EzraE

Aangemaakte reacties

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Opel Astra F C14NZ, positie hallgever #18245352
    EzraE
      Lid sinds:
      25 July 2014

      Bobine en onstekingsmodule zijn vervangen.

      Ontsteking ook weer netjes op tijd gezet met een stroboscoop.
      En hij doet het weer prima!

      Nu blijkt alleen de thermostaat aan vervanging toe te zijn,
      dus zoals ik hier al heb gelezen heb ik daar een leuk klusje aan met de distributie.

      Maar het belangrijkste is, dat hij het weer doet!

      In reactie op: Opel Astra F C14NZ, positie hallgever #18245351
      EzraE
        Lid sinds:
        25 July 2014

        De Astra had er weer even een paar dagen zin in, maar is uiteindelijk toch weer er mee gestopt.

        Dus wederom de ANWB erbij, de vriendelijke monteur was erg behulpzaam
        en heeft alles doorgemeten, de hallgever werkt goed, de computer ook, de injector e.d.
        Alles krijgt spanning (bobine, onstekingsmodule etc.)

        Dus hij gaf het advies om de bobine en de ontstekingsmodule te vervangen + nieuwe bougies.
        Deze dus vanochtend gelijk maar even gehaald, zo in de pauze even de bougies halen.
        Vanavond alles erin zetten en hopen dat het werkt :-)

        Al met al nu de volgende kosten gehad:

        Accu + ontsteking € 50,-
        Bobine + ontstekingsmodule € 25,-
        Bougies € ??

        Ik houd jullie op de hoogte!

        In reactie op: Opel Astra F C14NZ, positie hallgever #18245350
        EzraE
          Lid sinds:
          25 July 2014

          Ik heb de complete ontsteking vervangen en een andere accu geplaatst omdat de oude helemaal op was,
          wel de oude rotor en verdelerkap weer gebruikt want die had ik recentelijk nog vervangen.

          Ik kan hem nu in ieder geval wel weer lopend krijgen, maar pas na lang proberen.
          Als hij dan eenmaal loopt blijft hij ook wel stationair goed lopen, hij zoekt even de juiste afstelling, maar daarna geen probleem.

          Maar zodra er vermogen nodig is (bijvoorbeeld bij wegrijden) dan valt hij uit en is hij niet meer aan de praat te krijgen.
          Ook schakelt hij erg moeizaam over naar LPG, normaal was een beetje extra gas geven voldoende, maar nu moet je 3 tellen plankgas geven voordat het LPG systeem wordt ingeschakeld.
          Dus ik zit nu te denken dat er ook nog een vacuumlek is, dus ga ik al die slangen ook maar vervangen.

          Iemand anders nog tips waar het in kan zitten?

          Hij slaat dus erg moeizaam aan, ruik wel benzine, moet soms juist gas geven om te kunnen starten, soms ook niet.
          Misschien een vuile gasklep ofzo?

          In reactie op: Opel Astra F C14NZ, positie hallgever #18245348
          EzraE
            Lid sinds:
            25 July 2014

            OK,

            Dus moet ik nu een nieuw onderdeel bestellen? Want ik heb het onderdeel op de bovenste afbeelding, welke anders is dan het onderdeel op het bosch doosje.
            Of zitten beide onderdelen in een C14NZ motor? Zo ja, weet jij ook waar deze zitten?

            In reactie op: Opel Astra F C14NZ, positie hallgever #18245346
            EzraE
              Lid sinds:
              25 July 2014

              Dus ik moet een ander onderdeel hebben voor mij auto begrijp ik?

              Of zit het bovenste onderdeel nog ergens in/op mijn blok gemonteerd, zodat ik deze eerst kan vervangen?

              In reactie op: Ezra met zn Opel Astra F 1.4 GL #18245386
              EzraE
                Lid sinds:
                25 July 2014

                Ik heb alle accessoire al liggen,

                Maar denk elke keer dat bouw ik nog wel een keertje in…
                Helaas wissel ik sneller van auto dan dat ik het allemaal inbouw :D

                Eerst maar even een probleempje met de ontsteking oplossen, dan weer verder kijken…

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)