Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Auto staat nu even van de brug af,
Ben nu bezig met de turbo motor kaal te maken, en een beetje opknappenVerstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Vandaag even de gaten aan rechterkant wielkast voor dichtgemaakt, zal maandag even fotos posten, tevens bouw ik delen van de opel motor over op de saab
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Oke goed advies jongens, vooral nu ook omdat er een turbo bij op komt warmt het allern maar sneller op, dat bypass systeem zat ik idd ook aan te denken temp boven x aantal graden klep los en externe koeler erbij op.. heb eventueel nog wel 1 van een c20xe
Trek idd dat spul ervoor weg alleen lees verschillende verhalen over een vervanger tegen geluid bitumen paten ren tegen de hitte xie folie..
Ik heb de radiateur van de saab ook nog staan, die is dikker exact zelfde aansluitingen alleen de retour naar het expansievat zit er haaks op ipv schuin naar de koplamp toe, zou altijd nog daar voor kunnen kiezen,
Wat ik zowiso van de saab meeneem zijn de ventilatoren, 2 stuks netjes in plastic frame..
Moet nog even op zoek naar een motorsteun van een c25xe zonder airco .. wil van die pomp af die zit nu op anders past de riem niet om de steun
Wil daar zo veel mogelijk ruimte maken voor intercooler buizenVerstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Heb de radiator al onder de slotplaat! Is een orginele c20xe met airco radiateur, die zijn iets lager, heeft al een v6 in gezeten he dus meest is al pas!
Ben aan het kijken voor een 550x140x65mm intercooler, mooi klein en laag model wat zo onder de frontbalk past! Zou hem een klein beetje bij moeten slijpen maar dat had ik bij mn vorige astra ook al gedaan!
Oliekoeler gebruikt saab gewoon de interne he, maar misschien is het niet verkeerd om een externe koeler te plaatsen, ga ik nog even over nadenken
Alle kitnaden wil ik wegsnijden om idd te kijken hoe de roest is alles word vers gekit en gespoten voordat de motor er weer in gaat!
Zit ook nog even met wat ga doen aan mn schutbord isolatie aangezien er iets in heeft lopen vreten.. bitumen matten misschien..
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Vandaag even het torretje uit de astra gehaald
Alleen wel wat rottigheid tegengekomen, is ooit al is een plaatje ingelast alleen is weer gaan rotten, even alles eruit geslepen en volgende week even nieuw metaal erin en ff achterhalen wat de kleurcode is en ff 2k lak ophalen
Dan word het even passen en meten met de motor en intercooler
Dan moet het spul er weer uit en word het motorruim gespoten
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Thanx! Das idd niet zon probleem!
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Heb vanavond even beter gekeken maar het is toch retour!, zitten maar 2 leidingen aan, de 3rde die ik aanzag dat die naar turbo ging gaat naar oliefilter!
Opgelost weer, das opzich niet al te moeilijk te maken in dr c25xe carterpan lijkt me,
Als het nodig blijkt te zijn
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
@corsabc20xe wrote:
Een turbo heeft altijd 1 olie aanvoer (dunnere) en een retour dikke leiding. De retour gaat vanaf daar meteen naar het carter. Vaak hebben de turbo’s ook nog koelwater aansluitingen. Ook weer 1 aan en 1 afvoer. Bij saab en opel heb je soms nog voor de compressor op het huis een carter ventilatie aansluiting zitten
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Denk dat het dan ventilatie is.. zitten in totaal 3 leidingen aan, olie aan en afvoer en die dikke dan nar carter..
Zit er even mee dat ik nie 100% weet of ik de saab carterpan kan gebruiken vandaar dat ik me afvroeg wat het is.. om eventueel in de c25xe pan te moeten maken
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Hm… zitten verder 2 aansluitingen op voor leidingen neem aan aanvoer en retour.. maar ben een leek als het gaan om turbos en heb me er nog niet inverdiept.. zou kunnen is wel een redelijk dikke buis lees 2cm
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Saab is inmiddels ontdaan van zijn motor,
2 uurtjes en klaar.. nu ff tijd vinden voor de astra en alles overbouwen
Keam alleen een buis tegen bij de saab van turbo naar carter.. ontluchting? Iemand
Beide autos staan in de garage, even tijd vinden deze week om de saab te ontdoen van de motor,
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Goed zijn niet heel erg veel verder gekomen met het ecu verhaal, iemand van saab forum heeft geprobeerd me een ecu vrij te maken van immobiliser, alleen werkt deze niet in de saab, het blijft een heel erg gecompliceerd systeem.
