Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
zijn de sproeiers die ik gebruikt nu de ‘bmw sproeiers’ die mindere kwaliteit hebben of andere?
origineel gepost door corsaboy
Hoe je de juiste oliedruk houdt,
gewoon een pomp monteren met meer opbrengst (z20let) heb ik ook gedaan..
Lekker nieuw en meer opbrengst.op die manier ben je gewoon zeker van voldoende opbrengst en de juiste druk…
my thought exactly!
origineel gepost door Bart Hoedemaker
Nog een manier
http://www.fluent.com/solutions/automotive/ex240.pdf
Of deze
http://www.autocomponenti.com/jets.htm
of deze
http://www.kb-silvolite.com/test/article.php?action=read&A_id=64interesant pdfje;)
de manier als in de 2e link gaat bij een opel alleen niet werken ivm het koelwater kanaal dat al direct onderaan de cilinder begint!
ik vind zelf dat er erg veel onduidelijkheden zijn over dit zuigerbodemkoelings verhaal en wil gewoon duidelijk maken hoe of wat.. aangezien andre botter bijvoorbeeld een andere gedachte heeft dan bijvoorbeeld eds, of de andere bedrijven die het sproeier richting uitlaat richten, en alle onduidelijkheden netjes in de beginpost te vermelden.
de paar discussiepuntjes even toevevoegd aan de howto :)
origineel gepost door corsaboy
ik blijf de optie van door de lager boren een goeie vinden hoor,
Ik heb er ook over gehad met omr om een sleufje te maken.Maar ook zei vonden het gaatje beter , alleen weet ik niet meer waarom..
zal eens navragen..ik heb het gleufje smal gehouden zodat het oppervlak klein blijft, in principje zit de oliedruk aan de verkeerde kant van het lager te duwen, met het gaatje in de schaal ben je hier helemaal van af, dat is denk ik de gedachte erachter…
origineel gepost door Cheungy
ik dacht dat de zuigersproeiers altijd aan de uitlaat zijde moesten richten in verband met koeling werkzijde en omdat de uitlaat kant warmer is.klopt, en zo heb ik het vaker gezien, maar na overleg met mensen die er verstand van hebben, is mij verteld dat ik beter zo kon doen, dat de zuiger meer olie krijgt waar hij mechanische arbeid verricht, plus het feit dat wanneer de zuiger naar beneden beweegt, de olie zich toch al verspreid over de zuiger. de warmte aan de uitlaat kant is in de kop veel groter dan in de zuiger
ook in een standaard motor geeft de zuiger al veel warmte af aan het glijvlak, dat gaat ook door de olie
edit,
zo doet heb ik het ook gezien
ik snap alleen niet helemaal waarom zij recht op het small-end mikken.
origineel gepost door louwe 16 klepper
wel n vraag
waarom heb je ze onder deze hoek gezet??als je ze net naar de andere kant van je onderblak had laten wijzen
kon het kanaaltje naar de sproeier toe toch wat korter blijven????????let wel dit is geen kritiek
vroeg me enkel af wat de reden washoop dat je begrijpt hoe ik t hier neerzet;):P
ik vroeg juist om kritiek, altijd goed!, het is ook zo maar niet iets om gaten in je blok te boren :)
de hoek heeft zeker een reden, als je je even voorstelt welke kant de krukas op draait, dan zul je erachter komen dat de leibaankrachten op de zuiger en cilinder, aan de kant zitten waar nu de koeling ook op staat gericht!, zodat je er zeker van bent dat deze kant toch wat meer olie krijgt dan de andere kant :thumbup
origineel gepost door corsaboy
ik blijf het zelf bij de volgende blokken ook gewoon uitbesteden.
Dit omdat ik zelf niet ga lopen boren in mijn onderblok….Ik heb altijd zoiets wat een ander beter kan moet je hun lekker laten doen :D
Ieder zijn vak hahaals ik nou een goed adres voor sproeiertjes had (geen mpech) dan wil ik het ook wel doen, prijs van hun gaat nergens over
thnx :D
oja en deze motor hangt nu 2000km in de corsa en hij doet het nog steeds:P
10 januari 2010 om 19:33 In reactie op: c20let setup voor 350pk? Waar hebben jullie je Zuigersproeie #1753158410 januari 2010 om 18:01 In reactie op: c20let setup voor 350pk? Waar hebben jullie je Zuigersproeie #17531583nee hoor geen probleem, als ik het niet zou vertrouwen zou ik er ook niet aan beginnen, ik ben bezig met de how-to :)
10 januari 2010 om 16:22 In reactie op: c20let setup voor 350pk? Waar hebben jullie je Zuigersproeie #17531581ik zie het probleem niet van het de hand boren, het enige wat je fout kan doen is in de verkeerde hoek boren, dat kan machinaal net zo goed, als je geen harde cijfers hebt. ik heb ook de mogelijkheid om het op de freesbank te doen, ik vond dat niet nodig:)
10 januari 2010 om 11:47 In reactie op: c20let setup voor 350pk? Waar hebben jullie je Zuigersproeie #17531576ik heb het met de hand gedaan, het kan prima, als je maar weet waar je mee bezig bent. ik heb overal fotos van gemaakt en kan evt een how-to in elkaar breien… doen?
