Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Inmiddels weet ik wat er is. De versnellingsbak is de boosdoener, waarschijnlijk versleten lagers. De garage plaatst er een gereviseerde onder en kijkt ook meteen de koppeling na, want dan is het toch al los. Dus we gaan met een huurauto op vakantie, want dit is niet gemaakt voor maandag.
Een update….. het is gemaakt. Heb een setje met 12 leidingen erop gezet. Vanuit de auto kwamen er 11, dus 1 afgedopt en samen met de rest van de kabels ingetaped. Was wel een rotklusje, want sommige waren ver richting de auto gebroken.
Ben er al achter wat het is. Auto heeft ECC en de airco maakt dit geluid. Eind van de maand gaat hij al naar de garage om voor de zekerheid de distributieriem te vervangen. Dan maar gelijk de airco laten bijvullen, want de vorige eigenaar wist niet wanneer dat voor het laatst gebeurd is. Nu hopen dat het zoals hier op het forum staat het bekende euveltje is en dus geen kwaad kan….
De vorige eigenaar heeft zelf ook al geprobeerd het een en ander te repareren. Zie bij de rechter dat er om een aantal kabels wat electratape zit. Ik heb een kabel reparatieset gevonden, maar wil vragen of het wel het juiste is: FEBI BILSTEIN 107126
Alvast bedankt
Ben er al achter wat het waarschijnlijk is. Beide kabelbundels zijn verrot. “ff” vervangen…
Heb de auto net een paar dagen. Heb hem genomen met dit defect, maar wel wat van de verkoopprijs afgepingeld. Wil hem daarvoor wel wegbrengen naar de garage, maar wil eerst zelf proberen er iets aan te doen.
Beide kettingen met alles erbij. Ze hebben me ook foto’s laten zien van de vervuiling, alles was aangekoekt en zwart. De vorige eigenaar had 10W40 gebruikt i.p.v. 5W30, waardoor hij zo vervuilde. Ze hebben een paar dagen nodig gehad voor het schoonmaken en nakijken van de onderdelen die beschadigd konden zijn. Ze vonden het een wonder dat het enkel de kettingen zijn, want het blok had meer schade kunnen hebben. Ook het tikken dat ik hoorde lijkt weg te zijn, maar met die wind is het lastig te beoordelen. Ik moet wel een paar weken goed opletten of ik rare dingen hoor en oliepeil in de gaten houden, anders meteen terugkomen.
Een kleine update na een jaar. De auto begon een ratteltje te laten horen bij koude start, dus voor de zekerheid de auto naar de garage gebracht. En het blijkt idd dat beide kettingen vervangen moeten worden én het blok is flink vervuild. Maarja, voor 1500 tot 2000 euro koop je tegenwoordig geen goede 2de hands auto meer en hij is voor de rest nog prima, dus laat het maken/vervangen.
Dank je voor je reactie, ik hoopte al dat jij zou reageren. Dan laat ik het “kaboutertje met mokertje” nog even met rust.
-
AuteurBerichten