Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Na 3,5 week(!) is de auto eindelijk klaar. Uitboren op de motor lukte niet, hij is dus uit elkaar gehaald, cilinder naar bedrijfje gestuurd waar ze ‘m hebben uitgeboord. Rekening is 1500 euro (kosten zijn voornamelijk 3,5 dag sleutelen). Alleen moeten ze nu de auto nog een nachtje laten staan om te kijken of de accu wel spanning houdt :S
origineel gepost door M~V
dan is erom gevraagd om het te vervangen dan liggen de kosten bij de eigenaar omdat die het wilde laten vervangen.bij eriksmith200 is daar niet om gevraagd en hebben ze dus zonder zijn toestemming de gloeispiralen eruit gehaald dus liggen de kosten bij de garage omdat hun er verantwoordelijk voor zijn, geen toestemming van eigenaar dan gaat de auto van de brug af simpel zat:angel
Ze hebben vooraf gezegd dat de startproblemen waarschijnlijk aan de gloeispiralen zouden liggen. Een prijsopgaaf vooraf wilden ze niet doen omdat ze vooraf niet met zekerheid konden zeggen wat er mis was.
Naar aanleiding van opmerkingen in deze topic heb ik met de opel dealer gebeld. Er is dus idd speciale apparatuur om de cilinder uit te boren terwijl hij nog in de motor zit. Als het uitboren maar met veel moeite lukt zou de rekening bij hun 300 euro zijn. Als het uitboren niet lukt moet de cilinder er wel af.
Garage gebeld hierover, die zeiden dat ze daar ondertussen ook achter waren en de apparatuur van hun leverancier gaan krijgen.
wordt vervolgd…
origineel gepost door Fearless
Dat afgebroken stuk ligt nu dus boven de zuiger? of zit het afgebroken stuk nog vast in de kop?Beetje slim persoon krijgt hem er wel uit. maar het is allemaal k*t aan zon blok.
Geloof dat die krengen net achter op zitten.Het afgebroken stuk zit nog vast in de kop. Ik heb nog es met de garage gesproken, 1500 euro is worst case scenario waarbij de cilinderkop vervangen moet worden. Distributie is idd met ketting, niet met riem, dus die hoeft niet vervangen te worden. De cilinderkop laten ze door een bedrijfje uitboren, die zetten er een nieuwe schroefdraad in zodat er een nieuwe spiraal in kan. De kosten zijn vooral arbeidsloon.
Over wat de Bovag zei, de regel is meestal als volgt: gaat er iets mis bij demontage dan is het voor rekening van de klant, want dat kan het gevolg zijn van gebrekkig onderhoud. Gaat er iets mis bij montage dan is het de fout van de garage. Als de vorige eigenaar bij 50k de gloeispiraaltjes had vervangen had ik nu bij 100k dit probleem niet gehad. Maar gloeispiraaltjes vervangen hoort niet bij standaard onderhoud.
Blijft kut voor mij, en ik zal nooit weten of het onderdeel inderdaad kassie was of dat de monteur heeft lopen prutsen.
Bovag bemiddelingsdienst gebeld, deze reparatie komt gewoon op mijn rekening :(
origineel gepost door 2e-c14nz
Ik weet niet of het uithaald als je de accu even loshaalt. Misschien trigger je de sensor niet dan.Had deze ondertussen gevonden:
http://www.freak0815.de/Fahrzeughilfen/CC/DI-Vordersitze-3tuerer.pdfdus: accu loshalen, dan kan je veilig stekker lostrekken. Nu moet ik nog wat steviger gereedschap vinden, wat ik heb wint het niet van de robot in de fabriek :hmmz
Ik heb ondertussen van marktplaats een nauwelijks gebruikte Scheel Traveler stoel :)
Ik wil hem gaan inbouwen maar nu hoorde ik dat ik moet oppassen dat ik de airbag niet trigger. Weet iemand hier meer vanaf?Even langs de Opel garage gegaan, er moet een EGR klep vervangen worden, 450 euro :o
Maar de garage waar ik de Corsa gekocht heb gaat het kosteloos in orde maken :) (enige jammere is dat ze niet echt in de buurt zitten :P)
origineel gepost door Onderbroekie
4 sate prikkers of 4 dunne spijkers in de kleine gaatjes duwen en dan als het goed is komt je radio een klein stukje deruit.Maar kan ik er dan gewoon een standaard 1 DIN radio inzetten (afgezien van misschien de stuurbediening dus), of heb ik dan nog iets nodig om het gat op te vullen?
-
AuteurBerichten