Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
laag toeren wat minder nu, lag eerst c14nz in
ja t gaat me eigenlijk vooral om het deel over de achteras want heb een losse simons tussen en einddemper dus dat moet toch pas
gemaakt worden, maar zou mooi zijn als ik een middenpijp kon vinden in die maat :hmmzje kans eens andere olie erin van goeie kwaliteit misschien kan dat helpen en anders ben ik bang dat ie toch echt rot is
radio in de kliko en meters ervoor in de plaats gezet!
en me lexmaul 4-1 spruitstuk gemonteerd :vertagprobleem opgelost, ik heb een diesel radiateur gekocht incl koeler en die staat van zichzelf wat verder na achter en idd wim-v6.. die koeler
is wat slanker dus heb nu plek zat :thumb :thumbdat op corsa nova tuning heb ik ook gezien maar vind dat nogal beun-achtig, ik had zelf het idee om dan de grootste radiateur te plaatsen
en dan een ongeveer 6 a 7 cm terug na voren te plaatsen richting de voorkant dan kan ik zonder problemen spruitstuk monteren en blijf er genoeg afstand tussen spruitstuk en koelersteun dat was mijn idee eigenlijk en vroeg me af of dat al meer gedaan was?op de foto zie je het niet zo goed maar hij zit echt onder spanning tegen die steun aan,
en dat wil ik niet moet genoeg ruimte hebben om fatsoenlijk dat spruitstuk over die draadeinden te zien krijgen.rondje gekeast
View My Videois nog niet afgestelt loopt wel maar niet lekker nog
ik laat dat doen want ik heb geen extra sproeiers en speciaal gereedschap ervoor
en wil toch eerst is met een specialist meekijken als je er goed in verdiept
dan word t als beginneling voor mij toch ff lastig om dat perfect te doen.je kan ook een 1.8s ontsteking gebruiken op digisloop.nl staan stroomverdelers met hallgever ipv. contactpunten bobine en onstekingunitje is gewoon nieuw te krijgen en niet duur heb zelf ook pas een c20ne opgebouwd met dhla 40 als nu injectie heb kun je je pomp behouden en een drukregelaar ertussen die terug regelt naar ong 0.30 bar.
gebruikte carbs zijn er helaas niet veel, 1 tip ga via google naar een alfa forum en zoek ZAAGMANS op die heeft een hoop setjes op de plank liggen
dacht ik.
en voor een revisieset voor je dhla ken je naar http://www.carburateurwinkel.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; als je niet weet of ze goed zijn zou ik zeker aanraden ze te reviseren en evt ultrasoon te reinigen.
de dhla is een goeie keuze zijn fijner en makkelijker af te regelen als de bekende webers…succes met je project :kewlpics :thumbup
egr afsluiten..
in het oliepomphuis staat toch ook een merkteken?
@calike wrote:
mooi project, ga binnenkort ook een 8 klepper reviseren en dit kan zeker helpen :thumbup
Waar heb je die SEH zuigers vandaan trouwens ?die heb ik besteld hier in de buurt bij een revisiebedrijf koste geloof ik 475 incl drijfstange monteren.
na een lange tijd weer een update,
de motor is inmiddels helemaal opgebouwd en ligt nu in een B corsa zou eerst in me oude A gaan maar die was te rot
ik heb een B c14nz aageschaft en die eerst roestvrij gemaakt, stond er van te kijken hoe rot die dingen al kunnen zijn…de motor zou voorzien worden van een setje webers maar dit zijn dellortos geworden, dit ivm de fijne afstelling waar deze
om bekend staan.
deze zijn helemaal uit elkaar gegooid en ulrtasoon gereinigd en voorzien van nieuwe orginele revisieset van dellorto, zo is de
vlooternaald een modi. deze heeft een vitonpunt ipv koperen punt.als ontsteking heb ik de complete ontsteking (nieuw) van een 1.8S met de orginele kabelboom, dus volledig plug & play.
alleen het toerenteller signaal werkt niet naar behoren bij acceleren doet ie t goed bij gas los gaat ie zn eigen ding doen,
moet nog uitgezocht worden, tips zijn altijd welkom :jerry .
de corsa heeft een mooi schroefsetje gekregen en remmerij van een gsi, (hoop dat genoeg is anders heb ik nog 2.0 set)
de corsa heeft gewoon een injectiepomp met een regelaar die terugregelt tussen 0.30 en 0.40 bar met een retour ideale oplossing!!!
verder een open pijp van 63 met een simons einddemper, er moet alleen nog een ander spruitstuk op, maar ben druk op zoek!hier het resultaat:
zover ik weet heeft de na 93 model andee krukas ander vliegwiel multiriem en als je met f15 bak wilt rijden zit er geen nok die eraf moet
wat op jou site beschreven staat, ik denk dat het aantal gelijk is maar de steek anders :hmmzc20ne na 93 zijn de gaten van t vliefwiel anders..
oke en wat kan ik daar aan doen dan wim?
ik heb een complete onsteking van een 1.8s
heb de groene draad van bobine (ronde pin) naar de module gepakt,
als ik de 0 van de verdeler naar de module pak gaat dan wel misschien?
gr. dennie
vandaag wat verder afgebouwd en oorzaak van schrapend geluid gevonden
afdraaien was dus geen succes, ff op zoek na een andere :vertag
ahaa ideaal, heb da potje wel late zitten en die 2 slangetjes afgedopt.
wie weet waar ik het best me auto ken laten afstellen icm dellortos, die ook een bank heeft?
liefst in brabant.
gr.
ja dat klopt idd dus daar ben ik niet zo bang voor,
heb ik nog een vraag, moet het koolstoffilter aangesloten worden?
er komt een dun en wat dikker slangetje de motorruimte in en die wil ik liever weghebben.kan dat kwaad?
ik snap je verhaal maar als ik het goed begrijp moet ik de kop er eerst afhalen en slappere klepveren monteren en vaste stoters
is dat niet heel erg ingewikkeld om het zo te doen?
heb hem eerst met me orginele nokkenastandwiel op tijd gezet die eraf gehaald en instelbare gemonteerd
het gaat er mij om of ik hem zo aan het lopen krijg en dat de timing redelijk goedzit zodat hij de bank opkan.
maar is het verstandig eerst rustig in te rijden of gelijk de bank op?de uitleg is me wel duidelijk daar kom ik wel aan uit, maar hoe ga ik dit bij een bovenokker doen dan?
nee nog niet heb er niks meer aan gedaan eigenlijk,
ga volgende week nog eens proberen en als die loopt
zal ik eerst ff een boddy moete zoeken.
zal wel voorjaar/zomer worden als die helmaal af iszou t mogelijk zijn dat ik met een B corsa kan rijden op carbs?
dennie miss weet jij dat wel,
tot welk bouwjaar kan ik met carbs rijden ivm emissie?
dellortos :jerry
-
AuteurBerichten