ze worden bij de fabriek gesorteerd op gewicht, en setjes van 4 worden gemonteerd :thumbup
de zuigers zetten meer uit, maar dat komt omdat het materiaal anders is, in de toepassing van de zuigers is het gedaan om ze sterker te maken.
het is al voorbijgekomen, silicium. waar het op neer komt, in een standaard zuiger, van een gewone motor, zit 12,5% of ietsje meer silicium, hoe meer je erin doet, tot een bepaald percentage, zorgt ervoor dat je zuiger minder uitzet, waardoor er een kleinere speling mogelijk is, die zuiger zal dus minder “kantelen” en beter geschikt voor koude starts.
nadeel van een hoog percentage silicium is dat dit minder geschikt is voor het smeden. ook kan dit materiaal zoiezo al minder harde klappen aan
de standaard zuigerspeling van een c20xe is 0,02mm, nu denk je, maar die zijn toch ook gesmeed? jawel, maar tegen 12,5% si kun je ook wel smeden, alleen de zuiger kan nóg sterker.zo rond de 2% silicium is de zuiger erg sterk, goed te smeden, en vangt erg goed harde klappen op. nadeel is dat deze meer uitzet :vertag
zelf gebruik ik gecoate wiseco zuigers(9,5:1), Wiseco schrijft een een speling van 0,09mm voor:vertag:jerry
origineel gepost door corsaboy
Ik weet wel dat de gesmede zuigers van JE, Wossner etc idd meer uitzetten dan de standaard zuigers helemaal bij hoge vermogens.
Vandaar dat ik ook 1mm speling heb ingebouwd in mijn nieuwe motor zodat de zuiger kan ‘uitzetten’..
*Edit*
wat bedoel je met 1mm speling als ik vragen mag?
wel 347 als toevoegdraad gebruiken dan :thumbup
en zoals gezegd bloemkooltjes aan de binnenkant kunnen loskomen bij hoge temps. dus goed met backinggas lassen!
idd opboren
mag je wel wat aan je inlaatspruitstuk doen? dan zou je aan niet al te grote throttlebodies met een langere kelk kunnen denken,
toch ben je sneller door de blubber met meer pk’s
zet er anders een lekker zwaar vliegwiel op
wat voor gasinstallatie heb je?
naderhand met koppeling krukas enal balanceren, als je toch al zo serieus bezig bent?
bij iedere race heb je pk’s nodig. of het nou trekkertrek of formule 1 is.
tis meer een gerobotiseerde bak als je het mij vraagt, dan kun je beter iets bouwen zoals een motorfiets schakelt, met een wals, maar een auto-bak zit weer heel anders in elkaar met synchros enz. lastig lastig
origineel gepost door Hacula
origineel gepost door robert_corsa
origineel gepost door 1llusion
die van ons draait ook zo rond de 4000 toeren.
is gewoon niet normaal, en volgens mij niet zo zuinig ook!Zeer leuk in de stad, en op 80KM wegen, maar voor een rustige rit van een paar 100 KM wat toch wel eens het geval is, is het gewoon storend
mijn b uit 99 met een 1.2 16v draait bij 120 4100 toeren. blok is stil hoor, enige wat je hoort is windgeruis.
had het zelfde probleem met mijn vorige auto (mitsu colt) heb toen isolatie onder de kap gedaan, en op het schutboord. toen was het blok muisstil!:Pmisschien dt het ook op die c gsi kan. volgens mij zit er op de diesel uitvoering isolatie onder de kap.
In jouw geval kun je er makkelijk een F13WR is gooien, die zie je regelmatig voorbij komen voor een tientje of 3. Dan doe je nog maar 3000 rpm @ 120, maar zal je auto iets langzamer optrekken.
niet aan te raden met een 1.2 16v ding heeft echt geen kracht daarvoor:vertag
tip voor vieze doppen e.d. ==> vaatwasser ook erg goed voor lampglazen enz
wel om te beginnen natuurlijk, maar je kan er niet mee rijden.
als je alles al zelf aan kan sluiten en zelf je megasquirt in elkaar kan solderen, dan kom je er wel uit als je maar goed zoekt op megamanual, en de megasquirt forums.
ik kan je wel een beetje sturen via de u2u, dat is wat makkelijker
8 oktober 2009 om 07:37 In reactie op: orginele middendemper opel corsa b 1.2 16v nodig, opgelost!! #17533549zal wel te laat zijn maar ik heb er nog wel 1 liggen, mag je zo ophalen, zie u2u
het kan dus wél he http://www.youtube.com/watch?v=0cmoBWGe4Qw
zoveel werk is het toch niet de zuigers eruit te halen? als de kop er toch al af is :thumbup
req fuel rond de 10-15 zetten, rond de 5ms idle is een goed begin, dan doet ie altijd wel wat.
je moet toch altijd zelf afstellen, en een wideband lambda is geen overbodige luxe! (eigenlijk gewoon onmisbaar)
helemaal als je alpha n gaat tunen dan kun je niet zomaar een map pakken, dan moet je een .msq hebben van iemand met nagenoeg dezelfde setup.
-
AuteurBerichten