Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
26 september 2011 om 14:35 In reactie op: Vreemde vondst marktplaats: dik inlaatspruitstuk C20XE #17867351
@Miruni wrote:
@felix wrote:
als er iemand interesse heeft, voor die prijs mag je de mijne komen halen hoor!!
Heb er 2 liggen.
naar ‘t schijnt zijn ze 2mm groter in inlaat, maar volgens mij zijn ze vooral op de DIS motoren geleverd, heb er 2 gehad en hadden beide eentje die eindigde op 197.Bedoel je nu die prijs van 225 Euro?
tja voor die prijs zeker!!
maar ik denk eerlijk gezegd niet dat ze zoveel waard zijn, anders check ik de andere die ik liggen heb ook es :jerry
heb al 12V rechtstreeks op de pomp gestoken.
na 500m rijden sneuvelt ie ook, wat kan dan nog het probleem zijn?
de leidingen zijn doorblazen met compressor, zit de fout mss in de brandstofrail/drukregelaar??uitmeten ging ik sowieso doen, was maar tijdelijke oplossing om 12v op de pomp rechtstreeks te stelen met contact mee.
maar nu ie ook sneuvelt weet ik niet meer zeker of het een elektrisch probleem is, of een andere oorzaak heeft dat de pomp sneuvelt…aanvoer en toevoer zitten juist, gecontroleerd op me andere gsi
ben van Belgie, Brugge dus denk dat dit wat ver is…ga hem es aan de tech 2 laten hangen, mss word ik daar wat wijzer van…
heb dus 12v op de pomp gestoken meegaand met het contact.
gevolg, de pomp sneuvelt terug na een tijdje (500m rijden)
ben ten einde raad.
Denk dat ik me teveel op hetzelfde focus en het probleem zich ergens anders voordoet, maar waar??18 september 2011 om 13:45 In reactie op: Vreemde vondst marktplaats: dik inlaatspruitstuk C20XE #17867372als er iemand interesse heeft, voor die prijs mag je de mijne komen halen hoor!!
Heb er 2 liggen.
naar ‘t schijnt zijn ze 2mm groter in inlaat, maar volgens mij zijn ze vooral op de DIS motoren geleverd, heb er 2 gehad en hadden beide eentje die eindigde op 197.voor alle duidelijkheid, de motor komt uit een wagen die ik al jaar of 5 in bezit heb, dus de motor zelf is 100% ok.
heb motor in een kas (c20ne) gelegd die roestvrij is.
met die wagen (c20ne) heb ik ook een tijdje gereden tot de motor het begaf, was een sensor defect en starte niet meer.
al heb ik daar nu wel mijn twijfels bij met de probs die ik nu heb…
raar is dat ie draait, vanaf je ermee rijdt de pomp sneuvelt.
je hoort de pomp raar doen als je ermee rijdt, daarmee denk ik slechte massa.ok, en enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Heeft er soms ook iemand een elektrisch schema van de brandstofrelais? welke spanningswaarden er daar aanwezig zouden moetn zijn?
Ga alles es uitmeten, mss ergens een slecht contact, slechte draad ofzo.voorlopig es 12v van het contact aan de pomp leggen en kijken of de rest ook in orde is…
en mag de pomp continu blijven draaien, als ik hem gewoon laat meegaan met het contact?
of kan dit voor problemen zorgen?niemand?
ik heb zo eentje liggen, lexmaul heb ik ook.
lexmaul doet meer iets in de hogere toeren IN combinatie met een chip
denk dat de originele (197) meet iets doet ik de lagere toeren (meer koppel)het zal de kom worden, reden : voor deze heb ik nog een complete koppeling liggen.
zit nu met sportkoppeling op de platte, en is echt TE aggresief (zonder veren en versterkte drukgroep) voor alledaags gebruik is dit niet aangenaam rijden.
Is er echt teveel verschil in koppel enz kan ik nog steeds veranderen.