Zodra ik deze maand tijd heb hang ik de motor over en probeer ik alles pas te maken met betrekking tot de turbo en dan denk ik dat ik gewoon met het opel syteem ga beginnen dus alles van de c25xe er op kwa inlaat en kabelboom,
Zit te twijfelen of ik een standaard chipje van ebay haal voor de 3l waarden in de 2.5 ecu,
Las dat die calibra daar eerst ook een beste poos op rond gereden heeft zonder problemen
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Kleinigheidjes hou je!
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Oh kijk die is niet al te groot nee! Zit dan alleen met mn buizentraject aan de verkeerde kant.. aangezien de inlaat naar rechts loopt
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Das ook een hoge zeker wim? Wou meer ren kleintje die achter het gat van de kentekenplaat komt
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Danku! Ik ben net zo benieuwd, bij nader inzien ga ik toch een universele intercooler gebruiken en niet die grote platte van saab zelf zodoende hou ik de ruimte onder de slotplaat vrij om de radiateur verder naar voren te plaatsen , zit alleen dan met de slotpen van de motorkap, kijken hoe we dat oplossen kunnen, misschien de punt eraf slijpen,
Als iemand met astra turbo nog een intercooler kan aanbevelen hoor ik dat graag, niet te groot want wil mijn mistlampen behouden
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Precies, geeft ook niet gebruik alles van saab daarvoor!
Geen geklooi met chippen losse sensors etc!
Zover ik kan zien heb ik ruimte genoeg voor de aanzuigbuis, hoop beneden ook genoeg voor turbo .. maar las dat ik die eventueel kon draaien zodat de aansluiting anders komt te zitten
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
denk toch dat het allemaal wel wat verschillend is kwa kabelboom,
sowiso is het DIS blok niet meer aanwezig, denk dat de rest ook allemaal ff anders aangestuurd word
iemand van het saab forum, gaat een t7 computer zo programeren dat ik hem als stand alone kan gaan gebruiken,
met een beetje mazzel werkt dat allemaal en rest mij alleen speurwerk naar brandstof aansturing en diverse lampjes en toerenteller singaalSaab is gearriveerd! Binnekort maar is ff beginnen met dit projectje! /> Redelijke voorschade, coolers zijn allemaal intact, net ff blokje om mee geweest, 1ste keer in saab maar oei oei wat rijdt dat goed zeg..
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Klopt compressie is anders staat ook wel op wiki,
Saab heeft ook zuigerbodemkoeling
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Mijn motor word gewoon de saab, heb iemand gevonden die de saab ecu als stand alone wil maken dus zonder alle startondrbrekers etc!
Is gewoon een betrouwbare bassis en bent snel klaar .. als alles past teminste… gheh
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
@Haasje17 wrote:
Neem eens contact op met http://www.eurox.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;.
Zij kunnen startonderbrekers uitprogrameren wellicht ook deze.EDIT: Dus dan heb je enkel de ECU nog nodig.
Top man heb ze net ff gebeld, moet alleen even wachten totdat ik de ecu in handen heb dan kunnen ze 100% zekrheid geven dat ze dat ook daadwerkelijk kunnen
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Ja die vraag heb ik op saabforum ook gestelt dat zou de allermooiste oplossing zijn, dan draaid alles safe! Ga hun is contacten,
Je kunt het zelf ook doen alleen vergt het wel wat kennis en laat ik dat nu net niet bezitten van dat systeem
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Hier is iets meer nodig namelijk
Kan opzicht wel.. alleen tsja mooi is anders..
Zou wel graag willen weten waar die calibra die laatst voorbij kwam op het forum op reed voordat hij dta erop had..
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
-
AuteurBerichten