Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Laat hem eens uitlezen, misschien heb je wel een probleem met je startblokkering.
Hoi,
Ik zal ook ff mijn reactie hierop plaatsen.
Ik heb de slang bij mijn lucht filter losgehaald welke vanaf de tank komt en naar het koolstof filter loopt, en heb sinds dien geen problemen meer gehad met een zeer snel dalende tank meter.
Hieruit kan ik opmaken dat het probleem bij mij in ieder geval in het koolstof filter zit.
Moet wel bekennen dat ik het koolstof filter nog niet vervangen heb i.v.m. te weinig tijd.Ik schat toch in dat het je rem is, of er moet iets anders aanlopen.
Krik de auto eens op en voel of het wiel soepel rond draaid.
Hij moet tussen de 50mV en 950mV pendelen, dit klopt dus, echter kan het probleem ook in het verwarmings element zitten.
Volgens de foutcodes zouden beide lambda sondes slecht / kapot zijn, of de bedrading ervan natuurlijk
Oja, vergeet de auto niet uit te laten lijnen nadien, zo goed als zeker dat je sporing niet meer klopt.
HAAL DE VEER NIET LOS ZONDER VEERSPANNER, JE HOUD HEM ECHT NIET TEGEN MET DE HAND!!!!!!!
Achter is makkelijk, gewoon auto op de wielen laten rusten, onderste schokdemper bout eruit draaien, achterkant auto opkrikken en de oude veer valt er zo tussen uit, monteren in omgekeerde volgorde.
Wat bedoel je met carter koeling???, normaal wrodt het carter gekoeld door rijwind.
Kun je er een foto van maken???
Wat gaat er door het slangetje, koelvloeistof?, olie?, lucht?
Wat twinstam zegt is idd waar, je auto kan best wat hebben, maar de verzekering gaat moeilijk doen als er wat gebeurd.
MM sorry, het gaat om een zafira-a 1.8.
We gaan dus met 4 volwassenen, volle kofferbak en skikoffer naar oostenrijk, we zullen dus behoorlijk afgeladen zijn vandaar mijn vraag.
Heb je een onderhouds boekje bij de auto??? zoja, dan kun je hier toch de onderhouds schema’s in zien, hierin staat ook beschreven wat er gedaan dient te worden bij elke beurt.
16 februari 2011 om 19:32 In reactie op: Hoe verwijder ik het handrem/versnellingsbak console #17818404Om wat voor auto gaat het?? en heb je schijven of trommels achter??
Als je trommels hebt dan moet je de handrem in de remtrommel afstellen NIET in de auto.
Wat Haasje 17 zegt klopt in grote lijnen, alleen betaald opel niet zomaar alle onderdelen die “lukraak/ op de gok” worden vervangen, dus zullen ze dat ook niet zomaar gaan doen.
Ik heb nog even wat rond gesnuffeld op het werk in diverse databases, maar kom geen tankvlotter problemen tegen, kan je zo dus ook niet verder helpen.
Even voor de duidelikjkheid, over welke velgen praten we, is het wel de juiste ET waarde??
Geef eens de volledige velg maten, dus 17 inch, 7.5J en wat is dan de ET waarde, deze is ZEER belangrijk of de velg wel of niet past.
Op de zafira opc is 225/45-17 de orginele bandenmaat, voor de gewone zafira-a is 17 inch volgens mij alleen als optie geleverd.
Kunnen ze op de keuring dan niet vertellen welke banden maat er toegestaan is?
Tuurlijk moet je zorgen dat de basis in orde is, maar een blok revisie kost 2000€ ? en een motor flush beurtje kost 200€, en als je hier een net resultaat mee behaald, dan hou je aardig wat geld over!!!!! iedereen roept maar meteen over reviseren, waarom niet eerst eens de oorzaak van het olie verbruik opsporen en kijken naar andere manieren van aanpak, DAT IS WAT IK WIL ZEGGEN.
29 december 2010 om 21:09 In reactie op: ik heb ruimte op de overbrenging versnellingspook/stangen #17780601Er staat toch echt dat er speling zit op de pook door slijtage van de NYLON KOGEL.
Of je besteld een nieuwe pook, deze kost +/- 250,- ex btw.
Of je zoekt oop de sloop een astra / zafira van hetzelfde type waar geen speling voelbaar is, daar pluk je de pook uit en die zet je bij jouw erin, dan ben je 80 procent van de speling kwijt de overige 20 procent zit in de kom waar de kogel in zit.
dit kun je ook 2e hand zoeken is alleen veel meer wrek om te vervangen, evenals een complete nieuwe pook.
Alles kan, als er maar betaald wordt.
Er zijn bedrijven die gespecialiseerd zijn in het aanpassen van auto’s ze kunnen zelf de bestuurders stoel draaibaar maken zodat het in en uitstappen makkelijker wordt, dus de stoel naar achtere plaatsen is voor zijn bedrijf een fluitje van een cent.
Vraag me idd ook wel af hoe lang je dan bent.
En wat geeft de tech2 aan als ze de tankinhoud uitlezen, klopt die met de tankinhoud??
Hebben ze al eens nieuwe software geinstalleerd??
Ik zal morgen op het werk eens kijken of ik er misschien iets van kan vinden in bepaalde programma’s, laat het je dan wel weten via prive bericht.
Wil de dealer in veghel (lathouwers) je verder niet naar je zin verder helpen, zoek dan eens aan andere dealer die misschien wel wat behulpzamer is, desnoods driessen in helmond / eindhoven of de dealer in den bosch of uden.
dit is voor jouw allemaal in de buurt.
Moet op de sloop makkelijk zat te vinden zijn, verwacht zelfs dat de stoel gelijk is aan de stoel van een astra-G
Ik snap je frustraties, maar je rijdt in een auto van een half jaar oud, met de nieuwste / modernste technieken (waar veel leden van hier misschien zelfs nog nooit van gehoord hebben) en de Opel dealer ook geen raad mee weet, en dan verwacht je hier een oplossing, ik denk dat je dat niet kunt verlangen van een forum wat veelal door “liefhebbers” bezocht wordt.
Een technische oplossing heb ik helaas ook niet voor je (ookal ben ik al 16 jaar automonteur/diagnose specialist), maar beroep je gewoon op de garantie, anders moet de dealer de importeur maar inschakelen, kunnen ze je probleem niet oplossen dan heb je gewoon recht op een andere / nieuwe auto!!!!
Veel kans heeft je bak geen aftap plug, je moet dan de onderste deksel demonteren, letop bij het monteren, nieuwe pakking gebruiken of vloeibare pakking / kit.
Heeft je koppeling een kabel bediening?? misschien dat je hem eens bij moet stellen, de bakolie zal het niet aan liggen, dan moet die wel heel dik zijn.
Doe de kap eens open en probeer eens vast te stellen waar ongeveer het geluid vandaan komt.
Of rijd even lang je garage en laat daar even luisteren.
Geluiden oplossen via een forum is best lastig namelijk.
Je auto daarlaten, vervangende auto eisen, een zelfde, en pas ophalen als ie klaar is.
Als je verder wilt kwa tuning, zeker voor tb’s geen, kun je veel meer uithalen.
-
AuteurBerichten