20SEH in Ascona C ipv. C20XE

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) 20SEH in Ascona C ipv. C20XE

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 51 tot 67 (van in totaal 67)
  • Auteur
    Berichten
  • #17414730
    madmax1969
      Lid sinds:
      24 November 2007

      Zowel in mijn Autodata als op http://www.opel-infos.de is helemaal niets bekent over een C20SEH
      Wel de 20SEH (ligt in mijn Omega) die is wel geleverd in de C Ascona, onder meer in de bovengenoemde GT
      Het verschil tussen een SEH en een NE zit hem ook alleen in de Kop
      een SEH heeft grotere kleppen en een hogere compressie dan een NE, De onderblokken zijn hetzelfde

      Je kan bv een C20NE onderblok pakken met de Kop van een 1.8S en daar de injectie van de NE op zetten dan heb je op 5 pk na een SEH

      Harm

      #17414731
      sebastiaankadettcabriogsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 November 2005

        origineel gepost door mayhem
        wij hebben een tyd terug een kadett gsi cabrio gesloopt, motorcode op het blok zegt keurig 20seh, maar er zat een kat onder.

        nu was het een ingevoerde, dus kan er altyd onder geprutteld zijn door de 1 of ander.

        stond die 20seh ook op kenteken?

        voor zo ver ik weet is de 20seh nooit in cabrio`s geleverd!

        #17414732
        ACC
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 October 2007

          origineel gepost door madmax1969
          Zowel in mijn Autodata als op http://www.opel-infos.de is helemaal niets bekent over een C20SEH
          Wel de 20SEH (ligt in mijn Omega) die is wel geleverd in de C Ascona, onder meer in de bovengenoemde GT
          Het verschil tussen een SEH en een NE zit hem ook alleen in de Kop
          een SEH heeft grotere kleppen en een hogere compressie dan een NE, De onderblokken zijn hetzelfde

          Je kan bv een C20NE onderblok pakken met de Kop van een 1.8S en daar de injectie van de NE op zetten dan heb je op 5 pk na een SEH

          Harm

          beste, al ooit eens gehoord dat data soms niet volledig is?
          in een omega a ligt normaal een 20SE. deze motor is dezelfde blok als een 20SEH maar het verschil zit men in de nokkenas en de software ECU.

          20NE en 20SEH zijn ook dezelfde blokken op de zuiger, nokkenas en ECU na. de zuiger zorgt hiervoor de hoger compressie.

          C voor het motortype duidt alleen de milieunorm aan.

          #17414733
          sebastiaankadettcabriogsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 November 2005

            ook ik heb nog nooit gehoord van een c20seh die standaard in een auto geleverd is anders dan die van corsaboy die wel moest omdat zijn auto anders niet door de apk kwam.

            het lijkt mij ook hoogst onwaarschijneljik! na mijn bronnen is de c20ne gebouwdt door opel omdat de 20seh te miljeu vervuilend was.

            hierom hebben ze dus waarschijlijk de compressie verlaagd tammer nokkenasje in gedaan en anders ecu idd!

            dit klinkt mij ook heel logies omdat alleen in de oudere types kadett gsi 8v een 20 seh is geleverd van uit de fabriek.

            en alle latere modellen c20ne hebben!

            maar goed zo heb ik mij al vaker verbaasd over de c20xe moter die superbosch die ook in 170 pk uitvoering geleverd is! dus ja..

            als iemand met een kopie van de papieren van de auto kan komen waar c20seh op staat met eventueel wat back up info (linkje) geef ik me gewonnen :)

            #17414734
            sebastiaankadettcabriogsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 November 2005

              en nog wat waar de 20seh op hoort te lopen hang af van waar de octaan stekker op staat

              95 98…….

              staat hij op 98 en rij je op 95 is dat niet al te best.

              doe je er 98 in en staat de octaan stekker op 98 trekt hij van af 4000 toeren overduidelijk stukke beter dan op de 95 octaan stand.

              #17414735
              BelgianAstrag
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 June 2007

                Nog even voor de duidelijkheid, deze heb ik vanmiddag vanonder de ascona c gt gehaald, volgens mij is het toch wel duidelijk wat er op staat: C 20SEH. Das de middendemper en die is origineel GM

                #17414736
                Baron062
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Ze zijn een komma vergeten. De demper is voor een Ascona C, 20seh.

                  #17414737
                  BelgianAstrag
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    8 June 2007

                    Maar er zat ook een katalysator onder…

                    #17414738
                    felix
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      11 December 2005

                      wat doet het er nu toe of het een c20 seh of 20seh is??
                      zit er een kat onder verwijder je die gewoon, zit er geen onder heb je die kat niet.

                      ze kunnen een komma “vergeten” zijn, het kan ook niet, wie zal het zeggen.
                      dat het voor ascona c staat kan, er kan ook gewoon ascona staan.

                      #17414739
                      Jigsaw
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        9 April 2007

                        moet haast wel voor ascona c staan. Anders hadden ze die C wel tegen de 20SEH aangeplakt. staat niet voor niks een spatie tussen

                        #17414740
                        ascona_fanatic
                          Lid sinds:
                          21 June 2015

                          Hoeveel pk kan een f16 bak aan? Heb me c20xe aardig gekieteld namelijk… andere nokkenasse ,gechipt, Lexmaul in- en uitlaat sportkoppeling omp, lichter vliegwiel, kop afgevlakt + revisie, open pijp naar achter…. dit blok zit nog in me ascona project maar hevel hem van de week over in een andere ascona die ik heb aangeschaft toch wel handig om te weten voordat er tandwielen beginnen rond te vliegen als ik het beestje op zen staart stamp! (Ascona project t word binnenkort te koop aangeboden )

                          #17414741
                          theunm
                            Lid sinds:
                            29 June 2004

                            zo weer een “oud ” topic uit de kast.
                            slechts 6 jaar oud

                            #17414742
                            ascona_fanatic
                              Lid sinds:
                              21 June 2015

                              Ja was beetje aan het bladeren en kwam bij deze topic uit… was wat discussie over de bak in het begin dus dacht ik laat ik er is een vraag tegenaan gooien! Tis ook alweer ff geleden he :d :jerry

                              #17414743
                              opelpower89
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                9 September 2009

                                f16 kan wel wat hebben met een c20xe , rij ik ook me in mijn ascona , heb zelfs een hele tijd met een f16 4 bak erop gereden

                                #17414744
                                opelpower89
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  9 September 2009

                                  je kan trouwens ook gewoon t binnen werk van de f20 in het f16 huis stoppen

                                  #17414745
                                  ascona_fanatic
                                    Lid sinds:
                                    21 June 2015

                                    Heb geen overbrenging van een f20 dus zal het met de bestaande bak moeten doen.
                                    Heb vandaag de auto opgehaald en er zit een f16 4 bak onder dus dat word hem ook niet….

                                    #17414746
                                    opelpower89
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      9 September 2009

                                      ik heb lang met een f16 4 bak op mijn c20xe gereden , maar op gegeven moment verlies je een paar versnellingen

                                      let wel op als je een andere bak koopt , dat het een f16 uit een ascona c ,vroege kadett e of kadett d is , f16 uit astra ,calibra of vec a past niet omdat die de bout gaten missen voor de tweede bak steun

                                    17 berichten aan het bekijken - 51 tot 67 (van in totaal 67)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.