Olie probleen c16xe

Forumindex Forums Modellen Corsa Olie probleen c16xe

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266457
    Muppetnl
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 June 2012

      Heb pas geleden in mijn corsa b 5 deurs een c16xe laten hangen.

      Nu ben ik erachter gekomen dat hij olie verbruikt zown 1 op 500
      Nu heb ik een idee dat het 2 dingen kunnen zijn de klepsealtjes of de zuigerveren

      Raarste is dat hij zo niet egt rookt geef ik egt gas dan rookt hij dus blauwe rook

      Wat denken jullie wat ik beste kan doen

      #18238718
      Famempeters
        Lid sinds:
        8 March 2008

        ik zou eerst de gene aan spreken waar de motor weg komt en of er in heeft gehangen ???ik neem aan dat je 3 maanden garantie hebt.

        verder zal je het moeten zoeken in de klepsteel afdichtingen en of de zuiger veren zeker als de kop er al is af geweest ???

        maar schiet niet echt op als je er een ander blok in laat hangen met een zeg maar probleem.

        ik zou eerst is vragen waar dat blok wegkomt wat te doen ????? voordat je zelf gaat klooien .

        #18238719
        Muppetnl
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 June 2012

          Hij is door een goede maat van me in de auto gelegd en die is directuit een gsi gekomen die goed reed .
          maar er is geen geschiedenis bekent dus helaas kan ik de geschiedenis niet terug halen.
          Heb dit blok er overigens in laten hangen dat mijn andere blok kapot was en complete revisie nodig had.
          Dit blok was er nog vandaar ik hem erin heb hangen.

          Zo ver ik weet is de koppakking niet vervangen geweest.

          #18238720
          BlackDevil
            Lid sinds:
            4 January 2009

            De C16XE staat bekend als oliezuiper en helaas wordt met deze blokjes niet door iedereen netjes omgegaan. Veelal zijn ze flink afgetrapt en niet netjes warmgereden voordat het gas erop gaat.

            De blauwe rook duidt er dus op dat de olie in de verbrandingsruimte terecht komt, wat meestal betekent dat de zuigerveren versleten zijn.

            #18238721
            Ewoud94
              Lid sinds:
              11 April 2013

              Ik heb nog wel een x16xe staan :p geen olie verbruik van beurt tot beurt. Verbruikt 1 liter op zn 20dkm

              Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4

              #18238722
              fase
                Lid sinds:
                29 November 2005

                je kans eens andere olie erin van goeie kwaliteit misschien kan dat helpen en anders ben ik bang dat ie toch echt rot is

                #18238723
                Muppetnl
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  25 June 2012

                  Ok denk dat er maar een ding opzit en een revisie te doen

                  Blok lekt geen olie rijd 1 op 15 en rijdt gewoon goed dus
                  Denk dat de moeite waard is om te kijken of hij gered kan word

                  Zie je natuurlijk pas als hij open ligt :thumb

                  Tot die tijd maar olie bij me houden

                  #18238724
                  joop1970
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 September 2010

                    Of je regelt ergens een ander blok met wat meer garantie. Rijden er nog zat rond die prima zijn.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.