Merci voor den info!!
zou er zoveel verschil in rijgedrag inzitten?
heb met de wagen gereden waar ie vandaan kwam, en reed hetzelfde (was wel een m2.8 en waar ie opkomt is een m2.5)
beide origineel…
heb ik ook meegemaakt, was een verkeerde riem gemonteerd (trapezium tanden en moest eentje met ronde zijn)
heeft het 3000km gehouden…origineel gepost door mark
heb ook lexmaul, andere nokken, verstelbare nokkenas tandwielen en chip op maat bij ruud, 182,4 pk , loopt lekker , vind het fijn geen gezeil met afstellen ofzo, altijd tikken en lopenheb je soms gegevens van waar je hem hebt laten chippen?
heb ook nog een astra staan met lexmaul en andere nokken, maar moet nog chip op maat inkomen. maar hier in het belgenlandje zijn er niet veel die dit doen (op maat dan)Grtz
origineel gepost door Matt-GSi
De mijne eindelijk in zomerstyle
Moet nog effe wat betere pics makenwat een astra!!
ben er helemaal gek vanheb nog 2 sets donkere ramen liggen, incl achteruit.
pm maar indien interesse
heb nog een complete set liggen voor c20xe op webers te zetten.
alles heeft 3000km gelopen, zit nog op de wagen, en je kan hem horen draaien, rijden gaat echter niet meer:mad:verbruik viel goed mee bij me, een 11-12 liter, en reed niet echt door, maar ook niet traag;)
met de juiste nokken, enz kun je er +/- 200paarden uithalen.
maar dan moet je iemand met verstand hebben om hem af te stellen king:wat doet het er nu toe of het een c20 seh of 20seh is??
zit er een kat onder verwijder je die gewoon, zit er geen onder heb je die kat niet.ze kunnen een komma “vergeten” zijn, het kan ook niet, wie zal het zeggen.
dat het voor ascona c staat kan, er kan ook gewoon ascona staan.eventjes ter verduidelijking, er bestaat dus een c20seh, deze heeft wel een kat en een 20seh niet!
de ascona van belgianastrag had dus wel een kat (wss leeggeklopt;))origineel gepost door pizza
Hallotjes.Op dit moment zit er een C20XE motor in mijn Ascona C.
Na wat navraag te hebben gedaan kost het me heel wat geld om de auto RDW gekeurd te krijgen.
Dacht in de buurd van 600 euries.
Dit omdat hier geen typegoedkeuring van is.
Iets zegt mij dat de Opel Ascona C destijds ook met een 20SEH verkocht is.
Kan iemand mij vertellen of dat ook zo is ?
Zo ja, kan ik hier dan mijn F16-bak en motorsteunen van mijn C20XE voor gebruiken ?
Rijd de 20SEH op 95 of 98 benzine ?:wors
ja je kan deze blijven gebruiken.
f16 of f20 bakken zijn zelfde kwa bevestigingen en motorsteunen.seh zal het beste rijden op 98, maar of het het beste is….
enne belgianastrag, is idd geen kat, want zat geen steen in:vertag
mijn astratje :wub
http://nl.youtube.com/watch?v=VmI4j5FRJcA26 juni 2008 om 20:42 In reactie op: Copperfield neemt motorruimt Orange Arrow onder handen #17380145zal deze eens zeer goed bekijken op OTU, ziet er al zeer schoon uit!!
hopelijk laat je de motor eens draaien, zit zot van weberkes:wubmet volle trots mijn blokkie
specs
2l16V coscast kop
110.000km, alle aanbouwonderdelen nieuw aangekocht (starter, altenator, servopomp delco, bobine, waterdarmen enz)
nieuwe 45er webers
280° nokken
sportkoppeling
vliegwiel afgedraaid
koprevisie gehadorigineel gepost door nova….
iemand meer info over deze wagen?
naar het schijnt zo deze in onderdelen weg zijn??
een van de dikste f’jes vind ik persoonlijk!mijn 2 assies
nr1
nr2
piccie tezamen :d
-
AuteurBerichten