Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De klep van de luchtweger blijkt de spelbreker te zijn. ;) In ruststand komt die klep, aan de kant waar de frisse lucht binnenkomt, tegen een aanslag(rubber). Die aanslag bleek naar buiten geplooid te zijn :wtf waardoor de klep voorbij de normale ruststand kwam en dus bijgevolg in rust open stond!Ik heb de aanslag terug geplooid zodat de klep in rust net dicht is. Nu loopt hij stationair al een stuk trager, 1200 toeren bij warme motor. In pricipe kan ik de aanstoot nog iets meer naar binnen plooien, maar ik zou graag weten waar de klep exact moet staan in rust.
Op de binnenkant van het huis zie je een verhoging afgetekend waar de klep dan nauwer aansluit, maar die is wel enkel milimeters breed. Nu staat de klep bij mij precies gelijk met de rand van die verhoogde aftekening op het huis, dus kan er iemand en foto plaatsen waarop ik kan zien waar die klep exact moet staan in rust tegen de stootrubber aan de inlaatkant?:hmmzVan zodra ik even tijd heb ga ik met de ohm-meter aan de gang en extra luchtschuif en gaskleppositiesensor nameten. Is het overigens raadzaam om in die extra luchtschuif eventueel met kruipolie te spuiten of doe ik dat beter niet?
Heb net even gereden, bij koude motor draaide hij 2000 toeren en af en toe viel hij naar beneden om dan weer onmiddelijk naar 2000 toeren op te gaan, bij warme motor zo een 1500 toeren. Als ik bij draaiende motor de stekkers van de temp. sensoren beurtelings lostrek verandert er helemaal niks, terwijl ik toch verwacht had dat hij daarop zou reageren…Wat ik ook opgemerkt heb is, dat de slang die ik vernieuwd heb die van de luchtomploopklep naar het spruitstuk loopt, te slap is en door de luchtaanzuig word dichtgesnoerd, normaal zou je toch denken dat hij dan trager zou gaan lk lopen en als ik hem volledig dichtknijp valt hij dus ook helemaal niet stil, blijft gewoon even snel doordraaien. Het toerental zakt wel als ik de carterventilatieslang van de gasklep lostrek, maar dat is waarschijnlijk normaal omdat er dan valse lucht word aangezogen?lucht-omploop klep, is dat die “trompet” die aan het thermostaathuis vast zit?
Hallo, Ik heb net de 1.9N motor van mijn rekord D met een LE jetronic uitgerust. Ik heb dus problemen om het stationair toerental omlaag te krijgen, hij blijft 1300 toeren draaien, en vooral als hij goed warm gereden is blijft hij stationair vrij hoog draaien. Als ik de schroef bovenop de gasklep indraai gebeurt er maar weinig, als ik die verder uitdraai, dan gaat hij op een gegeven moment wel sneller lopen. Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
12 februari 2011 om 20:43 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,0E motor in Manta / Ascona / …e #17310185Bedankt Henk, ik heb ondertussen het correcte onderdeelnummer gevonden 0280161006, deze is momenteel echter niet voorradig bij Bosch België en Bosch Duitsland
12 februari 2011 om 10:35 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,0E motor in Manta / Ascona / …e #17310183[rquote=781436&tid=35037&author=henk 400rr]
Gebruik je de normale injectie-pomp van Opel dan heb je er eigenlijk geen last van, tenslotte wordt de druk voor geregeld met de overstort.Over die retour leiding, na het overstortventiel neemt de druk dus snel af, het enigste wat toe zou nemen is de stromingssnelheid als je een kleinere diametr gaat gebruiken, ook hier weer is dat verwaarloosbaar.[/rquote]
Hallo, de brandstofdrukregelaar die bij de pomp en het filter op het frame gemonteerd zit, kan die worden weggelaten? Ik ben namelijk zelf met een ombouw bezig. Pomp+filter+drukregelaar op frame heb ik 2dehands gekocht en de regelaar is verrot! Ik heb bij een lokale autoshop een drukregelaar besteld, maar ze kwamen aandraven met een overstortventiel, en het stuknummer dat op die regelaar staat (0280164006) staat bij Bosch niet meer gecatalogeerd… vandaar mijn vraag…
-
AuteurBerichten