij de dealer 450 euri.
En in de handel in Nederland niet te krijgen, de mijne komt uit Duitsland.
Het frappante is dat de rad. met inwendige oliekoeler de goedkoopste was, waar ik dus niks mee kon.
Dat vuil worden na de condensor gebeurt altijd, elk jaar schoonmaken.13 juni 2009 om 20:37 In reactie op: X20XEV, slecht aanslaan. Uitgelezen, krukassensor geeft ver #17482828Ok, bedankt, van de week maar eens proberen.
Gisterenmiddag gedaan, fluitje van een cent, (achteraf).
Het weghalen van de stuurpomp was niet nodig.
Hitteschild uitlaatspruitstuk weg, buisje peilstok eruit, stop in het gat een groot stuk poetsdoek, als je nu vanaf het spatbord kijkt zie je net het boutje zitten, torx met verleng gaat net langs het frame van stuurpomp. Het andere eind van de kabel gaat precies tussen blok en aanbouwframe door.
Wat ik wel waardeloos vind is de centreerbout van de distributiespanner, dat is een torx en snel uitgelubbert, denk dat ik daar een bout met zeskante kop voor ga gebruiken.11 juni 2009 om 17:26 In reactie op: X20XEV, slecht aanslaan. Uitgelezen, krukassensor geeft ver #17482826Graag zou ik willen weten hoe je bij de krukassensor komt bij een 2.0/2.2 ltr.
Van onderen, van boven , lukt het alleen door de stuurpomp opzij te zetten?
Ik wil hem preventief vervangen, ga met de caravan op vacantie, km. stand 251.000.Oké, de auto. Duidelijk.
Ik zal van de week wel een fotootje plaatsen.
Maar, de auto heeft géén alluminium velgen, gewoon 15″ bandjes, en geen andere toetertjes of bellen.
Heb de auto gekocht vanwege de achterwiel aandrijving.
m.vr.gr. JoopVoorstellen? dacht dat ik dat al had gedaan.
Je hoeft toch niet alles van me te weten.
En een foto?
Ben je nieuwsgierig naar die oude kop van me.:DHe, jongelui
Meld ik m’n eigen netjes aan op het draadje” hoe oud is de Omega rijder “, zitten jullie een beetje met de verschillende dialecten te spelen, volmaakt off-topic.
Is er geen moderator die ingrijpt, of is dat ook een Tukker.
m.vr.gr Joop (van oorsprong een mug)Ik rij sinds afgelopen december voor het eerst een Opel. Omega 2.2 auto. op gas G3 nu 220.00km. Gekocht met 214.000km.
In 1973 op gas over gestapt, vanaf 1998 diesel en nu weer terug naar gas.
O, m’n leeftijd, niet zo belangrijk, heb m’n rijbewijs al 45 jaar:P -
AuteurBerichten