Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Klopt, nu het kouder is staat de mijne op ongeveer 85 in de stad en 90 op snelweg. In de zomer 90 – 98.
Veel plezier met de Astra, een mooie auto!
Er zit wel een flink ruimtelijk verschil tussen een Astra en Vectra in breedte en lengte, maar als je dat niet nodig hebt…
Na mijn vakantie zal ik een reactie plaatsen.
Ik ben inmiddels met de Vectra in Frankrijk aangekomen. Tijdens de rit was duidelijk te zien dat de temperatuur in het display oploopt naar 95 graden. Daarna loopt hij terug naar zo’n 91/92 graden. Stilstaan bij de pomp is 90 graden.
Opvallend is dat als de vectra vermogen moet leveren de temperatuur oploopt, en bijvoorbeeld bergafwaards of gas los de temperatuur snel terugloopt naar 91/92 graden.
Hoop dat dit nog steeds “normaal” is?
Bij mijn vorige auto’s stond de meter altijd strak op 90 graden (warme motor).
Groet Frans
Mijn Astra (geen Vectra) had dit probleem ook. Toen ik goed ging kijken kwam het door de twee rubbers bovenaan. Niet de scharnieren maar waar de kabels door lopen, dit rubber zat niet goed op zijn plek.
Als dit het niet is kun je vaak het beste de bank platleggen, hoedenplan eruit. Tuinsproeier aanzetten en zelf in de kofferbak gaan zitten. Meestal heb je dan binnen een paar tellen gezien waar het vandaan komt.
Rubbers etc goed gecontroleerd?
Het is niet toevallig de R van Race?
Oke, dat is mooi, dank je.
Ik probeer het de komende week in de gaten te houden. Als ik iets bijzonders heb dan upload ik weer een foto.
Dank voor je reactie.
vr groet Frans
De temperatuur loopt vandaag niet terug naar 85graden (bij warme motor).
Uitleg bij de foto’s.
Foto 1: Ongeveer na 5 minuten stil staan op de oprit, motor alleen op contact. Dus na een autorit van zo’n 25km.
Foto 2: Gemiddeld op de snelweg bij zo’n 120km/h
Foto 3: Foto genomen bij stationair toerental op de oprit. Op de snelweg wilde hij ook naar deze temperatuur gaan.
Algemeen: het lijkt erop dat er zo’n 5 graden Celsius verschil zit tussen dashboard en autel uitlees apparatuur. Foto’s zijn veilig genomen, zie handrem lampje op de foto.
Ik hoop dat deze schermafbeeldingen de informatie bevatten die nodig is?
[quote quote=18345041]Beste Frans, meer dan half jaar terug, je heeft hulp gevraagd. Weinig advies hier gegeven. Maar, je hebt ons nooit de probleem oplossing verteld. Alleen na half jaar, als je heeft hulp nodig?
[/quote]
@Liviu,
In mijn eerste bericht geef ik aan dat de temperatuur sensor is vervangen, op 15 december geef ik aan dat het storingslampje weg blijft.
Ik denk dat in de tussentijd het probleem van de temperatuur meter is blijven bestaan, maar dat het waarschuwingslampje is uit gebleven.
Vr Groet, Frans
Beste forumleden,
Mijn foutmelding P0115 is weer terug. De temperatuur meter op het dashboard blijft maar van links naar rechts gaan… Bij een koude motor loopt hij vrij snel op, maar vanaf de 85 graden duurt het even. En dan lijkt het een dansende naald tussen 85 en 93 graden. Afgelopen week bij zo’n 28 graden buiten temperatuur en 120km/h op de snelweg liep hij net over de 105 graden..
Gister kwam mijn vrouw thuis en bleef de ventilator nog ruim een 15 minuten na-blazen, op contact stond deze ruim 110 graden. Toen ik wilde starten schoot op de foutmelding en stond de meter op het dashboard op 0 graden….
Afgelopen jaar is de thermostaat (origineel) en temperatuur sensor al eens vervangen.
Wat moet ik er van denken, begin het vertrouwen in de auto te verliezen.
Tips en dergelijke zijn welkom. Dank hiervoor.
Vr Opel Groet, Frans
3 januari 2017 om 20:16 In reactie op: Te koop en op voorraad: Opcom v1.59 met NL / Engels software #1833616818 euro incl verzendkosten, let op komt uit China kan wel 3 weken duren. Verder prima verlopen, onder de 25euro dus geen geneuzel met de douane.
Ik denk van niet, enkel Opel en enkele Saab modellen.
Koop gewoon deze voor een paar tientjes op Ebay.co.uk Autel Autolink AL319
Auto is terug en nu 1 dag zonder foutmeldingen. Hopelijk blijven de meldingen nu weg.
Al lezende op internet zou het best wel eens de ECU kunnen zijn. Ga eerst de kabel eens meten.
Andere (kleine) vreemde klachten zijn; soms werkt cruisecontrol niet bij extra drukken wel, slecht starten slaat dan net niet aan, verlichting voorzijde knipperd wat (spanning?) en toerental zingt op en neer bij koude start (egr?)
Iemand ervaring met een ECU revisie? Bedrijf?
-
AuteurBerichten